O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Znalezienie rozwiązania. Zastosowanie lejka sprzedażowego. Aby dotrzeć do właścicieli butików i sklepów odzieżowych wykorzystaliśmy grupy lookalike do osób, które złożyły wcześniej zamówienie w Hurtowni.
  • Kreacje. Wyłoniono 4 formaty kreacji, które okazały się skuteczne i to o nie opieraliśmy dalsze działania.
  • Pandemia COVID-19. To doskonała szansa na pozyskanie nowych klientów. Podczas jej wybuchu, udało nam się uzyskać wartość konwersji 847 584,82 zł.
  • Podsumowanie naszych działań. Dotarliśmy do osób podobnych do aktualnych klientów w nowych krajach, jak i zaktywizowaliśmy stałych klientów, którzy regularnie potrzebują uzupełniać swoje stany magazynowe.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę


    Wyzwanie

    Nasz klient od lat działa na rynku polskim, jednak nie posiada fizycznych oddziałów i nie prowadzi sprzedaży na popularnych w naszym kraju targowiskach, co sprawia, że kampanie reklamowe prowadzone w internecie są podstawowym źródłem przychodu. Gdy rozpoczynaliśmy działania promocyjne skierowane do odbiorców innych państw, musieliśmy tak dobierać strategię i ustawienia kampanii, aby dodatkowe środki przeznaczone na reklamę jak najszybciej zapewniły przynajmniej 10-krotny zwrot wydatków. Podstawowym problemem było dotarcie na Facebooku do osób prowadzących swoje sklepy odzieżowe i jak najdokładniejsze wykluczenie osób zainteresowanych zakupami detalicznymi.

    Rozwiązanie

    Przy ekspansji na nowe kraje zastosowaliśmy strategię lejka sprzedażowego. Aby dotrzeć do właścicieli butików i sklepów odzieżowych wykorzystaliśmy grupy lookalike (osób podobnych) do osób, które złożyły wcześniej zamówienie w Hurtowni. Po uzbieraniu odpowiedniej wielkości grupy remarketingowej zastosowaliśmy targetowanie po częstotliwości odwiedzin strony w ciągu 30 dni. Zawęziliśmy odbiorców do osób, które były na stronie przynajmniej 3 razy i nie złożyły zamówienia w ciągu miesiąca.

    Kreacje

    W kampaniach reklamowych przetestowaliśmy wiele formatów reklamowych. W trakcie optymalizacji wyłoniliśmy 4 formaty kreacji, które okazały się skuteczne i to o nie opieraliśmy nasze dalsze działania:

    • kreacje statyczne ze zdjęciami produktów i hasłami reklamowymi,
    • karuzele produktowe,
    • pokazy slajdów z produktami,
    • osty sprzedażowe z kilkoma zdjęciami publikowane na fanpage.

    Każda z reklam była tłumaczona na język odpowiadający państwu, w którym była emitowana.

    Wyniki

    Raportowany okres: 1.06.2018-20.09.2020

    Zakupy: 13 065

    Koszt zakupu: 21,43 zł

    ROAS: 30,04

    Wydana kwota: 279 942,59 zł

    Wartość konwersji: 8 409 649,80 zł

    Rynki, które obejmowały nasze kampanie:

    Polska, Anglia, Irlandia, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Czechy, Litwa, Łotwa, Estonia

    Wpływ pandemii COVID-19

    Wybuch pandemii COVID-19 na świecie był w kontekście gospodarczym szansą dla naszego klienta na pozyskanie nowych klientów, którzy wskutek zamknięcia hurtowni działających stacjonarnie z powodu obostrzeń wprowadzonych na całym świecie, musieli zacząć szukać produktów w internecie. Odpowiednie wykorzystanie danych remarketingowych zebranych przez Pixel Facebooka zaowocowało rekordowymi wynikami w kwietniu 2020 roku.

    Kampanie sprzedażowe targetowane na Polskę, Niemcy, Wielką Brytanię, Czechy, Słowację, Łotwę, Litwę i Estonię wygenerowały:

    Zakupy: 719

    Koszt zakupu: 13,59 zł

    ROAS: 86,75

    Wartość konwersji: 847 584,82 zł

    Podsumowanie

    Kluczowym elementem sukcesu naszych kampanii reklamowych było odpowiednie wykorzystanie danych zebranych przez Pixel Facebooka w ciągu ostatnich lat. Dzięki nim mogliśmy w łatwy sposób dotrzeć do osób podobnych do aktualnych klientów w nowych krajach, jak i zaktywizować stałych klientów, którzy regularnie potrzebują uzupełniać swoje stany magazynowe. Targetowanie po częstotliwości odwiedzin pomogło w wykluczeniu osób, które nie prowadzą swojego sklepu, a na stronę trafiły przez pomyłkę, przez co nie są dla nas wartościowym odbiorcom.

    Porozmawiajmy o współpracy


      Autor wpisu

      Michał Kubisz

      Facebook Ads Specialist

      W branży marketingu internetowego działa od 2017 roku. Przez ten czas współpracował z markami z niezliczonej rzeszy branż: od usług hotelarskich i gastronomicznych, przez rekrutację i pozyskiwanie leadów B2B, po duże ecommerce z różnych kategorii produktowych. Działa na kontach reklamowych, których miesięczne wydatki sięgają nawet 250 000 zł. W digitalk odpowiada za kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, TikToku i Twitterze, planuje i konfiguruje chatboty w Messengerze i opracowuje kampanie email i sms. Z uwagi na swoje zamiłowanie do organizacji pracy, wśród innych digitalian zyskał przydomek Króla Asany.

      Chcesz z nami współpracować?

      Skontaktuj się z nami