Chcę audyt Google Ads!

Dla kogo jest audyt konta Google Ads (d. Google AdWords)? 

Optymalizacja kampanii to proces, który nie kończy się nigdy. Nieważne czy reklamy Google Ads wykorzystujesz w swoim biznesie od miesięcy czy od wielu lat. Przyjrzymy się, co należy w nich zmienić, by zarabiały dla Ciebie jeszcze więcej i ocenimy skuteczność kampanii.

Jakie obszary obejmuje nasz audyt Google Ads (d. Google AdWords)? 

Nasz zespół dokładnie zbada całe konto oraz efektywność kampanii Google i zadba o to, by klarownie przedstawić każdy element wymagający poprawy, aby podnieść Twój współczynnik konwersji.

Porozmawiajmy o współpracy

    Audyt Google Ads – co to jest?

    Co to jest audyt Google Ads (d. audyt Google AdWords)? Audyt to analiza funkcjonującego konta Google Ads, w trakcie której badamy skuteczność każdej kampanii (reklamy tekstowe, listy remarketingowe, grupy reklam, rozszerzenia reklam, słowa kluczowe, czy reklamy wyświetlają się Twojej grupie docelowej) celem wykrycia potencjału do poprawy na poziomie kampanii.

    Kiedy warto wykonać audyt konta Google Ads (d. Google AdWords)?

    Jeżeli widzisz, że Twoja kampania Google nie przynosi zadowalających efektów to skuteczny audyt Google Ads ma odpowiedzieć na pytanie, co jest tego przyczyną. Oprócz tego, skuteczny audyt kampanii Google stanowi wytyczne do optymalizacji Twoich działań reklamowych.

    Co analizuje audyt Google Ads?

    Audyt Google Ads jest dokumentem, którego finalnym efektem są precyzyjne wytyczne dotyczące obszarów do poprawy. Co analizuje audyt Google Ads (d. audyt Google AdWords)?

    • Różnorodność działań kampanii Google Ads
    • Strategia ustalania stawek
    • Listy remarketingowe
    • Wykluczające słowa kluczowe
    • Wykluczenia miejsc docelowych

    Struktura kampanii Google Ads

    Wykorzystując audyt Google Ads sprawdzimy, czy stosujesz wszystkie możliwości sprzedażowe, jakie daje Google Ads.

    Współczynnik konwersji i cele reklamowe

    Kampaniom można przypisać kilka celów. Nadrzędnymi są – wiadomo – generowanie leadów i sprzedaż. Pomocne w zwiększaniu ich liczby mogą być jednak mikrocele, jak pobranie PDF, przejście na podstronę czy wybranie numeru telefonu.

    Wykorzystując audyt Google Ads zbadamy, które bedą najlepszą opcją dla Twojego projektu i sprawdzimy, czy wszystkie cele są prawidłowo mierzone.

    Kampanie Google Ads w wyszukiwarce

    Wykorzystując audyt kampanii Google Ads analizujemy w tym przypadku m.in::

    • dopasowania słów kluczowych (na jakie frazy wyświetlają się Twoje reklamy, dopasowania i ich rodzaje, wykluczenia)
    • wykorzystanie dostępnych rodzajów kampanii reklamowych Google Ads
    • reklamy (ich liczbę i jakość kreacji oraz tekstów)
    • wyniki, skuteczność i zwrot z inwestycji,
    • potencjał poszczególnych kampanii reklamowych i możliwe do użycia rozszerzenia

    Kampanie w sieci reklamowej

    W tym obszarze audytu Google Ads weryfikujemy i oceniamy:

    • wykorzystanie potencjału możliwości reklamowych (rodzaje kampanii reklamowych, wykorzystanie miejsca na copy, liczba użytych grafik)
    • graficzne reklamy statyczne i elastyczne (sprawdzimy, czy korzystasz z dostępnych formatów i przeanalizujemy skuteczność)
    • metody targetowania (czy docierasz do odpowiedniej grupy docelowej)
    • remarketing – w szczególności odpowiedni podział list remarketingowych na określone cele biznesowe

    Kampanie produktowe

    Sprawdzimy, czy:

    • feed działa prawidłowo i w Google Merchant Center nie ma błędów
    • produkty zostały odpowiednio podzielone i zoptymalizowane chociażby pod względem marżowości, sezonowości czy dostępności
    • kampanie produktowe (PLA) mają prawidłową strukturę
    • wykorzystywane są dostępne formaty i rodzaje kampanii
    • kampanie spełniają założone cele

    Ogólne czynniki optymalizacyjne

    Analizując kampanie Google Ads (d. Google AdWords), zwracać będziemy także uwagę na takie czynniki, jak:

    • harmonogram wyświetlania reklam
    • lokalizacje
    • częstotliwość wprowadzania zmian
    • strategie ustalania stawek, czyli optymalizatory Google Ads
    • podział kampanii ze względu na urządzenia docelowe
    • sezonowość w Twojej branży

    A to tak naprawdę tylko niewielka część naszej pracy dla Ciebie przy okazji audytu Google Ads.

    Co mówią nasi klienci?

    Justyna Koclejda

    Drogeria Pigment

    Współpraca z agencją digitalk opiera się przede wszystkim na partnerstwie i uwzględnieniu indywidualnych potrzeb danego biznesu. Przygotowywane przez nich kampanie reklamowe są spójne z przyjętą przez nas strategią, a bieżąca praca nad ich optymalizacją opiera się na dobrej komunikacji i przemyślanych działaniach pod konkretne akcje marketingowe. Dzięki działaniom podjętym przez digitalk odnotowaliśmy 9% wzrost współczynnika ROAS z reklam Facebook Ads nastawionych na konwersję w porównaniu do analogicznego okresu.

    Wiktor Ruminkiewicz

    Protect king

    Kiedy napisałem do Artura w sprawie współpracy powiedziałem mu że mamy potencjał na milion miesiecznie, ale potrzebuje kogoś kto zrobi lepsze kampanie, wtedy mieliśmy 300k obrotu. Po miesiącu współpracy zrobiliśmy milion na lepszej marży niż wcześniej. Agencja zrealizowała ambitny cel, działamy dalej.

    W prowadzonych kampaniach reklamowych klient, jako administrator danych osobowych, zobowiązany jest do przetwarzania pozyskanych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym do pozyskania wszelkich, niezbędnych zgód.

    Jesteś zainteresowany współpracą z nami?

    Tak, zróbmy razem ten audyt!