Taki wynik osiągnęliśmy dla jednego z naszych klientów — LaCavy, oferującego nie tylko mieszanki kaw z własnej palarni, ale także ekspresy do użytku domowego, jak i w najmie. Kiedy nasza współpraca rozpoczęła się niemal 4 lata temu, już w pierwszym miesiącu widać było pierwsze rezultaty. Po upływie roku podwoiliśmy wartość konwersji, o czym mogł*ś przeczytać w odrębnym wpisie na naszej stronie. Dziś, dzięki zintegrowanym działaniom, osiągamy ROAS na poziomie 5 i 9, w zależności od systemu reklamowego.
O tym przeczytasz w naszym case study:
- Jakie kroki podjęliśmy na początku współpracy? Dlaczego zdecydowaliśmy się na synergię działań?
- Jakie kampanie uruchomiliśmy w pierwszej kolejności dla Facebooka i Google? O tym, jak podwoiliśmy wartość zakupów przy jednoczesnym zmniejszeniu budżetu.
- W jaki sposób uzyskaliśmy 8 459 zakupów oraz 184 formularze? Zmiany, dzięki którym wygenerowaliśmy sprzedaż na poziomie 1,7 mln złotych.
Początek współpracy
Współpracę z palarnią LaCava nawiązaliśmy pod koniec sierpnia 2020 roku. Na początku klient samodzielnie zarządzał reklamami Google Ads i Facebook Ads. Jednak po dokładnej analizie okazało się, że kampanie online nie przynosiły satysfakcjonujących rezultatów, nie pokrywając nawet zainwestowanego budżetu.
Wobec tego naszym głównym celem było zwiększenie sprzedaży kaw dla klientów detalicznych oraz pogłębienie liczby zapytań dotyczących leasingu ekspresów w obu systemach.
Od czego zaczęliśmy?
Punktem wyjścia było przeprowadzenie audytu dla dwóch kont reklamowych. Zweryfikowaliśmy m.in. kody śledzące, przeprowadziliśmy test zdarzeń rejestrowanych przez Pixel oraz oceniliśmy strukturę konta, dobór celów reklamowych i strategię stawek dla Facebooka. Z kolei dla Google’a wykonaliśmy analizę słów kluczowych pod kątem skuteczności i dopasowania ich względem branży. Dzięki temu mogliśmy zarekomendować odpowiednie rozwiązania.
Dalej przyjrzeliśmy się stronie i jej funkcjonalnością, tak, aby mieć pewność, że doświadczenia użytkowników będą pozytywne, a ścieżka zakupowa zachęca do jej finalizacji. Klient otrzymał od nas rekomendacje zmian, z kolei my rozpoczęliśmy prace na kontach.
Rezultaty w pierwszym roku współpracy
Przyjrzyjmy się najpierw kampanii realizowanej w Google’u.
Początkowo opracowaliśmy i wdrożyliśmy rozwiązania, dbając o całość lejka sprzedażowego, a więc różne etapy kontaktu potencjalnego klienta z marką. Następnie testowaliśmy różnorodne rodzaje reklam – od tekstowych i produktowych, przez remarketingowe, aż po zasięgowe. Badaliśmy także wpływ treści reklam i różnych kreacji na statystyki, prezentując różne formaty. Na koniec skoncentrowaliśmy się na tych, które przyniosły najlepsze wyniki, umożliwiając nam jednocześnie ograniczenie kosztów reklamowych bez utraty skuteczności.
Jaki był efekt?
W 2021 roku przyczyniliśmy się do sprzedaży 1 990 produktów o wartości 414 599,95 zł oraz zdobycia 231 leadów. ROAS? 6,53!
Szczegółowy opis pierwszych działań w ramach Google Ads przedstawiliśmy w oddzielnym case study. Przeczytaj wpis: Jak podwoiliśmy wartość zakupów przy niemal 4-krotnie mniejszym budżecie?
Jak było w przypadku Facebooka?
Przez cały okres działaliśmy na podstawie lejka sprzedażowego, dostosowując przekazy zarówno do zimnej, jak i ciepłej grupy odbiorczej, czyli osób, które weszły już w określoną interakcję z marką. Dzięki tej elastycznej strategii nie tylko zdołaliśmy dotrzeć do nowych klientów, ale także istotnie zmniejszyć współczynnik porzucanych koszyków zakupowych. W ramach optymalizacji celów kampanii i aktualizacji targetu wprowadziliśmy wykluczenia i grupy podobnych odbiorców, znane również jako Lookalike.
W tym samym czasie na Facebooku wygenerowaliśmy 1 169 zakupów o wartości 236 611,11 zł, uzyskując ROAS na poziomie 3,25!
Biorąc pod uwagę, że był to rok pełen testów i poszukiwań najlepszych rozwiązań, obie kampanie oceniamy na 5+. Jednocześnie byliśmy zgodni co do jednego: chcemy dla naszego klienta więcej!
Kolejny rok = kolejne wzrosty
W lutym 2022 roku wprowadziliśmy Google Analytics 4 (GA4), umożliwiając precyzyjne zbieranie danych i skuteczne monitorowanie obu kampanii. Dla platformy Facebook dodatkowo przetestowaliśmy efektywność karuzeli produktowych, dynamicznego remarketingu z katalogiem oraz kolekcji z zestawami produktów. Przeprowadziliśmy eksperymenty z różnymi formatami, w tym statycznymi banerami, wideo i animacjami.
Poza tym rozszerzyliśmy strategię o kampanie wykorzystujące kluczowe akcje promocyjne. Wszystkie przeprowadzone testy i optymalizacje przyczyniły się do znacznego wzrostu wyników, zarówno na Facebooku, jak i w Google’u.
Jaki dokładnie był to postęp?
632 183,72 zł wartości konwersji przy 3 280 transakcjach, 181 przesłanych formularzy oraz ROAS na poziomie 10,37 dla kampanii Google Ads. W przypadku Facebooka: 1 945 zakupów generujących 467 065,34 zł przychodu. ROAS 3,86.
Jednak to właśnie w 2023 roku osiągnęliśmy…
1,7 mln złotych sprzedaży, dzięki synergii działań
W roku 2023, po ustabilizowaniu i efektywnym zaimplementowaniu strategii dla kompleksowej struktury lejka i kampanii obu systemów reklamowych, wprowadziliśmy nowy produkt — autorskie szkolenia baristyczne oraz certyfikowane szkolenia SCA, realizowane w siedzibie palarni klienta. Mimo ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, konfliktów na Ukrainie, a także związanych z nimi podwyżek cen transportu i kosztów reklamy, odnotowaliśmy znaczącą poprawę wyników sprzedażowych w porównaniu do poprzedniego roku.
Co więcej, okazało się, że kampania promująca szkolenia przyczyniła się także do wzrostu sprzedaży innych produktów, takich jak zestawy kawowe i ekspresy.
Przyjrzyjmy się bliżej naszemu zestawieniu.
Tylko w 2023 roku nasze zharmonizowane działania przyniosły klientowi imponującą sumę 1 766 726,06 zł, 8 459 zrealizowanych transakcji oraz 184 wartościowe leady. ROAS utrzymał się na poziomie 4,85, a w zależności od systemu osiągnął nawet 8,67.
A Ty, marzysz o podobnych wynikach dla swojej firmy? Wykorzystaj synergicznie możliwości Google Ads i Facebook Ads, niezależnie od sektora, w którym działasz. Skontaktuj się z nami, aby poznać nasz spersonalizowany plan wzrostu dla Twojego biznesu!