Zdecydowaliśmy się wybrać nieoczywisty kanał marketingowy dla tradycyjnej branży motoryzacyjnej. Chociaż większość specjalistów zazwyczaj doradza i decyduje się na Google Ads, to my postanowiliśmy skupić się Facebooku i tam prowadzić kampanie reklamowe dla naszego klienta. 

Jak się to wszystko zaczęło? 

W marcu 2022 roku rozpoczęliśmy współpracę z Total Turbo — firmą, która zajmuje się regeneracją i tuningiem turbosprężarek w samochodach osobowych i dostawczych. Nasz klient swoje wcześniejsze działania opierał głównie na marketingu szeptanym, który nie przynosił zamierzonych rezultatów. 

Po wcześniejszych, nieudanych współpracach z agencjami reklamowymi klient postanowił zwrócić się o pomoc do digitalk. Chciał, abyśmy wybrali dla niego najlepszy kanał promocji, który będzie odpowiedni dla oferowanych przez niego usług, a także pozwoli pozyskać nowych klientów. 

Początek tej współpracy był nie lada wyzwaniem. Klient nie do końca wiedział, czego dokładnie oczekuje i w jaki sposób może to osiągnąć. Nie miał sprecyzowanych potrzeb, celów, a także nie znał swojej grupie docelowej. Wiedział tylko, że chce pozyskać klientów i skupić się na sprzedaży. Nasz New Business Manager wyczuł jego potrzeby i zaoferował pomoc w zakresie Facebook Ads. 

Pierwsze kroki 

Ze względu na to, że klientowi zależało głównie na sprzedaży bezpośredniej, to początkowo nasi specjaliści skupili się właśnie na tego typu kampaniach. Działały one tylko przez 2 tygodnie, ponieważ okazało się, że nie przynoszą zamierzonych rezultatów. 

Właśnie wtedy nasi eksperci od Facebooka na podstawie swojej wiedzy i doświadczenia zaproponowali lead adsy (jest to forma reklamy, która generuje ruch na stronie poprzez pozyskiwanie kontaktów klientów), aby zwiększyć ilość zapytań. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, taki typ kampanii przyniósł świetne rezultaty i postanowiliśmy oprzeć na nim dalsze działania w ramach współpracy z Total Turbo. 

Oprócz wyboru odpowiedniego typu kampanii — stworzyliśmy także strukturę konta reklamowego oraz wybraliśmy grupę docelową. Zgodnie z naszym wewnętrznym standardem pracy, przygotowaliśmy obszerny dokument Google Docs do wglądu klienta, aby ten na bieżąco wiedział, jakie będą kolejne kroki naszego działania. 

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Postanowiliśmy skupić się na odbiorcach, którzy zainteresowani są tematyką motoryzacji i tuningiem. Na tej podstawie stworzyliśmy 3 grupy docelowe: 

    1. Profesjonalni mechanicy. 
    2. Osoby zainteresowane tuningiem.
    3. Klienci, którzy posiadają turbo w samochodzie. 
    Case Study Facebook ads Total Turbo

    Oprócz stworzenia odpowiedniej struktury konta reklamowego — przygotowaliśmy także skuteczne kreacje i postanowiliśmy operować w nich językiem korzyści. Skupiliśmy się na 3 najważniejszych wyróżnikach naszego klienta, które według naszego opinii mogły okazać się atrakcyjne dla odbiorców. W kreacjach postanowiliśmy zatem pokazać klientowi korzyści, na jakie może liczyć, wybierają Total Turbo spośród innych firm oferujących regenerację turbosprężarek. 

    Postawiliśmy na długość gwarancji, która wynosi aż 24 miesiące, a także brak limitu przejechanych kilometrów. Oprócz tego chcieliśmy pokazać Total Turbo jako firmę z wieloletnim doświadczeniem i profesjonalnym zakładem, która podejmuje się najbardziej ambitnych projektów. Wierzyliśmy, że ten ostatni wyróżnik będzie szczególnie atrakcyjny dla innych specjalistów z branży, a także zapalonych miłośników motoryzacji. Jak się okazało, wybrane przez nas korzyści okazały się skuteczne dla wszystkich grup docelowych, które wcześniej stworzyliśmy. 

    Jak wybór nieoczywistego kanału marketingowego wpłynął na pozyskanie ponad 200 leadów miesięcznie?

    Kreacja reklamowa wygenerowała łącznie 409 leadów – 13,63 zł za lead w ciągu trzech  miesięcy.

    Kreacja numer 2 wygenerowała 257 leadów - 11,05 zł za lead w ciągu trzech miesięcy.

    Kreacja numer 2 wygenerowała 257 leadów – 11,05 zł za lead w ciągu trzech miesięcy.

    Kreacja numer 3 wygenerowała 80 leadów - 15,36 zł za lead w ciągu dwóch miesięcy.

    Kreacja numer 3 wygenerowała 80 leadów – 15,36 zł za lead w ciągu dwóch miesięcy.

    Już w pierwszym miesiącu współpracy wygenerowaliśmy 133 leady za ok. 10 zł za lead.

    case study Total Turbo

    Pierwszy miesiąc współpracy

    case study Total Turbo

    Drugi miesiąc współpracy

    Rekordowy miesiąc, w którym osiągnęliśmy największą ilość leadów - 243 w zakładanym budżecie reklamowym.

    Dalsze działania naszych specjalistów

    Na początku naszej współpracy z Total Turbo — byliśmy w stałym kontakcie z klientem i często spotykaliśmy się online. W trakcie naszych spotkań mogliśmy jak najlepiej poznać branżę i oczekiwania klienta, a także ocenić jakość pozyskanych przez nas leadów. Zaowocowało to kolejnymi, skutecznymi zmianami, które wprowadziliśmy na koncie reklamowym. 

    Po pierwsze postanowiliśmy wdrożyć kampanie zasięgowe. Zdecydowaliśmy, że w zależności od pory roku będziemy testować różne lokalizacje. W lecie kierowaliśmy nasze reklamy do urlopowiczów nad Bałtykiem, a po sezonie skupiliśmy się na Warszawie, w której klient widział ogromny potencjał biznesowy. 

    Dzięki optymalizacji kampanii, naszemu doświadczeniu, a także stałemu kontaktowi z klientem zdecydowaliśmy się na zmiany w koncie reklamowym. Postanowiliśmy zmodyfikować geolokalizację, a także rodzaj formularza błyskawicznego na „Mocniejszy zamiar” – zależało nam uzyskaniu jeszcze bardziej wartościowych leadów. Te optymalizacje przyniosły nam zamierzony skutek. Z dnia na dzień zwiększyliśmy ilości pozyskiwanych, wartościowych leadów dla naszego klienta. 

    Zmiany te przyczyniły się do czegoś jeszcze. Ich skutkiem był nieznaczny wzrost ceny za lead’a z 12,26 zł na 13,14 zł, przy jednoczesnej poprawie ich jakości. 
    Klient na bieżąco informował nas o tym, że zbieramy coraz więcej leadów kwalifikowanych.  Po 6 tygodniach współpracy ustaliśmy KPI na poziomie 200 leadów miesięcznie. Praktycznie w każdym miesiącu osiągnęliśmy taki wynik, a w rekordowym okresie wygenerowaliśmy aż 243 leady.

    Total Turbo

    Do utrzymania ceny lead’a poniżej 15 zł za lead przy skalowaniu budżetu reklamowego, przyczynił się dynamiczny materiał reklamowy, który stworzyliśmy dla naszego klienta. 

    Dzięki ich stworzeniu zoptymalizowaliśmy działania dla każdej z osób w wybranej grupie docelowej. Zróżnicowaliśmy materiały reklamowe, a także miejsca docelowe na podstawie prawdopodobieństwa, z jakim zareagują nasi odbiorcy. Pozwoliło nam to uzyskać ponad 200 wartościowych leadów miesięcznie dla naszego klienta. 

    Podsumowanie 

    Każdy system reklamowy jest dla nas szansą do nieustannego rozwoju i testowania nowych rozwiązań. Podobnie było w tym przypadku. Dzięki współpracy z Total Turbo wypracowaliśmy nietypowy plan działania, który przekuliśmy w sukces. Przemieniliśmy nieoczywisty kanał marketingowy w źródło pozyskania ponad 200 wartościowych leadów miesięcznie. 

    Oprócz tego po raz kolejny utwierdziliśmy się w przekonaniu, że najważniejsza jest partnerskie podejście do klienta, współpraca i stały kontakt. Nasze comiesięczne spotkania pozwoliły nam zdobyć cenne informacje, które wykorzystaliśmy na koncie reklamowym. Mogliśmy na bieżąco wprowadzać w nim zmiany, aby osiągać coraz to lepszy wynik i dowozić wcześniej ustalone KPI. 

    Autor wpisu

    Tomasz Wolski

    Tomasz Wolski

    Meta Ads Specialist

    Digital marketingiem zajmuje się od 2017 roku. Pracował w jednej z największych grup medialnych w Polsce, gdzie z powodzeniem prowadził wiele udanych kampani reklamowych. Na swoim koncie ma kilka dużych udanych projektów (m.in. rebranding marki, stworzenie efektywnego procesu sprzedażowego). Praca w eventach nauczyła go, że nie da się wszystkiego przewidzieć i trzeba być otwartym na różne rozwiązania. Spędził sporo czasu w dalekim Dubaju, organizując wydarzenia w Legolandzie (tak tym z klockami lego). Tomek uwielbia pływanie, jazdę na rowerze i bieganie, podczas których przekracza swoje fizyczne bariery. Z resztą od kilku lat swoją wiedzą w zakresie marketingu i organizacji eventów aktywnie wspiera jedną z największych tego typu inicjatyw w Polsce - Enea Bydgoszcz Triathlon. Jego osobowość zapowiada sporą dawkę energii w naszym działaniu.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się