- Ustalenie strategii działań. Połączenie kwestii merytorycznych i wizerunkowych. Postawienie na autorski blog, który nie będzie bezpośrednio związany z konkretnym brandem.
- Content marketing. Wyznaczenie celów bezpośrednich i cele długofalowych. W przyszłości oparcie o kolejne działania contentowe, a konkretnie o przygotowaną serię e-booków.
- Nasze działania. Budowanie społeczności w social mediach, powiększanie grona obserwujących i pozyskiwanie ruchu na blog.
- Dalsze cele. Przekroczenie granicy 40 000 obserwujących na Facebooku, osiągnięcie co najmniej 500 wejść z wyszukiwarki miesięcznie oraz stworzenie i dystrybucja serii darmowych oraz płatnych e-booków tematycznych.
Branża meblarska – potencjał, który trzeba wykorzystać!
Branża meblarska to przede wszystkim potężna konkurencja. Zarówno wśród retailerów (czyli sprzedawców detalicznych), jak i producentów. Trudno rywalizować bezpośrednio z takimi gigantami, jak IKEA, Agata Meble czy Black Red White.
Z naszym klientem, którego portfolio obejmuje marki WNM oraz Siblo od początku naszej współpracy zastanawialiśmy się, jak – oprócz standardowych działań organicznych czy kampanii PPC – dotrzeć do nowych odbiorców, którzy zainteresowani będą jego produktami. Dla obu marek prowadzimy działania na kilku rynkach europejskich.
Sprawdź, jakie wyniki wykręcamy dla WNM Group na 8 rynkach europejskich!
Jednym z najważniejszych wyznaczników obu brandów jest połączenie nowoczesnego designu z codzienną użytecznością. Wszystkie meble i akcesoria są jednocześnie piękne i w pełni funkcjonalne.
Właśnie dlatego, poszukując dodatkowego wsparcia marketingowego, potrzebowaliśmy rozwiązania, które będzie łączyć w sobie kwestie merytoryczne i wizerunkowe. Wszyscy byliśmy zgodni co do tego, że chcemy wybrać coś trwałego, co można stale rozwijać i do czego ludzie mogą wracać – że chcemy dać ludziom konkretną wartość.
Ostateczny wybór padł na autorski blog, który nie będzie bezpośrednio związany z konkretnym brandem. Miał on stać się miejscem pełnym praktycznych porad i wskazówek związanych z wystrojem i architekturą wnętrz, a także wiedzy związanej z najnowszymi trendami i designem.
Blog Home by Kate – content marketing, jakiego wszyscy potrzebują
Blog i całe jego wsparcie w mediach społecznościowych wystartowała w lutym 2020 roku, choć prace nad nim rozpoczęły się kilka miesięcy wcześniej.
Od samego początku wyznaczyliśmy sobie konkretne cele i założenia, które miały realnie wspierać biznes naszego klienta.
Podzieliliśmy je zasadniczo na dwie grupy: cele bezpośrednie i cele długofalowe.
Do celów bezpośrednich zaliczają się przede wszystkim:
- budowanie społeczności i wsparcie biznesów naszych klientów – WNM, Siblo – zarówno pod względem wizerunkowym, jak i sprzedażowym;
- stworzenie dodatkowej bazy odbiorców, którą wykorzystamy w kampaniach reklamowych;
- dodatkowy kanał promocji – miejsce pełne specjalistycznej wiedzy, wskazówek, tipów i wnętrzarskich ciekawostek.
Dla nas to jednak nie wszystko.
Z projektem Home by Kate wiążemy dalekosiężne plany, które obejmują w przyszłości dywersyfikację oraz stworzenie z niego dodatkowego źródła dochodu. Chcemy go oprzeć – oczywiście – o kolejne działania contentowe, a konkretnie o przygotowaną serię e-booków.
Jak działamy?
Obecnie nasza praca przebiega dwutorowo i wykorzystujemy w niej jednocześnie działania organiczne i płatne.
Z jednej strony projektujemy 5-7 wpisów blogowych miesięcznie i budujemy organiczny ruch z wyszukiwarki.
Każdy artykuł jest skrzętnie przygotowywany, by dawać jak największą wiedzę i wartość czytelnikom. Dlatego korzystamy z takich narzędzi, jak Semstorm, Senuto, Surfer SEO czy Answer The Public. Służą nam one nie tylko do stworzenia harmonogramu i publikacji treści, ale też do jej późniejszej analizy. Wszystko po to, by content, jaki proponujemy, był jak najbardziej atrakcyjny i spełniał wymagania użytkowników.
Nasze działania obejmują także budowanie społeczności w social mediach. Jako główny kanał wybraliśmy Facebook, choć obecni jesteśmy także na Instagramie.
Prowadzona tam komunikacja to spójne wizualnie posty oparte o sezonowo zmieniane ID. Chcąc dotrzeć do miłośników pięknych wnętrz, pasjonatów użytkowego designu, a także osób poszukujących praktycznych i stylowych mebli, poruszamy ważne dla nich tematy.
W mediach społecznościowych stawiamy zarówno na ruch organiczny, jak i docieramy do nowych osób dzięki kampaniom płatnym. Służą one przede wszystkim powiększaniu grona obserwujących i pozyskiwaniu ruchu na blog.
Zarówno na blogu, jak i w mediach społecznościowych, dzielimy się treściami ważnymi i pożądanymi przez grupę docelową naszego klienta. Znajdują się tam praktyczne wskazówki wnętrzarskie (np. podwieszany sufit – wady i zalety, jak urządzić pokój dla dziecka, wnętrze w stylu industrialnym – jak urządzić), inspiracje (np. designerskie lampy, aranżacje sypialni małżeńskiej, trendy eko i smart w mieszkaniu) czy porady (jak wybrać robot planetarny? fakty i mity na temat inteligentnego domu),
Co osiągnęliśmy?
Obecnie baza tekstów na blogu to blisko 100 artykułów, a społeczność budowana wokół Home By Kate systematycznie rośnie i obecnie jej struktura przedstawia się następująco:
Treści, które tworzymy, interesują coraz więcej odbiorców. Równie ważne, jest to, że trafiamy z nimi dokładnie do tych osób, na których najbardziej zależy nam i Klientowi.
Rosnąca społeczność Home By Kate przyczynia się również do podniesienia skuteczności działań, jakie prowadzimy dla WNM. Zebrane dane, wykorzystujemy m.in. do targetowania kampanii reklamowych i w remarketingu.
Co jeszcze przed nami?
Do końca 2021 roku wyznaczyliśmy sobie konkretne i realne cele:
- przekroczenie granicy 40 000 obserwujących na Facebooku,
- osiągnięcie co najmniej 500 wejść z wyszukiwarki miesięcznie,
- stworzenie i dystrybucja serii darmowych oraz płatnych e-booków tematycznych.
Z WNM Group współpracujemy już od ponad trzech lat. Wypracowana w tym czasie relacja i zaufanie, a także profesjonalne nakreślenie realnej wizji i konkretnego planu, pozwoliły nam wspólnie rozpocząć i realizować tak ambitny projekt. Już teraz przynosi on konkretne owoce w postaci dodatkowych grup odbiorców, które skutecznie wykorzystujemy w kampaniach sprzedażowych dla grupy WNM Group – więcej o samych wynikach przeczytasz tutaj.
Jesteśmy przekonani, że spójna, wielokanałowa komunikacja i wartościowy content oparty na stworzonej strategii i konsekwentnej realizacji to jedna z recept na harmonijny wzrost każdego biznesu.
W miesiącach wakacyjnych w 2021 roku zanotowaliśmy spadki sprzedaży. Jest to wynikiem tego, że klienci zatowarowali się wiosnę, a wymiana kolekcji następuje zazwyczaj na początku września. Jest to także sezon urlopowy. Ze względu na te czynniki zdecydowaliśmy się na zmniejszenie wydatków oraz zrezygnowaliśmy z graficznych kampanii na ruch, zmniejszając napływ nowych użytkowników.
Sprzedaż zaczęła wzrastać od sierpnia 2021 roku, ale na razie zdecydowaliśmy się nie zwiększać wydatków z 2 powodów:
- Listopad oraz grudzień to miesiące ze znacznie mniejszą sprzedażą
- Klient ma obawy związane z covidem oraz szalejącą inflacją. Znacząco wzrosły koszty produkcji.
Pomimo tych niedogodności wyniki za ten rok napawają optymizmem. Następne miesiące poświęcimy m.in. na stworzenie planu działania na 2022 rok.