
-
20+
wdrożeń GA4 przez nasz zespół tylko w tym kwartale
-
210+
godzin praktyki w implementacji ustawień Google Analytics 4
-
10+
branż, które skorzystały z wdrożenia GA4
Czym jest Google Analytics 4?
Google Analytics służy do mierzenia i analizowania efektywności Twojego sklepu internetowego/strony WWW. Z kolei Google Analytics 4 to zupełnie inne narzędzie — z nowymi założeniami i nowym modelem danych w postaci zdarzeń.
W GA4 masz możliwość poznania pełnej ścieżki użytkownika, tego jak zachowywał się w trakcie procesu zakupowego lub podczas zostawiania po sobie danych kontaktowych w formularzu. Z naszą pomocą jesteś w stanie zainstalować Google Analytics 4 i wprost odpowiadać na potrzeby Twoich potencjalnych klientów.
Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4 już teraz?
1. Zdarzenia – precyzyjne śledzenie użytkowników
Google Analytics 4 umożliwia łatwe śledzenie każdego zachowania użytkownika na stronie i w aplikacji mobilnej. Kliknięcia poszczególnych przycisków, dodania produktów do koszyka, wypełnienia pól formularza kontaktowego, głębokość przewijania strony i wiele, wiele innych zdarzeń nie będzie już dla Ciebie tajemnicą. Wszystkie możesz mierzyć w Google Analytics 4, a my je dla Ciebie skonfigurujemy.
2. Ścieżka użytkownika — prawidłowe zrozumienie zachowań
GA4 daje możliwość dokładnego śledzenia customer journey, czyli ścieżki użytkownika. Nowa wersja Google Analytics pozwala zrozumieć i odtworzyć cały proces zachowania użytkowników na każdym etapie ścieżki zakupowej — od dodania produktu do koszyka, poprzez wypełnienie danych teleadresowych, sposób płatności i dostawy, aż po finalizację zakupu. Dzięki temu jesteśmy w stanie dokładniej zrozumieć potrzeby użytkowników.
3. Eksploracje – czyli rozbudowane raporty
Największą zaletą Google Analytics 4 są raporty, które w porównaniu z Universal Analytics przeszły ogromną zmianę. Podczas implementacji GA4 nasz zespół wdroży raporty stricte dostosowane do Twoich potrzeb. Wspólne zadecydujemy, jak będą wyglądać i wyjaśnimy Ci od początku do końca, w jaki sposób należy je interpretować.
-
Dokładniejsze dane
-
Dane prognozowane
-
Dokładne śledzenie ścieżki klienta
-
Rozbudowane raporty
Jak wygląda proces wdrożenia GA4 w digitalk?
Współpracę rozpoczynamy wspólnym, 60-minutowym warsztatem poprzedzającym wdrożenie. Podczas warsztatu wspólnie określimy Twoje potrzeby oraz zakres prac niezbędny do podstawowego wdrożenia GA4.
Następnie przystępujemy do podstawowej konfiguracji usługi Google Analytics 4, na którą składają się:
- Ustalenie listy zdarzeń i ustawienie ich precyzyjnego mierzenia.
- Konfiguracja fundamentalnych ustawień technicznych, które zapewniają dane najwyższej jakości.
- Łączenie Google Analytics 4 z innymi narzędziami (np. Search Console)
- Personalizacja narzędzia według wymagań Twojego biznesu.
- Utworzenie spersonalizowanych raportów.
- Stworzenie segmentów umożliwiających efektywną analizę.
- Testowanie narzędzia i ścieżki użytkownika.
- Przeprowadzenie warsztatu po wdrożeniu wraz ze szkoleniem, jak poprawnie korzystać z narzędzia, aby dane były wartościowe i pomocne dla Twojego biznesu.
Zleć wdrożenie Google Analytics 4 profesjonalistom!
Wdrożenie techniczne Google Analytics 4
Wdrożenie GA4 – B2B
Co wchodzi w skład wdrożenia?
- Dowiesz się, jak połączyć Google Analytics 4 z Google Tag Managerem, czyli narzędziem do śledzenia wszelkich zdarzeń na stronie.
- Dowiesz się, z jakiego kanału promocyjnego lub reklamowanego pochodzi najwięcej zapytań przez formularz kontaktowy na Twojej stronie.
- Poznasz ścieżkę użytkownika od momentu wejścia na stronę do pozostawienia danych kontaktowych. Dzięki temu dowiesz się, czy Twoja witryna jest intuicyjna dla użytkowników.
- Będziesz w stanie śledzić każde kliknięcie, co pozwoli określić, które elementy na Twojej stronie są najskuteczniejsze.
Skontaktuj się z naszym New Business Managerem w celu ustalenia zakresu prac oraz dodatkowej wyceny. Napisz na kontakt@digitalk.pl.
GA4 – B2C
Co wchodzi w skład wdrożenia GA4?
- Dowiesz się, jak połączyć Google Analytics 4 z Google Tag Managerem, czyli narzędziem do śledzenia wszelkich zdarzeń na stronie.
- Poznasz ścieżkę użytkownika od momentu wejścia na stronę do finalnego zakupu produktu. Dzięki temu dowiesz się, czy strona produktowa, Twój koszyk, sposoby płatności i dostawy są dostosowane do potrzeb Twoich potencjalnych klientów.
- Poznasz możliwości śledzenia najskuteczniejszych produktów w Twoim sklepie internetowym, które warto najbardziej eksponować.
- Rozpoznasz poszczególne kliknięcia na Twojej stronie, jak na przykład dodanie produktu do koszyka, odwiedzenie podstrony kategorii pozwoli Ci określić, które elementy witryny są najskuteczniejsze.
Skontaktuj się z naszym New Business Managerem w celu ustalenia zakresu prac oraz dodatkowej wyceny. Napisz na kontakt@digitalk.pl.
Co następuje po wdrożeniu Google Analytics 4?
Po wdrożeniu Google Analytics 4 nie zostajesz sam z narzędziem, z którego nie będziesz umiał(a) skorzystać. W cenie pakietu przeprowadzimy dla Ciebie 60-minutowy warsztat w po wdrożeniu. Dowiesz się z niego, jak analizować zbierane dane z kluczowych raportów, które dla Ciebie wdrożymy.
Możesz także skorzystać z dodatkowych usług instalacji GA4 (wdrożenie GA4)
Co możemy dla Ciebie dodatkowo zrobić?
- Tryb uzyskiwania Zgody
- Serverside Google Tag Manager
- Integracja z BigQuery
- Dodatkowe szkolenie zespołu online
- Dodatkowe szkolenie zespołu offline
Skontaktuj się z naszym New Business Managerem w celu ustalenia zakresu prac oraz dodatkowej wyceny, napisz na kontakt@digitalk.pl.
Zobacz nasze rekomendacje i przekonaj się, dlaczego inni wybrali digitalk, wdrażając nową wersję Google Analytics:

Piotr Jędras
Właściciel klosy.pl
Jesteśmy świeżo po postawieniu analityki Meta i GA – na trudnej nieszablonowej stronie z dużą ilością nietypowych wyzwań, wszystko zostało zrealizowane sprawnie i z indywidualnym podejściem do naszego biznesu.
Wszystkie pytania i wątpliwości zostały nam cierpliwie wyjaśnione, wiemy co robić i teraz mamy do tego solidne narzędzia! Wielkie dzięki!

Agnieszka Gajda
kierownik ds Marketingu Regionalnego i eCommerce, Avionaut
Współpracując z naszym specem od analityki Krzysztofem Kusaczukiem poruszyliśmy temat wdrożenia Google Analytics 4 (serwery może i te same, ale inne podejście do mierzenia danych) i czy warto się tym zainteresować.
Zaczęliśmy działać – zespół digitalk bardzo sprawnie wdrożył GA4. Całością kierował Krzysztof z racji tego, że na co dzień razem współpracujemy, mógł zespołowi spokojnie wytłumaczyć, co się dzieje, jak będzie wyglądać teraz raportowanie i zbieranie danych. W lipcu 2023 nie będzie już takiej opcji. Więc kto jeszcze nie ma to do roboty!
I pamiętajcie – zadbajcie o dobre wdrożenie, bo mieć coś, ale korzystać z tego niepoprawnie to chyba szkoda zmarnowanego na to czasu.
A jeżeli nie wiecie, jak to zrobić odezwijcie się do digitalk lub Krzysztof na pewno pomogą 🙂

Justyna Osińska
Specjalista ds. Marketingu, Izodom
Serdecznie polecamy prace z zespołem digitalk. To specjaliści i profesjonaliści w swojej dziecinie. Współpracujemy już od dłuższego czasu i jesteśmy bardzo zadowoleni. Obsługa pracowników jest na najwyższym poziomie. Nasze kampanie prowadzone są wzorowo, a ich analiza odbywa się na wielu płaszczyznach. […] Agencja digitalk zaimplementowała Google Analytics 4, który jest nowym standardem analityki internetowej. Dzięki temu nie straciliśmy cennych danych, które pomagają nam optymalizować kampanie. Dodatkowo mogliśmy liczyć na wsparcie jeśli chodzi o zapoznanie się z tym narzędziem.

Nina Matysiak
Social Media Lead, Shelter
Profesjonalizm, doświadczenie i zrozumienie potrzeb klienta. To właśnie definiuje agencję marketingową digitalk. Współpracując z nimi od półtora roku, nasza sprzedaż poprzez Google Ads znacząco wzrosła. W międzyczasie, wdrożono dla nas również Google Analytics 4. Przez cały ten proces zostaliśmy odpowiednio przeprowadzeni, dzięki czemu nie mieliśmy żadnych obaw. Wiedzieliśmy, że powierzyliśmy to zadanie w dobre ręce. Wielkie brawa dla Bartosza Jancewicza, który w 100% zrozumiał naszą wizję i nieustannie przekłada ją na świetne wyniki. Powierzając digitalk nasz budżet, wiemy, że zostanie on dobrze wykorzystany. Co więcej, wiemy także, że agencja rozumie nasze potrzeby i wspólnie celujemy do tej samej bramki. Widząc takie podejście, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko z całego serca polecić agencję digitalk.
FAQ wdrożenia Google Analytics 4
Co to jest Google Analytics 4?
Google Analytics 4 to nowa usługa Google Analytics zaprojektowana z myślą o przyszłości analityki internetowej. Zbiera dane o stronie WWW i aplikacji mobilnej, umożliwiając lepsze doświadczanie ścieżki użytkownika. Rewolucyjną zmianą jest to, że opiera dane na zdarzeniach, a nie jak dotychczas na sesjach.
Jak wdrożyć Google Analytics 4 (GA4)?
Zaufaj profesjonalistom z doświadczeniem! Zostaw nam wdrożenie Google Analytics 4. Wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz,a nasz New Business Manager skontaktuje się z Tobą! Razem zadbamy o Twoje dane dzięki bezproblemowemu wdrożeniu Google Analytics 4.
Jak długo trwa wdrożenie Google Analytics 4 (GA4)?
Czas wdrożenia Google Analytics 4 jest uzależniony od wielu czynników: systemu administracji treści wykorzystywanego na Twojej stronie, złożoności procesu ścieżki użytkownika, realizacji konwersji i innych. Po spotkaniu poprzedzającym wdrożenie będziemy w stanie oszacować liczbę godzin poświęconych na całą implementację.
Czy można przenieść dane z Universal Analytics do GA4?
Nie ma możliwości przenoszenia danych z Universal Analytics do Google Analytics 4, dlatego zachęcamy do wdrożenia nowej usługi już teraz. Możemy natomiast przenieść wcześniej utworzone „Cele” w bieżącej wersji Google Analytics do GA4.
Czym się różni Google Analytics 4 od Google Universal Analytics?
Po pierwsze Google Analytics 4 opiera się na nowym modelu danych. W Universal Analytics dane pochodziły z odsłon i zdarzeń, a GA4 bazuje już tylko na zdarzeniach. Po drugie nowa usługa jest bardziej dostosowana do potrzeb użytkownika pod kątem analiz. W nowej wersji Google Analytics masz możliwość tworzenia większej liczby raportów. Dodatkowo GA4 daje możliwość automatycznego śledzenia zdarzeń. W panelu domyślnie widoczne są: „Odsłony”, „Przewijanie strony”, „Kliknięcia wychodzące”, „Wyszukiwanie w witrynie”, „Interakcje z wideo”, „Pobrania plików”… a to tylko kilka różnic.
Kiedy Google wyłączy Google Analytics 3?
1 lipca 2023 r. dotychczasowa wersja Google Analytics (Universal Analytics) nie będzie już wspierana. Oznacza to, że w tej wersji narzędzia nie będą zbierane dane, ale przez pewien czas będziesz mieć dostęp do danych archiwalnych.
Ile kosztuje konfiguracja GA4?
Wszystko zależy od tego, na jakim etapie konfiguracja Google Analytics jest Twoja obecna strona. Czy jest ona sklepem internetowym, a może reprezentujesz segment B2B? Dodatkowo należy wziąć pod uwagę to, na jakim systemie do administracji treści wszystko jest skonstruowane. W obrębie powyższych zmiennych wyliczamy koszt wdrożenia, a w tym pomoże Ci nasz New Business Manager. Wypełnij poniższy formularz lub napisz do nas na kontakt@digitalk.pl.
Jakie zmiany przyniesie Google Analytics 4?
Mateusz Machulski, Head of Excellence w digitalk, opowiada w rozmowie z Arturem Jabłońskim w podcaście „Konkretnie o Marketingu i Sprzedaży”. Obejrzyj na YouTube: https://youtu.be/RlZfHGrpNyQ