Chcę audyt Google Ads!

Audyt Google Ads – co to jest?

Audyt to analiza funkcjonującego konta Google Ads, w trakcie której badamy skuteczność każdej kampanii (reklamy tekstowe, listy remarketingowe, grupy reklam, rozszerzenia reklam, słowa kluczowe, czy reklamy wyświetlają się Twojej grupie docelowej) celem wykrycia potencjału do poprawy na poziomie kampanii.

Dla kogo jest audyt konta Google Ads?

Optymalizacja kampanii to proces, który nie kończy się nigdy. Nieważne czy reklamy Google Ads wykorzystujesz w swoim biznesie od miesięcy czy od wielu lat. Przyjrzymy się, co należy w nich zmienić, by zarabiały dla Ciebie jeszcze więcej i ocenimy skuteczność kampanii.

Nasze audyty kampanii Google Ads to duża baza informacji o prowadzonych kampaniach i ich efektywności oraz zmianach, jakie zalecamy wdrożyć na konto, aby działania reklamowe były bardziej skuteczne. Dlatego taka usługa jest kierowana do wszystkich reklamodawców, którzy korzystają z możliwości systemu reklamowego Google Ads, ale chcą zoptymalizować swoje działania, polepszyć lub zweryfikować ich poprawne wdrożenie.

Porozmawiajmy o współpracy


    Jakie obszary obejmuje nasz audyt Google Ads?

    Nasz zespół dokładnie zbada całe konto oraz efektywność kampanii Google i zadba o to, by klarownie przedstawić każdy element wymagający poprawy, aby podnieść Twój współczynnik konwersji.

    Kiedy warto wykonać audyt konta Google Ads?

    Jeżeli widzisz, że Twoja kampania Google nie przynosi zadowalających efektów to skuteczny audyt Google Ads ma odpowiedzieć na pytanie, co jest tego przyczyną. Skuteczna optymalizacja konta nie tylko zmniejszy Twoje koszta ale także przyniesie z nich więcej korzyści tj. większa liczba kliknięć reklamy, niższe stawki za kliknięcie i większą konwersję. Oprócz tego, skuteczny audyt kampanii Google stanowi wytyczne do optymalizacji Twoich działań reklamowych.

    Co analizuje audyt Google Ads?

    Audyt Google Ads jest dokumentem, którego finalnym efektem są precyzyjne wytyczne dotyczące obszarów do poprawy. Co analizuje audyt Google Ads (d. audyt Google AdWords)?

    • Różnorodność działań kampanii Google Ads
    • Jakość i ilość słów kluczowych
    • Ustawienia poszczególnych grup reklam
    • Strategia ustalania stawek
    • Listy remarketingowe
    • Wykluczające słowa kluczowe
    • Wykluczenia miejsc docelowych
    • Śledzenie konwersji

    Struktura kampanii Google Ads

    Przeprowadzając audyt Google Ads sprawdzimy, czy wykorzystujesz wszystkie możliwości sprzedażowe, jakie daje Google Ads.

    Współczynnik konwersji i cele reklamowe

    Kampaniom można przypisać kilka celów. Nadrzędnymi są – wiadomo – generowanie leadów i sprzedaż. Pomocne w zwiększaniu ich liczby mogą być jednak mikrocele np. pobranie PDF-a, przejście na podstronę czy wybranie numeru telefonu.

    Wykorzystując audyt Google Ads zbadamy, które z nich bedą najlepszą opcją dla Twojego projektu i sprawdzimy, czy wszystkie cele są prawidłowo mierzone.

    Sprawdzimy czy konwersje są mierzone za pomocą tagu konwersji Google Ads, a nie importu celów Google Analytics. Poprawne mierzenie konwersji zwiększy ilość danych do skutecznej optymalizacji kampanii nawet o kilkadziesiąt procent.

    Kampanie Google Ads w wyszukiwarce

    Wykorzystując audyt kampanii Google Ads analizujemy w tym przypadku m.in::

    • dopasowania słów kluczowych (na jakie frazy wyświetlają się Twoje reklamy, dopasowania i ich rodzaje, wykluczenia)
    • wykorzystanie dostępnych rodzajów kampanii reklamowych Google Ads
    • reklamy (ich liczbę i jakość kreacji oraz tekstów)
    • wyniki, skuteczność i zwrot z inwestycji,
    • potencjał poszczególnych kampanii reklamowych i możliwe do użycia rozszerzenia

    Dodatkowo, analizujemy pozostałe czynniki jak np. jak wyświetla się Twoja strona WWW na urządzeniach mobilnych oraz jak wygląda ścieżka zakupowa potencjalnego klienta.

    Kampanie w sieci reklamowej

    W tym obszarze audytu Google Ads weryfikujemy i oceniamy:

    • wykorzystanie potencjału możliwości reklamowych (rodzaje kampanii reklamowych, wykorzystanie miejsca na copy, liczba użytych grafik),
    • graficzne reklamy statyczne i elastyczne (sprawdzimy, czy korzystasz z dostępnych formatów i przeanalizujemy skuteczność),
    • metody targetowania (czy docierasz do odpowiedniej grupy docelowej),
    • remarketing – w szczególności odpowiedni podział list remarketingowych na określone cele biznesowe,
    • czy testowane są kampanie reklamowe discovery i wykorzystywany ich potencjał w pozyskiwaniu ruchu.

    Kampanie produktowe

    Sprawdzimy, czy:

    • feed działa prawidłowo i w Google Merchant Center nie ma błędów,
    • produkty zostały odpowiednio podzielone i zoptymalizowane – chociażby pod względem marżowości, sezonowości czy dostępności,
    • kampanie produktowe (PLA) mają prawidłową strukturę,
    • wykorzystywane są dostępne formaty i rodzaje kampanii,
    • kampanie spełniają założone cele,
    • wykorzystywane są inteligentne kampanie produktowe,
    • konto reklamowe jest przygotowywane pod zmiany związane z wdrożeniem kampanii Performance Max (połowa 2022).

    Ogólne czynniki optymalizacyjne

    Analizując kampanie Google Ads (d. Google AdWords), zwracać będziemy także uwagę na takie czynniki, jak:

    • harmonogram wyświetlania reklam,
    • lokalizacje,
    • częstotliwość wprowadzania zmian,
    • strategie ustalania stawek, czyli optymalizatory Google Ads,
    • podział kampanii ze względu na urządzenia docelowe,
    • sezonowość w Twojej branży,
    • dane odbiorców – wiek, lokalizacja, przynależność do grup odbiorców.

    Co mówią nasi klienci?

    Justyna Koclejda

    Drogeria Pigment

    Współpraca z agencją digitalk opiera się przede wszystkim na partnerstwie i uwzględnieniu indywidualnych potrzeb danego biznesu. Przygotowywane przez nich kampanie reklamowe są spójne z przyjętą przez nas strategią, a bieżąca praca nad ich optymalizacją opiera się na dobrej komunikacji i przemyślanych działaniach pod konkretne akcje marketingowe. Dzięki działaniom podjętym przez digitalk odnotowaliśmy 9% wzrost współczynnika ROAS z reklam Facebook Ads nastawionych na konwersję w porównaniu do analogicznego okresu.

    Wiktor Ruminkiewicz

    Protect king

    Kiedy napisałem do Artura w sprawie współpracy powiedziałem mu że mamy potencjał na milion miesiecznie, ale potrzebuje kogoś kto zrobi lepsze kampanie, wtedy mieliśmy 300k obrotu. Po miesiącu współpracy zrobiliśmy milion na lepszej marży niż wcześniej. Agencja zrealizowała ambitny cel, działamy dalej.

    Jesteś zainteresowany współpracą z nami?

    Tak, zróbmy razem ten audyt!