Performance Max jest najnowszym rodzajem kampanii w Google Ads i krąży wokół niego wiele pytań. Zastąpił on dwa typy kampanii – inteligentne kampanie produktowe oraz kampania lokalne, ale jego zakres działania jest zdecydowanie większy. Czym jest ten format i kiedy najlepiej sprawdza się w realizacji celów kampanii?
Jak działa “tradycyjna” kampania w Google Ads?
Większość osób kampanie Google Ads kojarzy z kampaniami w wyszukiwarce, gdzie po wpisaniu frazy, w pierwszej kolejności wyświetlają się reklamy. Choć to właśnie od tego rodzaju kampanii kilkanaście lat temu powstały reklamy Google, wtedy jeszcze nazywane AdWords, to obecnie system reklamowy amerykańskiego giganta oferuje zdecydowanie więcej.
Na Google Ads, oprócz wspomnianych reklam w wyszukiwarce, składają się także reklamy graficzne na stronach internetowych (kampanie w sieci reklamowej), reklamy typu discovery wyświetlające się na YouTubie oraz na Gmailu, reklamy video przed oraz podczas filmów na YouTubie, reklamy produktowe, które zawierają zdjęcia i cenę produktu w wyszukiwarce Google, a także reklamy w mapach Google. Jak widać rodzajów kampanii oraz możliwości samego systemu Google Ads jest bardzo dużo.
Do tej pory specjalista Google Ads podczas tworzenia kampanii reklamowej musiał zadecydować, jakie rodzaje kampanii najlepiej sprawdzą się w danym przypadku w zależności od wielu czynników, takich jak branża czy budżet. Nad każdą z tych kampanii specjalista panował osobno, co zwiększa możliwości ich optymalizowania.
Performance Max | jakie zmiany niesie nowy typ kampanii Google Ads?
Kampanie Performance Max są efektem widocznego trendu w marketingu internetowym, który polega na automatyzacji działań. Korzystając z systemów uczących się, Google stworzyło system poszukujący potencjalnych klientów w całym systemie Google Ads.
Te nowe kampanie mają dostęp do wszystkich wspomnianych typów kampanii. Nie są więc ograniczone do jednego rodzaju. Reklamy w ramach jednej kampanii wyświetlają się we wszystkich kanałach Google – sieci wyszukiwania i reklamowej, Discovery, YouTubie, Gmailu oraz Google Maps.
Tworząc kampanię typu Performance Max, możemy zobaczyć jej podgląd w każdym z dostępnych miejsc w zasobach reklamowych Google oraz w zależności od urządzenia (komputery lub telefony).
Performance Max | Jakie są zmiany w konfiguracji kampanii?
Co ciekawe, w tego typu kampaniach nie ustawiamy docelowych grup odbiorców ani słów kluczowych, na które chcemy, aby nasza reklama się wyświetlała. Naszym zadaniem jest zapewnienie wysokiej jakości grafik oraz video, a także treści i tekstu reklamy, które przyciągną potencjalnych odbiorców. Kampanie możemy dzielić według kategorii produktów, a także czynników takich jak cena czy marża.
Jedynym ustawieniem dotyczącym odbiorców są tzw. sygnały – czyli możliwość wskazania systemowi Google, na jakich użytkownikach Ci zależy. Mogą to być np. osoby, które dokonały już zakupu na Twojej stronie.
Performance Max | Jakie cele można osiągnąć dzięki kampaniom Performance Max?
Celami, które najczęściej osiąga się za pomocą kampanii Performance Max, są maksymalizacja liczby konwersji i sprzedaży produktów w e-commerce, pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów w branży B2B oraz wizyta w punkcie stacjonarnym. Ustawiając kampanię możesz również zaznaczyć, że zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów i ich wartość jest dla Ciebie większa. staw
Przykładem skutecznej kampanii Performance Max dla sklepu e-commerce jest przypadek naszego klienta w digitalk, dla którego realizujemy m.in. ten rodzaj kampanii. W październiku 2022 roku, przy wydanym budżecie 61 635 zł, kampanie Performance Max osiągnęły przychód 1 508 823 zł. Daje to ROAS (współczynnik przychodu do budżetu) aż 24,48!
Innym ciekawym przykładem jest kampania dla innego klienta, który prowadzi sieć sklepów z luksusowymi towarami. W przypadku celu związanego z wizytami stacjonarnymi, reklamy Performance Max wyświetlają się m.in. na mapach Google. W przypadku naszego klienta, przy wydanym budżecie 3621 zł, pozyskaliśmy 860 kliknięć w “wyznaczenie trasy” w aplikacji map Google oraz 24 telefony. Koszt jednej interakcji to niewiele ponad 4 zł.
Co jest fundamentem skutecznej kampanii Performance Max w Google Ads?
Jednym z kluczowych elementów skutecznej kampanii Performance Max jest zapewnienie wysokiej jakości danych. Optymalizacja kampanii oparta jest o liczbę lub wartość konwersji (czyli na przykład dokonania zakupu lub pozyskania kontaktu do potencjalnego klienta). Właśnie od tego, czy przekazane przez Ciebie dane będą poprawne, uzależniona jest skuteczność Performance Max. Stąd przed utworzeniem kampanii musisz sprawdzić poprawność zbierania danych.
Czy w takim razie nie warto stosować już innych rodzajów kampanii?
Co warto podkreślić – pomimo mnogości formatów zawierających w sobie Performance Max, nie są one jedynym przepisem na skuteczną kampanię. Należy je traktować jako jeden z typów kampanii reklamowej, które wykorzystasz przy budowie lejka w kampanii reklamowej.
Tworząc kampanie musisz też wziąć pod uwagę, że Perfomance Max są najnowszym i cały czas rozwijanym typem kampanii w Google Ads. Z miesiąca na miesiąc pojawiają się nowe opcje, a możliwości optymalizacyjne zwiększają się. Dostępne są także nowe statystyki umożliwiające lepsze zrozumienie, w jaki sposób kampanie osiągają pożądane przez nas cele. Stąd raz uruchomione kampanie Performance Max wymagają stałej uwagi specjalisty.