O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Ustalenie strategii działań. Połączenie kwestii merytorycznych i wizerunkowych. Postawienie na autorski blog, który nie będzie bezpośrednio związany z konkretnym brandem.
  • Content marketing. Wyznaczenie celów bezpośrednich i cele długofalowych. W przyszłości oparcie o kolejne działania contentowe, a konkretnie o przygotowaną serię e-booków.
  • Nasze działania. Budowanie społeczności w social mediach, powiększanie grona obserwujących i pozyskiwanie ruchu na blog.
  • Dalsze cele. Przekroczenie granicy 40 000 obserwujących na Facebooku, osiągnięcie co najmniej 500 wejść z wyszukiwarki miesięcznie oraz stworzenie i dystrybucja serii darmowych oraz płatnych e-booków tematycznych.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Branża meblarska – potencjał, który trzeba wykorzystać!

    Branża meblarska to przede wszystkim potężna konkurencja. Zarówno wśród retailerów (czyli sprzedawców detalicznych), jak i producentów. Trudno rywalizować bezpośrednio z takimi gigantami, jak IKEA, Agata Meble czy Black Red White. 
    Z naszym klientem, którego portfolio obejmuje marki WNM oraz Siblo od początku naszej współpracy zastanawialiśmy się, jak – oprócz standardowych działań organicznych czy kampanii PPC – dotrzeć do nowych odbiorców, którzy zainteresowani będą jego produktami. Dla obu marek prowadzimy działania na kilku rynkach europejskich.

    Sprawdź, jakie wyniki wykręcamy dla WNM Group na 8 rynkach europejskich!

    Jednym z najważniejszych wyznaczników obu brandów jest połączenie nowoczesnego designu z codzienną użytecznością. Wszystkie meble i akcesoria są jednocześnie piękne i w pełni funkcjonalne. 

    Właśnie dlatego, poszukując dodatkowego wsparcia marketingowego, potrzebowaliśmy rozwiązania, które będzie łączyć w sobie kwestie merytoryczne i wizerunkowe. Wszyscy byliśmy zgodni co do tego, że chcemy wybrać coś trwałego, co można stale rozwijać i do czego ludzie mogą wracać – że chcemy dać ludziom konkretną wartość.
    Ostateczny wybór padł na autorski blog, który nie będzie bezpośrednio związany z konkretnym brandem. Miał on stać się miejscem pełnym praktycznych porad i wskazówek związanych z wystrojem i architekturą wnętrz, a także wiedzy związanej z najnowszymi trendami i designem.

    Blog Home by Kate – content marketing, jakiego wszyscy potrzebują

    Blog i całe jego wsparcie w mediach społecznościowych wystartowała w lutym 2020 roku, choć prace nad nim rozpoczęły się kilka miesięcy wcześniej.

    Od samego początku wyznaczyliśmy sobie konkretne cele i założenia, które miały realnie wspierać biznes naszego klienta. 

    Podzieliliśmy je zasadniczo na dwie grupy: cele bezpośrednie i cele długofalowe

    Do celów bezpośrednich zaliczają się przede wszystkim: 

    • budowanie społeczności i wsparcie biznesów naszych klientów – WNM, Siblo – zarówno pod względem wizerunkowym, jak i sprzedażowym;
    • stworzenie dodatkowej bazy odbiorców, którą wykorzystamy w kampaniach reklamowych;
    • dodatkowy kanał promocji – miejsce pełne specjalistycznej wiedzy, wskazówek, tipów i wnętrzarskich ciekawostek.

    Dla nas to jednak nie wszystko. 
    Z projektem Home by Kate wiążemy dalekosiężne plany, które obejmują w przyszłości dywersyfikację oraz stworzenie z niego dodatkowego źródła dochodu. Chcemy go oprzeć – oczywiście – o kolejne działania contentowe, a konkretnie o przygotowaną serię e-booków.

    Jak działamy?

    Obecnie nasza praca przebiega dwutorowo i wykorzystujemy w niej jednocześnie działania organiczne i płatne.

    Z jednej strony projektujemy 5-7 wpisów blogowych miesięcznie i budujemy organiczny ruch z wyszukiwarki

    Każdy artykuł jest skrzętnie przygotowywany, by dawać jak największą wiedzę i wartość czytelnikom. Dlatego korzystamy z takich narzędzi, jak Semstorm, Senuto, Surfer SEO czy Answer The Public. Służą nam one nie tylko do stworzenia harmonogramu i publikacji treści, ale też do jej późniejszej analizy. Wszystko po to, by content, jaki proponujemy, był jak najbardziej atrakcyjny i spełniał wymagania użytkowników.

    Nasze działania obejmują także budowanie społeczności w social mediach. Jako główny kanał wybraliśmy Facebook, choć obecni jesteśmy także na Instagramie.

    Prowadzona tam komunikacja to spójne wizualnie posty oparte o sezonowo zmieniane ID. Chcąc dotrzeć do miłośników pięknych wnętrz, pasjonatów użytkowego designu, a także osób poszukujących praktycznych i stylowych mebli, poruszamy ważne dla nich tematy.

    W mediach społecznościowych stawiamy zarówno na ruch organiczny, jak i docieramy do nowych osób dzięki kampaniom płatnym. Służą one przede wszystkim powiększaniu grona obserwujących i pozyskiwaniu ruchu na blog.

    Zarówno na blogu, jak i w mediach społecznościowych, dzielimy się treściami ważnymi i pożądanymi przez grupę docelową naszego klienta. Znajdują się tam praktyczne wskazówki wnętrzarskie (np. podwieszany sufit – wady i zalety, jak urządzić pokój dla dziecka, wnętrze w stylu industrialnym – jak urządzić), inspiracje (np. designerskie lampy, aranżacje sypialni małżeńskiej, trendy eko i smart w mieszkaniu) czy porady (jak wybrać robot planetarny? fakty i mity na temat inteligentnego domu),

    Co osiągnęliśmy?

    Obecnie baza tekstów na blogu to blisko 100 artykułów, a społeczność budowana wokół Home By Kate systematycznie rośnie i obecnie jej struktura przedstawia się następująco:

    Treści, które tworzymy, interesują coraz więcej odbiorców. Równie ważne, jest to, że trafiamy z nimi dokładnie do tych osób, na których najbardziej zależy nam i Klientowi.

    Rosnąca społeczność Home By Kate przyczynia się również do podniesienia skuteczności działań, jakie prowadzimy dla WNM. Zebrane dane, wykorzystujemy m.in. do targetowania kampanii reklamowych i w remarketingu.

    Co jeszcze przed nami?

    Do końca 2021 roku wyznaczyliśmy sobie konkretne i realne cele: 

    • przekroczenie granicy 40 000 obserwujących na Facebooku,
    • osiągnięcie co najmniej 500 wejść z wyszukiwarki miesięcznie,
    • stworzenie i dystrybucja serii darmowych oraz płatnych e-booków tematycznych.

    Z WNM Group współpracujemy już od ponad trzech lat. Wypracowana w tym czasie relacja i zaufanie, a także profesjonalne nakreślenie realnej wizji i konkretnego planu, pozwoliły nam wspólnie rozpocząć i realizować tak ambitny projekt. Już teraz przynosi on konkretne owoce w postaci dodatkowych grup odbiorców, które skutecznie wykorzystujemy w kampaniach sprzedażowych dla grupy WNM Group – więcej o samych wynikach przeczytasz tutaj

    Jesteśmy przekonani, że spójna, wielokanałowa komunikacja i wartościowy content oparty na stworzonej strategii i konsekwentnej realizacji to jedna z recept na harmonijny wzrost każdego biznesu.

    W miesiącach wakacyjnych w 2021 roku zanotowaliśmy spadki sprzedaży. Jest to wynikiem tego, że klienci zatowarowali się wiosnę, a wymiana kolekcji następuje zazwyczaj na początku września. Jest to także sezon urlopowy. Ze względu na te czynniki zdecydowaliśmy się na zmniejszenie wydatków oraz zrezygnowaliśmy z graficznych kampanii na ruch, zmniejszając napływ nowych użytkowników.

    Sprzedaż zaczęła wzrastać od sierpnia 2021 roku, ale na razie zdecydowaliśmy się nie zwiększać wydatków z 2 powodów:

    • Listopad oraz grudzień to miesiące ze znacznie mniejszą sprzedażą
    • Klient ma obawy związane z covidem oraz szalejącą inflacją. Znacząco wzrosły koszty produkcji.

    Pomimo tych niedogodności wyniki za ten rok napawają optymizmem. Następne miesiące poświęcimy m.in. na stworzenie planu działania na 2022 rok.

    Autor wpisu

    Mateusz Podlecki

    Content Manager

    Z marketingiem i internetami związany od 2015 roku. Copywriter z krwi i kości. Porusza się w szeroko pojmowanym obszarze content marketingu, storytellingu i komunikacji. Doświadczenie zdobywał przede wszystkim jako freelancer – zarówno przy projektach agencyjnych, jak i po stronie klienta. Długotrwałe relacje i kreowanie pozytywnych doświadczeń to dla niego podstawa marketingu i budowania marki. Nie wyobraża sobie dnia bez pogłębionego briefu i kopania w insightach. Największym sukces? Wszelkie działania, które spełniają wyznaczone wcześniej cele. Branża nie ma dla niego większego znaczenia. Współpracował z firmami z takich sektorów, jak IT, fintech, architektura, budownictwo, kultura czy e-commerce. Współtworzył kampanie wprowadzające na polski rynek debiutancką książkę Toma Hanksa czy jedną z powieści Jakuba Małeckiego. Zarządzał strategią, komunikacją i digitalem jednej z najszybciej rozwijających się firm farmaceutycznych w kraju. Prywatnie szczęśliwy mąż i opiekun rozbrykanej seterki irlandzkiej. A do tego zapalony górołaz i miłośnik jazzu.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami