W czerwcu 2021 roku nawiązaliśmy współpracę z firmą inspiro.online w zakresie kampanii reklamowych w ekosystemie Google Ads. Celem klienta było zwiększenie sprzedaży w prowadzonym dotychczas sklepie internetowym. Po pierwszych miesiącach współpracy, widząc poprawę wyników wynikających z naszych działań na kanale  GAds, w październiku 2021 klient zdecydował się na rozszerzenie współpracy o kampanie reklamowe Facebook Ads. 

Problemy i oczekiwania 

Klient współpracował wcześniej z innymi agencjami, jednak nie był do końca zadowolony z efektów tych działań ze względu na: 

  • słabe wyniki sprzedażowe; 
  • brak odpowiedniej komunikacji — klient chciał być na bieżąco informowany o przebiegu kampanii i samodzielnie podejmować część decyzji (zobacz: Jak wygladaja raporty z działań agencji digitalk);
  • brak holistycznego podejścia do kampanii reklamowych w różnych ekosystemach, czyli połączenia działań Google Ads i Facebook Ads.

Nasze działania 

Na początku naszej współpracy skupiliśmy się na audycie dotychczasowych działań przy reklamie na Facebooku i Instagramie oraz na przeprowadzeniu konsultacji ze specjalistami zajmującymi się kampaniami Google Ads, aby stworzyć wspólny, sprawnie działający i uzupełniający się ekosystem.

Następnie stworzyliśmy wielopoziomowy lejek sprzedażowy, uwzględniający dopasowane do odpowiednich etapów kreacje i komunikaty reklamowe.

Kolejnym krokiem była naprawa katalogu produktów na Facebooku oraz poprawa analityki tak, aby zwiększyć dopasowanie oglądanych produktów do preferencji użytkowników w dynamicznych reklamach produktowych. 

Ostatnim etapem było wydzielenie zestawów produktów w menadżerze sprzedaży na Facebooku, tj. bestsellerów, produktów objętych promocją, produktów energooszczędnych lub objętych programami dofinansowującymi.

Kreacje reklamowe  

W kampaniach reklamowych postawiliśmy na różnorodność kreacji. W ten sposób mogliśmy zaprezentować produkty na wiele sposobów, przyciągając uwagę odbiorców i pokazując techniczne aspekty poszczególnych grup produktowych. Przygotowaliśmy m.in.: 

  • karuzele oraz kolekcje oparte o katalog produktów, wzbogacone o karty wstępu (grafiki komunikujące promocje, raty 0% oraz zalety poszczególnych grup produktów:
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
  • kilkanaście nakładek graficznych na katalog, aby wzbogacić wizualnie feed produktowy;
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
  • reklamy w formie karuzel oraz kolekcji pokazujące opinie klientów,
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
  • kampanie wykorzystujące posty posiadające dużą liczbę komentarzy oraz reakcji, budując tym social proof;
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads
  • kampanię skierowaną do klientów rozważających zakup drzwi, czyli reklamę poradnika „10 rzeczy, które warto wiedzieć przy wyborze drzwi zewnętrznych”
Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads

Ze względu na sezonowość branży budowlanej porównujemy ze sobą okres styczeń-wrzesień 2021 do stycznia-września 2022. Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w październiku 2021 roku.

Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads

Warto zaznaczyć, że w sierpniu i wrześniu 2022 roku przeznaczyliśmy odpowiednio 14% i 22% budżetu na kampanię lokalną drzwi z montażem. Nie uwzględniając tych kampanii, ROAS w sierpniu wyniósłby 19,27, a we wrześniu 16,04.

Dzięki zastosowaniu przygotowanej przez nas strategii, w okresie zimowym, który dla branży budowlanej jest zdecydowanie mniej dochodowy, zanotowaliśmy kilkukrotnie większe przychody niż w analogicznym okresie roku 2021. W okresie wiosenno-letnim z kolei podwoiliśmy przychody. 

Jak zwiększyliśmy wartość sprzedaży drzwi zewnętrznych w sklepie online o 101% dzięki kampaniom Facebook Ads

Powyższa tabela zbiorcza jednoznacznie obrazuje wzrost liczby transakcji o 63%, natomiast przychodów o 101%. 

Podsumowanie 

W trakcie naszej współpracy w 2022 roku poprawiliśmy wyniki sprzedażowe z kampanii Facebook Ads transakcji (+63%) przy nieznacznie większym budżecie (+37%) 

Wartość transakcji wzrosła dwukrotnie, a ROAS, czyli zwrot wydatków na reklamę (będący naszym głównym KPI) wzrósł z 11,63 do 17,2 (+48%).

Obecnie wspólnie z klientem rozpoczynamy działania reklamowe Google Ads oraz Facebook Ads w Wielkiej Brytanii.

Autor: Arkadiusz Świechowski

Autor wpisu

Arkadiusz Świechowski

Arkadiusz Świechowski

Meta Ads Specialist

Specjalista w zakresie płatnych kampanii reklamowych na platformie Facebook. Marketingiem zajmuje się od 2018 roku. W swojej karierze przeprowadził już wiele skutecznych kampanii dla firm z sektora MŚP. Posiada doświadczenie branżach: e-commerce, csr, edukacyjnej, eventowej, modowej oraz beauty. W pracy ceni sobie przede wszystkim kreatywność, współpracę oraz zaangażowanie. Prywatnie miłośnik wycieczek górskich, muzyki oraz dobrej kuchni.

Chcesz z nami współpracować?

Skontaktuj się