Jak uporządkować marketing w firmie?
Dowiedz się, jak można zapanować nad chaosem w Twoim dziale.
Żadna, nawet najlepiej zaplanowana strategia marketingowa nie przyniesie oczekiwanych rezultatów dla Twojej firmy, jeśli nie będzie szła w parze z przemyślaną komunikacją.
Gdy mowa o marketingu i sprzedaży, biznes najczęściej ma dwa rodzaje problemów – narzędziowe lub strategiczne. Najczęściej te pierwsze wynikają z tych drugich. Tyle że rzadko kto, próbuje te drugie rozwiązać. Stąd pomysł na naszą usługę, czyli doradztwo marketingowe.
Problemów pierwszego typu przeważnie firma jest świadoma. Dotyczą bieżących zadań, jak wzrost sprzedaży, wybicie się na tle konkurencji, zwiększenie skuteczności konkretnego kanału marketingowego, na przykład reklam w Google czy na Facebooku albo cold mailingu, by podejmować lepsze decyzje biznesowe.
Tych drugich firmy świadome są rzadziej, bo też diagnozuje się je inaczej. Trudniej. Wymaga to ponownego przyjrzenia się założeniom strategicznym w danym obszarze. Zaplanowania lub zoptymalizowania lejka marketingowego i lejka sprzedażowego. Właściwej analizy rynku, grupy docelowej, skuteczności wykorzystywanych narzędzi, oceny efektywności komunikacji w zakresie marketingu.
Komunikacja marketingowa jest niezwykle istotnym elementem każdej strategii. Żadna, nawet najlepiej zaplanowana kampania reklamowa nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli nie będzie szła w parze z przemyślaną komunikacją, skutecznymi procesami pozyskiwania i obsługiwania zapytań i klientów oraz analityką, która pozwoli to wszystko ocenić i na bieżąco poprawiać.
Nasze doradztwo marketingowe pomoże Ci w każdym z wymienionych obszarów
Zarządzasz marketingiem w swojej firmie? Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa marketingowego. Oto, co możesz zyskać, decydując się na nasz konsulting marketingowy.
Odezwij się do nas, jeśli potrzebujesz doradztwa marketingowego, by:
- zrozumieć swoją grupę docelową – opracować persony klientów, zdefiniować segmenty rynku i poznać jego specyfikę,
- zaplanować i przetestować komunikację marketingową i sprzedażową w internecie – opracować przewagi konkurencyjne i korzyści z wyboru Twojej oferty, zidentyfikować obiekcje klientów i przygotować argumenty, by je zbić,
- zwiększyć wyniki poszczególnych kanałów marketingowych i sprawić, by Twoje działania promocyjne były bardziej efektywne,
- opracować lub zaudytować lejek marketingowy czy sprzedażowy – od ścieżki zakupowej klienta po proces obsługi zapytania – mamy na to gotowe rozwiązania,
- przeprowadzić audyt działań marketingowych i zweryfikować swoją strategię marketingową – od wyników osiąganych przez poszczególne kanały po procesy i wyniki dostarczane przez dział marketingu.
Jak prowadzimy doradztwo marketingowe?
Jesteśmy firmą doradczą posiadającą wieloletnie doświadczenie. W zależności od potrzeb, rodzaju usługi czy branży, klientom, którzy oczekują doradztwa marketingowego proponujemy:
-
Audyt działań marketingowych
Analiza sytuacji bieżącej w Twojej firmie połączona z rekomendacją działań do wdrożenia i wykorzystania w konkretnych kanałach marketingowych.
-
Doradztwo marketingowe – warsztaty live/online
Diagnoza i rozwiązywanie problemów oraz opracowywanie strategii działań podczas jednodniowego szkolenia lub serii spotkań, na których obecny będzie nasz doradca marketingowy.
-
Stała współpraca w modelu abonamentowym
Cykliczna współpraca, w której doradca marketingowy, jako merytoryczne wsparcie i przedłużenie działu marketingu, pomaga opracowywać rozwiązania i wyzwania na regularnych warsztatach, spotkaniach online czy wyręczając wraz z zespołem digitalk Twój zespół marketingu w realizacji części procesów.
Kiedy warto skorzystać z doradztwa marketingowego?
Prowadzimy konsulting marketingowy, abyś Ty mógł podejmować najlepsze decyzje biznesowe dla swojej firmy. Kiedy powinieneś skorzystać z naszego doradztwa marketingowego?
- Gdy brakuje Ci spójnej strategii marketingowej.
- Gdy rozwijasz swoje przedsiębiorstwo lub wprowadzasz nowy produkt/usługę.
- Jeżeli chcesz rozwinąć swoje działania marketingowe, aby były bardziej efektywne.
- Gdy potrzebujesz analizy rynku, ponieważ Twoja konkurencja zaczyna Cię wyprzedzać.
- Gdy potrzebujesz znaleźć sprzedażowe wyróżniki Twojej firmy.
- Jeżeli brak Ci doświadczenia w prowadzeniu działań marketingowych i liczysz na gotowe rozwiązania.
- Jeżeli chcesz podejmować lepsze decyzje biznesowe.
- Gdy Twoim głównym celem jest wzrost sprzedaży i budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Z jakich obszarów prowadzimy doradztwo marketingowe?
Nasze doradztwo marketingowe skupia się na obszarach związanych z performance marketingiem oraz strategią marketingową. Kluczowe w prowadzeniu doradztwa marketingowego jest zrozumienie firmy klienta, aby móc przygotować odpowiednią strategię marketingową.
Z jakich obszarów prowadzimy doradztwo marketingowe?
- Kampanie Google Ads
- Kampanie Social Media (Facebook i Instagram Ads)
- Kampanie Pinterest Ads
- Content marketing
- Marketing automation / E mail marketing
- Strategia marketingowa
- Strategia komunikacji marki
Doradztwo marketingowe i nie tylko – co mówią o nas klienci?
Martyna Gałka
Product Marketing Manager, Europa Jobs
Współpraca z digitalk rozpoczęła się od audytu naszych treści na blogu oraz w social mediach. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona, z jakim profesjonalizmem i dokładnością został on wykonany. Analiza była bardzo obszerna, a wskazówki precyzyjne i trafne. Audyt wykazał nasze mocne strony i wskazał kierunek, w jakim powinniśmy się rozwijać. Jestem bardzo zadowolona zarówno z treści audytu, jak i jego formy. Mimo, że sam dokument był dość długi to zawierał tylko „konkrety”, na czym mi zależało. Utwierdziłam się w przekonaniu, że podjęcie współpracy z digitalk było dobrą decyzją.
Dawid Leśniakiewicz
Giganci Programowania
Z digitalk nawiązaliśmy współpracę z nadzieją na rozwój naszej marki – głównie dzięki wykorzystaniu kanałów digitalowych. Od samego początku byliśmy zadowoleni z organizacji i przejrzystości działań. Byliśmy informowani o wszystkim, czuliśmy się zaopiekowani od A do Z. Cały zespół wykazywał ogromne zaangażowanie w projekt, co przełożyło się na konkretne rezultaty. Zaprojektowano dla nas rozbudowane lejki sprzedażowe oraz skuteczne kampanie marketingowe i reklamowe. Zespół zajął się wszystkim – od strategii po egzekucję i raportowanie. Na tym się jednak nie skończyło. Otrzymaliśmy także fachowe doradztwo w zakresie komunikacji i dostosowania naszych produktów oraz usług, by móc pozyskiwać kolejnych klientów. Zawsze przykładamy wielką wagę do relacji i wyników prowadzonych działań. Jakie one są w przypadku digitalk? Odpowiedzią niech będzie fakt, że zespołowi powierzyliśmy także opiekę nad naszą ekspansją na rynki międzynarodowe. Jesteśmy zadowoleni z naszej współpracy i każdemu życzymy takiego partnera w prowadzeniu marketingu i rozwoju biznesu!
Jak naprawdę wygląda góra lejka marketingowego i co prawdopodobnie robisz źle?
Dowody naszej skuteczności
Zobacz case studies działań marketingowych, które prowadzimy dla naszych klientów.