- Znalezienie rozwiązania. Zastosowanie lejka sprzedażowego. Aby dotrzeć do właścicieli butików i sklepów odzieżowych wykorzystaliśmy grupy lookalike do osób, które złożyły wcześniej zamówienie w Hurtowni.
- Kreacje. Wyłoniono 4 formaty kreacji, które okazały się skuteczne i to o nie opieraliśmy dalsze działania.
- Pandemia COVID-19. To doskonała szansa na pozyskanie nowych klientów. Podczas jej wybuchu, udało nam się uzyskać wartość konwersji 847 584,82 zł.
- Podsumowanie naszych działań. Dotarliśmy do osób podobnych do aktualnych klientów w nowych krajach, jak i zaktywizowaliśmy stałych klientów, którzy regularnie potrzebują uzupełniać swoje stany magazynowe.
Wyzwanie
Nasz klient od lat działa na rynku polskim, jednak nie posiada fizycznych oddziałów i nie prowadzi sprzedaży na popularnych w naszym kraju targowiskach, co sprawia, że kampanie reklamowe prowadzone w internecie są podstawowym źródłem przychodu. Gdy rozpoczynaliśmy działania promocyjne skierowane do odbiorców innych państw, musieliśmy tak dobierać strategię i ustawienia kampanii, aby dodatkowe środki przeznaczone na reklamę jak najszybciej zapewniły przynajmniej 10-krotny zwrot wydatków. Podstawowym problemem było dotarcie na Facebooku do osób prowadzących swoje sklepy odzieżowe i jak najdokładniejsze wykluczenie osób zainteresowanych zakupami detalicznymi.
Rozwiązanie
Przy ekspansji na nowe kraje zastosowaliśmy strategię lejka sprzedażowego. Aby dotrzeć do właścicieli butików i sklepów odzieżowych wykorzystaliśmy grupy lookalike (osób podobnych) do osób, które złożyły wcześniej zamówienie w Hurtowni. Po uzbieraniu odpowiedniej wielkości grupy remarketingowej zastosowaliśmy targetowanie po częstotliwości odwiedzin strony w ciągu 30 dni. Zawęziliśmy odbiorców do osób, które były na stronie przynajmniej 3 razy i nie złożyły zamówienia w ciągu miesiąca.
Kreacje
W kampaniach reklamowych przetestowaliśmy wiele formatów reklamowych. W trakcie optymalizacji wyłoniliśmy 4 formaty kreacji, które okazały się skuteczne i to o nie opieraliśmy nasze dalsze działania:
- kreacje statyczne ze zdjęciami produktów i hasłami reklamowymi,
- karuzele produktowe,
- pokazy slajdów z produktami,
- osty sprzedażowe z kilkoma zdjęciami publikowane na fanpage.
Każda z reklam była tłumaczona na język odpowiadający państwu, w którym była emitowana.
Wyniki
Raportowany okres: 1.06.2018-20.09.2020
Zakupy: 13 065
Koszt zakupu: 21,43 zł
ROAS: 30,04
Wydana kwota: 279 942,59 zł
Wartość konwersji: 8 409 649,80 zł
Rynki, które obejmowały nasze kampanie:
Polska, Anglia, Irlandia, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Czechy, Litwa, Łotwa, Estonia
Wpływ pandemii COVID-19
Wybuch pandemii COVID-19 na świecie był w kontekście gospodarczym szansą dla naszego klienta na pozyskanie nowych klientów, którzy wskutek zamknięcia hurtowni działających stacjonarnie z powodu obostrzeń wprowadzonych na całym świecie, musieli zacząć szukać produktów w internecie. Odpowiednie wykorzystanie danych remarketingowych zebranych przez Pixel Facebooka zaowocowało rekordowymi wynikami w kwietniu 2020 roku.
Kampanie sprzedażowe targetowane na Polskę, Niemcy, Wielką Brytanię, Czechy, Słowację, Łotwę, Litwę i Estonię wygenerowały:
Zakupy: 719
Koszt zakupu: 13,59 zł
ROAS: 86,75
Wartość konwersji: 847 584,82 zł
Kluczowym elementem sukcesu naszych kampanii reklamowych było odpowiednie wykorzystanie danych zebranych przez Pixel Facebooka w ciągu ostatnich lat. Dzięki nim mogliśmy w łatwy sposób dotrzeć do osób podobnych do aktualnych klientów w nowych krajach, jak i zaktywizować stałych klientów, którzy regularnie potrzebują uzupełniać swoje stany magazynowe. Targetowanie po częstotliwości odwiedzin pomogło w wykluczeniu osób, które nie prowadzą swojego sklepu, a na stronę trafiły przez pomyłkę, przez co nie są dla nas wartościowym odbiorcom.