O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Nakreślenie charytatywnego charakteru działań. W ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, na licytację wystawiliśmy audyt płatnych działań reklamowych. Licytację wygrała marka Othertees.
  • Analiza kilku obszarów działań. Kampanie reklamowe na Fb i Ig, kampanie Google Ads, podstawowe ustawienia narzędzi analitycznych, rekomendacje w obszarze fanpage.
  • Dokładna analiza konta Google Ads. Szczegółowe przedstawienie metodologii działania.
  • Podsumowanie efektów po zakończeniu audytu konta. Kompleksowa analiza z wytłumaczeniem audytowanych zagadnień.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Jak wygląda audyt konta reklamowego? 

    Analizując działania reklamowe, kompleksowo przyglądamy się prowadzonym kampaniom. Jednak zanim zajrzymy wgłąb konta reklamowego, umawiamy się na krótką videokonferencję z Klientem, aby zrozumieć jego branże, porozmawiać o dotychczasowych kampaniach i wynikach oraz priorytetach i celach, jakie stawiają sobie w online marketingu.

    Na co zwracamy uwagę, analizując działania na Facebooku?

    • Struktura kampanii – jakie cele zostały wybrane przez reklamodawców, czy są odpowiednio dobrane do tego, co chcemy osiągnąć
    • Grupy docelowe standardowe i niestandardowe – czy kampania jest kierowana do dobrze wybranych grup docelowych, jakie są możliwości żeby je poszerzać, czy są wykorzystywane grupy remarketingowe i lookalike
    • Aspekt pokrywania się grup – sprawdzamy, czy kampanie i grupy docelowe nie pokrywają się, przez co koszty mogą rosnąć
    • Budżety i czas kampanii
    • Analizujemy demografię odbiorców – czy ma wpływ na proces zakupowy
    • Kreacje reklamowe – czy są dobrze dobrane do tematyki, czy są zróżnicowane, czy występują kreacje dynamiczne, czy są zaprojektowane do różnych umiejscowień
    • Treści reklam – ich poprawność, czy są zrozumiałe dla wybranej grupy odbiorców, jak można je poprawić
    • Analizujemy wyniki – średni koszt za konwersję, ROAS czyli przychód z reklamy i inne ważne dla nas wskaźniki
    • Sprawdzamy, czy pixele Facebooka i katalogi produktów działają poprawnie

    Jak wygląda analiza działań w zakresie Google Ads?

    W przypadku analizy konta Google Ads nasza metodologia działania wygląda następująco:

    1. Określamy zakres dat działań, które będziemy analizować. To bardzo ważne, aby porównywać zawsze dane z tego samego okresu. Niedopilnowanie tego zakresu, może powodować późniejszą rozbieżność danych.
    2. Sprawdzamy jakiego rodzaju konwersje są wdrożone oraz co jest celem konkretnych kampanii. Często kampanie mogę mieć kilka celów, np. cel nadrzędny – sprzedaż oraz cele mniejsze – mikrocele, np. pobranie pliku PDF, przejście na konkretną podstronę czy też wybranie numeru. Bardzo ważnym aspektem jest również zbadanie, jaki obecnie przypisany został model atrybucji konwersji (sposób przypisywania danych konwersji do poszczególnych źródeł) oraz czy jest on najlepszą opcją dla projektu.
    3. Zwracamy uwagę na strukturę kampanii i zastosowany podział. Sprawdzamy, czy dane konto wykorzystuje wszystkie możliwe kanały sprzedażowe, które możemy uruchomić za pomocą Google Ads..
    4. W przypadku kampanii na wyszukiwarkę, szczególnie zwracamy uwagę na:
      1. Słowa kluczowe
      2. Raport wyszukiwanych słów kluczowych, czyli na jakie frazy rzeczywiście nasze reklamy zostały wyświetlane, jeśli posiadamy słowa kluczowe w typie do wyrażenia lub przybliżonym.
      3. Wykluczające słowa kluczowe, czyli takie słowa, na które nie chcemy pokazywać naszych reklam
      4. Sprawdzamy reklamy.
      5. Analizujemy wyniki, skuteczność, potencjał poszczególnych kampanii oraz zwrot z poniesionych nakładów (ROAS)
      6. Sprawdzamy, czy konto wykorzystuje wszystkie możliwe do użycia rozszerzenia kampanii.
    5. Jeśli chodzi o kampanie na sieć reklamową, weryfikujemy:
      1. Model rozliczania (CPC, CPA czy CPM) oraz oceniamy czy jest on najlepszą opcją (najbardziej opłacalna).
      2. Reklamy tekstowe oraz graficzne. Sprawdzamy, czy wykorzystujemy na koncie wszystkie dostępne formy reklam oraz analizujemy ich skuteczność
      3. Wykorzystywane opcje targetowania (kierowania) poszczególnych reklam na grupy odbiorców
      4. Skuteczność kampanii, wyniki i wykorzystane możliwości, zwrot poniesionych środków
      5. Oddzielnie traktujemy remarketing. Tam szczególną uwagę przykładamy na analizę wydzielonych grup odbiorców.
    6. W kolejnym kroku przechodzimy do kampanii produktowych. W badanym okresie klient nie używał tego rodzaju reklamy. Rekomendowaliśmy:
      1. Jak założyć konto Google Merchant Center oraz jak połączyć je z Google Ads
      2. Jak poprawnie zweryfikować domenę oraz prawidłową bazę danych produktów.
    7. W wyniku dogłębnej analizy wystosowaliśmy również ogólnych porad optymalizacyjnych, które można wdrożyć w większości typów kampanii:
      1. Harmonogram wyświetlania reklam
      2. Lokalizacje
      3. Zwracamy uwagę na typ strategii ustalenia stawek, czyli optymalizatory Google Ads (jeśli są używane)
      4. Podział kampanii ze względu na urządzenia docelowe
      5. Rekomendacje co do wprowadzenia nowej struktury konta, ułatwiającą dalsze wprowadzanie zmian, kontrolę oraz interpretację wyników.

    Co klient otrzymuje od nas po zakończeniu audytu konta

    Kompleksową analizę z wytłumaczeniem audytowanych zagadnień przedstawiamy w formie prezentacji. W przypadku Othertees było to ponad 50 stron wypełnionych ekspercką wiedzą.

    Omawiając tematy, pokazujemy zrzuty ekranu, które opisują dane zagadnienie. Są one również opatrzone komentarzem i rekomendacją do zmian.

    Dodatkowo też przedstawiliśmy proponowany przez nas schemat rozpisania kampanii reklamowej, który może pozytywnie wpłynąć na wyniki kampanii.
    Dowiedz się więcej:
    – audyt Facebook Ads
    audyt Google Ads

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami