Klient przyszedł do nas praktycznie bez żadnego podłoża marketingowego. Posiadał mało atrakcyjną stronę internetową i nie prowadził wcześniej żadnych działań marketingowych online. Początkowo Warszawska Szkoła Barberingu oferowała kurs “Od Zera do Barbera” w jednej sali szkoleniowej w grupach po 8-10 osób. Z czasem, problemem stał się napływ nowych klientów, stąd też decyzja o podjęciu współpracy z digitalk.

Podsumowując, najważniejszymi problemami klienta były:

  • brak silnie zaznaczonej marki online;
  • niekonwertująca strona www;
  • brak działań reklamowych na Facebooku i Google.

Współpracę rozpoczęliśmy od przygotowania odpowiedniej strategii i wdrażania jej etapami.

Strona internetowa

Brak strony internetowej skutkował tym, że nie mieliśmy możliwości przedstawienia oferty klienta oraz zbierania chętnych poprzez formularze. O ile same zgłoszenia można zbierać za pomocą kampanii leadowych (Lead Ads) na Facebooku, tak w Google jest to znacznie trudniejsze. Bez strony nie mieliśmy również możliwości zbierania danych do piksela czy też Google Analytics, co utrudniało remarketing.

We współpracy z podwykonawcą i z udziałem naszego działu contentu oraz graficznego, przygotowaliśmy nie jedną, ale aż dwie strony.

Strona główna, na której przedstawiliśmy pełną ofertę kursów klienta, kadrę szkoleniową, korzyści z udziału w kursie, opinie oraz certyfikaty:

https://szkolabarberska.pl/

Strona musiała być:

  • responsywna, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych;
  • szybka;
  • prosta w edycji np. w procesie wrzucania ciągle zmieniających się dat kursów;
  • dostosowana do komunikacji charakterystycznej dla branży barberskiej (luźna komunikacja).

Stworzyliśmy stronę idealnie pasującą do zarówno Warszawskiej Szkoły Barberingu, jak i ich klientów, dzięki czemu od ponad dwóch lat skutecznie zbiera nowe zgłoszenia. Struktura przygotowanych formularzy pozwalała na wysyłkę zgłoszeń do odpowiednich osób, w zależności od wybranego szkolenia.


Drugą stroną był landing:

https://www.szkoleniabarberskiezadarmo.pl/

Powstał on w celu zbierania zgłoszeń na dofinansowania szkoleń przebranżawiających. Kontakty, które chcą uzyskać dofinansowanie, automatycznie trafiają do osoby odpowiedzialnej po stronie WSB. Ta zaś pomaga im w przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji i uzyskaniu dofinansowania.

Przygotowanie osobnej strony pozwoliło na kierowanie dedykowanych reklam i dostosowanie komunikacji właśnie pod dofinansowania. Dzięki temu rozwiązaniu udało nam się pozyskać ponad 2000 leadów w zaledwie dwa lata. Osoby z dofinansowaniem stanowią 30% wszystkich kursantów.

Case Study Facebook Ads messenger + landing

Reklamy Facebook Ads

W przypadku reklam na Facebooku, wykorzystaliśmy cel reklamowy, który swego czasu stanowił temat wielu rozmów. Mowa o kampaniach na wiadomości na Messenger. W 2020 roku, ze względu na unijne zasady RODO, kampanie na wiadomości zostały pozbawione możliwości mierzenia oraz optymalizacji.

Mimo to z sukcesem wykorzystujemy ten typ kampanii, zdobywając od 50 do 100 wiadomości zainteresowanych osób tygodniowo.

Udało się rozwiązać również problem mierzenia i liczenia wiadomości. Jak to zrobiliśmy?

W kampaniach reklamowych wykorzystujemy kampanię na ruch kierującą na Messenger:

Case Study Facebook Ads

Dzięki temu osoby, które klikną reklamę, trafiają od razu do skrzynki Messengera.

Tam, dzięki odpowiednio ustawionym wiadomościom automatycznym, mogą wybrać jedną z podpowiadanych odpowiedzi lub porozmawiać z osobą obsługującą Messenger po stronie WSB.

Facebook Ads Case Study

Dzięki dodaniu przedrostka [FB] wiemy, które wiadomości pochodzą z kampanii płatnych, a które z działań organicznych.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Wypełnij formularz kontaktowy jako: *



    Kampania na ruch do Messengera optymalizuje się inaczej niż kampania na wiadomości – wyszukuje bowiem osoby, które najchętniej klikną reklamę. Mimo to, dzięki odpowiednio dobranym grupom odbiorców oraz sugestywnym kreacjom, udaje się bez problemu dotrzeć do naszych grup docelowych, czyli osób zainteresowanych karierą barbera lub chcących poszerzyć zakres umiejętności.

    Case Study Facebook Ads
    Warszawska Szkoła Barberingu - kreacje

    Efekt?

    Od początku współpracy w. kwietniu 2020 roku, przeprowadziliśmy 243 kampanie, dotarliśmy do 3 986 712 osób i wydaliśmy ponad 110 000 zł. Średnio pozyskaliśmy od 30 do 50 wiadomości tygodniowo.

    Google Ads

    Współpracę na kanale Google rozpoczęliśmy w późniejszym okresie (wrzesień 2021), dzięki temu, że strona oraz kampanie Facebook Ads pozwoliły na skalowanie biznesu oraz wejście na nowe kanały. Kampanie Google Ads miały być wsparciem przede wszystkim zbierania osób chętnych na dofinansowanie.

    Na Google Ads działania skupiały się głównie na sieci wyszukiwania. Wykorzystywaliśmy hasła związane z dofinansowaniami oraz kursami barberskimi. Dla lepszej optymalizacji i kontroli, kampanie tekstowe zostały podzielone na mobile i desktop. Okazjonalnie prowadzone są kampanie zasięgowe.

    Case Study Google Ads Warszawska Szkoła Barberingu

    Od początku współpracy wydaliśmy na kampanie Google Ads ponad 22 032 zł. Przełożyło się to na prawie 2 500 wysłanych formularzy, a kosz formularza wyniósł 8,97 zł.

    Google Ads Warszawska Szkoła Barberingu

    Kampanie Facebook Ads i Google Ads w przypadku WSB idealnie się uzupełniają, pozyskując jakościowe leady zarówno z Facebooka, jak i z sieci wyszukiwania.

    Jak pracujemy teraz i co czeka nas dalej?

    Wspólnie z WSB cały czas pracujemy nad strategią i docieramy do nowych klientów, powoli wchodząc na rynki obcojęzyczne (obecnie ukraiński / białoruski / rosyjski ze względu na popularność tego języka w branży barberskiej).

    W przyszłości planujemy rozbudowanie współpracy o chatbota, który pozwoli na zautomatyzowanie części pracy na Messengerze.

    Autorzy case study: Przemysław Pająk (Opiekun klienta i FB Ads Specialist) oraz Damian Grzybek (Google Ads specialist)

    Autor wpisu

    Przemek Pająk

    Senior Facebook Ads Specialist

    Facebook Ads Specialist. Ze światem internetowej reklamy związany od 2019 roku. Zjadł zęby na ubezpieczeniach, dlatego przygodę w marketingu zaczął od pomagania agentom ubezpieczeniowym w budowaniu marki osobistej w mediach społecznościowych. Uwielbia wyzwania i rozwiązywanie trudnych sytuacji. Jak każdy szanujący się wiking, ma długą brodę i topór, ale problemy rozwiązuje ze spokojem i dokładną analizą. Fan planszówek, literatury fantastycznej i biohackingu.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się