W 2022 roku zarobiliśmy dla naszych klientów łącznie ponad 470 milionów złotych.
Realizujemy kampanie performance marketingu w każdym liczącym się ekosystemie reklamy płatnej – od Google przez Facebooka i Linkedin po Pinteresta, Twittera i Tik Toka (social media marketing) oraz systemy marketing automation.
Dzięki temu potrafimy dobrać odpowiednie kanały i grupy odbiorców dla Twojej marki, które generują największe zyski oraz wypracować synergię, łącząc ze sobą działania w kilku systemach reklamowych jednocześnie. W ramach działań performance marketingu koncentrujemy się również na wykorzystaniu możliwości automatyzacji.
-
50+
specjalistów w agencji
-
34
mln złotych – budżet reklamowy klientów digitalk
-
110+
obsługiwanych aktualnie projektów
-
30+
rynków, na których prowadzimy kampanie performance marketing
W jakich dziedzinach możemy Ci pomóc?
Co to jest performance marketing?
Performance marketing, inaczej marketing efektywnościowy, to model reklamy nastawionej na pożądane działania odbiorców. Performance marketing ma na celu skłonienie użytkownika do wykonania określonej czynności na stronie bądź w naszym sklepie e-commerce (złożenie zamówienia, wypełnienie ankiety, wypełnienie formularza, kliknięcie w link reklamowy).
Wykorzystuje do tego szereg systemów, narzędzi reklamowych i typów reklam m.in. media społecznościowe, własne systemy reklamowe, reklama typu display, serwisy ogłoszeniowe, platformy e commerce, mobile marketing, dzięki czemu jesteśmy w stanie świadomie skalować działania marketingowe.
Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy. Na czym polega jego skuteczność?
Performance marketing odnosi się do kampanii reklamowych prowadzonych online, które rozliczane są w modelu efektywnościowym. Na czym polega jego przewaga? Reklamodawca rozlicza się za efekt, czyli np. wykonane przez użytkownika, określone czynności np. podanie danych osobowych, kliknięcie w reklamę czy jej wyświetlenie.
Cele performance marketingu
Jakie cele występują w marketingu efektywnościowym? Można wskazać szereg zachowań użytkownika, za które reklamodawca będzie się rozliczał. Będzie to np.:
- dokonanie zakupu w sklepie internetowym
- pozyskanie kontaktu/leada
- pobranie materiału ze strony www (PDF, e-book, webinar)
- zapis do newslettera
- przejście na landing page
Nasz zespół od performance marketingu pomaga markom i firmom rozwijać swoje działania online poprzez szereg działań związanych z marketingiem efektywnościowym:
- budowa wizerunku marki,
- zadbamy o Twój budżet reklamowy – efektywnie go wykorzystamy,
- prowadzenie działań reklamowych w miejscach, w których są Twoi potencjalni klienci,
- pozyskiwanie leadów z wykorzystaniem wszystkich obszarów performance marketingu (e mail marketing, marketing automation, programy afiliacyjne, kampanie Google Ads, kampanie Social Media).
Lata doświadczeń w prowadzeniu działań performance marketingowych pozwoliły nam na wypracowanie modeli współpracy, które przyczyniają się wysokich zwrotów z inwestycji działań marketingowych naszych klientów.
Jakie są kanały performance marketingu?
Performance marketing oznacza, że koncentrujemy się na wyniku. W ramach usługi wykorzystujemy dostępne narzędzia i systemy reklamowe, aby podnieść Twój współczynnik konwersji oraz przyciągnąć potencjalnych klientów. Wykorzystujemy w tym celu:
- Kampanie reklamowe w Google Ads
- Kampanie reklamowe w Social Media (portale społecznościowe typu Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, tiktoku)
- Content marketing
- E mail marketing
- Marketing automation
W ramach działań rozumianych jako performance marketing, pracujemy w oparciu o lejki marketingowo-sprzedażowe. Dzięki temu badamy ścieżkę zakupową Twojego klienta oraz proces obsługi zamówienia w Twoim e-commerce.
Social media marketing
To przede wszystkim prowadzenie działań marketingowych w kanałach typu Facebook, Instagram, LinkedIn czy Pinterest. Social media marketing służy przekierowaniu użytkownika na konkretną stronę lądowania, tzw. landing page, gdzie celem jest dokonanie przez niego określonej akcji (zakup, wypełnienie formularza itp.).
Media społecznościowe są dziś jednym z głównych punktów styku z marką, dlatego tak istotne jest odpowiednie przygotowanie profili firmowych, prowadzenie przemyślanej strategii marketingowej w obszarze kanałów tego typu oraz wykorzystanie ich pełnego potencjału.
E-mail marketing
E-mail marketing wykorzystywany jest na każdym etapie lejka zakupowego. Celem działań w tym kanale jest budowanie bazy kontaktów, pozyskiwanie potencjalnych klientów, sprzedaż oraz lojalizacja klientów.
Ta forma działań marketingowych wykorzystuje komunikaty reklamowe w formie mailowej. Kto powinien skorzystać z tego typu rozwiązania? Jeżeli Twoje działania marketingowe nie trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców, nie widzisz efektów swoich kampanii reklamowych czy nie potrafisz zaktywizować potencjalnych klientów – to rozwiązanie jest właśnie dla Ciebie!
Porównywarki cenowe
Podstawową formą sprzedaży produktów w największych serwisach e-commerce są działania organiczne oraz kampanie płatne. Jednak coraz więcej osób, zanim zdecyduje się na zakup, korzysta z porównywarek cenowych typu Ceneo.pl czy Skąpiec.pl.
Warto rozpatrzyć ten model sprzedaży w swojej strategii marketingowej, gdyż jest to dodatkowy kanał, który umożliwi Ci sprowadzenie użytkowników na stronę z Twoją ofertą. Co więcej, reklamując się na tego typu witrynach, zwiększasz swoją widoczność, a także grono potencjalnych klientów, którzy wcześniej nie znali Twojej marki.
Programy afiliacyjne
Marketing afiliacyjny to nic innego, jak programy partnerskie, których mechanika działania podobna jest do systemu rozliczania w strategii performance marketingowej. Reklamodawca płaci bowiem wyłącznie za konkretne efekty. Jakie wyszczególniamy tu modele wynagrodzeń?
- Pay per Click – rozliczenie na podstawie kliknięcia w konkretny format reklamowy
- Pay per Lead – rozliczenie na podstawie ilości konwersji czy wykonania przez użytkownika określonych czynności na stronie (np. wysłanie formularza kontaktowego czy zapis do firmowego newslettera)
- Pay per Sale – rozliczenie oparte o dochód ze sprzedaży produktów bądź usług
Dlaczego warto rozważyć promocję opartą o programy afiliacyjne? Możesz w ten sposób dotrzeć ze swoją reklamą do Twojej grupy docelowej, dokładnie w momencie, w którym wyszukuje produktu. Przekłada się to oczywiście na budowanie wizerunki marki i jej świadomości wśród nowych odbiorców.
Do najpopularniejszych programów afiliacyjnych w Polsce należą m.in.:
- Trade Doubler
- Afiliant.com
- Bankier
- Ailo.pl
Serwisy ogłoszeniowe
Swoją ofertę możesz zamieścić również na różnego rodzaju serwisach ogłoszeniowych, wykorzystując w tym celu banery kontekstowe. Dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu kreacji na stronie, jesteś w stanie dotrzeć do nowej, potencjalnej grupy Twoich klientów.
W jaki sposób działają serwisy ogłoszeniowe? Za pomocą serwisów ogłoszeniowych użytkownicy mogą dokonać interesujących ich transakcji. Na rynku mamy oczywiście dostępne różne ich specjalizacje – mogą to być serwisy z ogłoszeniami o pracę czy dotyczące np. sprzedaży samochodów.
Platformy e-commerce
Platformy e-commerce, nazywane inaczej marketplacem, to miejsca, w których możesz w szybki i w prosty sposób wystawić swoje produkty, kierując ofertę do Twojej grupy docelowej. Na rynku dostępnych jest szereg platform sprzedażowych, z których korzystać mogą właściciele biznesów e-commerce. Zdecydowanym liderem w Polsce jest oczywiście Allegro.
Jakie są największe wyzwania związane ze sprzedażą produktów na tego typu platformach? To przede wszystkim konkurencyjność. W jednym miejscu swoje produkty promuje rzesza reklamodawców, dlatego decydując się na ten kanał, musisz zadbać o to, aby odpowiednio wyróżnić swoją markę.
Poza wspomnianym wcześniej Allegro, na polskim rynku znajdziesz również inne propozycje marketplace’ów, typu: Amazon czy Shopee.
Zalety performance marketingu
Performance marketing to model działań, które koncentrują się na wyniku. Dzięki temu, reklamodawca ma pewność, że płaci wykonawcy dopiero w momencie, gdy użytkownik dokona pożądanej przez niego akcji. Dlaczego poza tym warto rozważyć marketing efektywnościowy w swoich działaniach reklamowych?
Mierzalność wyników
Performance marketing cechuje się tym, że wszelkie podejmowane działania są mierzalne. Oznacza to, że możesz z łatwością sprawdzić, w jaki sposób dana reklama „performuje” – jakie osiąga zasięgi, ile osób ją zobaczyło, kliknęło czy przeszło na stronę www. Dzięki temu, jesteś w stanie na bieżąco optymalizować swoje działania marketingowe.
Elastyczność kampanii reklamowych
W ramach performance marketingu możesz swobodnie dostosowywać kanały reklamowe do swoich potrzeb. To ogromna przewaga marketingu efektywnościowego – przygotowując strategię, opierasz swoje działania o ustalone wcześniej KPI, grupy docelowe, a następnie optymalizujesz je (manewrując równocześnie budżetami), zostawiając wyłącznie te, które przynoszą największe zyski.
Szybki zwrot inwestycji
W performance marketingu wiesz dokładnie, ile pieniędzy przyniosła każda, zainwestowana w działania reklamowe, złotówka. Pierwsze rezultaty mogą być zauważone już na początku uruchomienia reklamy. Marketing efektywnościowy dąży do znalezienia najskuteczniej formy promocji, dzięki czemu nie przepalasz swoje budżetu na nieefektywne działania, a inwestujesz wyłącznie w te, które gwarantują Ci szybki zwrot z inwestycji.
Performance marketing – jak mierzyć jego skuteczność?
Dzisiaj, mając dostęp do szerokiego wyboru narzędzi analitycznych, możemy zmierzyć efektywność wszystkich prowadzonych przez nas działań marketingowych. W tym celu wykorzystuje się różnego rodzaju wskaźniki, które pozwalają określić ich efektywność:
- CTR (eng. Click-through Rate) – współczynnik klikalności, który służy do mierzenie wyników prowadzonych działań marketingowych i stanowi procentowe określenie liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklamy.
- CR (eng. Conversion Rate) – współczynnik konwersji, czyli wskaźnik efektywności działań performance marketingowych.
- ROI (eng. Return On Investment) – zwrot z inwestycji, inaczej wskaźnik, który pomaga ocenić efektywność naszej inwestycji. Współczynnik bierze pod uwagę dwie zmienne: kwotę zwrotu z określonej inwestycji w stosunku do jej kosztów całkowitych.
- ROAS (eng. Return On Ad Spend) – wskaźnik, który informuje nas o wysokości zwrotu z konkretnych kampanii reklamowych.
CR (eng. Conversion Rate) – Współczynnik konwersji, czyli wskaźnik efektywności działań performance marketingowych
Modele rozliczania performance marketingu
Możemy wyróżnić kilka podstawowych modeli:
- CPC (Cost per Click) – koszt za kliknięcie
- CPA (Cost per Action) – koszt za akcję lub pozyskanie np. wysłanie formularza kontaktowego bądź zapis na newsletter
- CPO (Cost per Order) – koszt za złożenie zamówienia (dokonanie zakupu)
- CPS (Cost per Sale) – koszt za sprzedaż
- CPL (Cost per Lead) – koszt pozyskania kontaktu
W performance marketingu niezwykle istotną rolę odgrywa również współczynnik konwersji. To właśnie na jego podstawie rozlicza się efekty prowadzonych działań marketingowych.
Co możemy zrobić dla Twojego biznesu wykorzystując marketing efektywnościowy?
Performance marketing oznacza, że koncentrujemy się na wyniku. W ramach usługi wykorzystujemy dostępne narzędzia i systemy reklamowe, aby podnieść Twój współczynnik konwersji oraz przyciągnąć potencjalnych klientów. Wykorzystujemy w tym celu:
- Kampanie reklamowe w Google Ads
- Kampanie reklamowe w Social Media (portale społecznościowe typu Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest)
- Content marketing
- E mail marketing
- Marketing automation
W ramach działań rozumianych jako performance marketing, pracujemy w oparciu o lejki marketingowo-sprzedażowe. Dzięki temu badamy ścieżkę zakupową Twojego klienta oraz proces obsługi zamówienia w Twoim e-commerce.
Dla kogo jest performance marketing?
Performance marketing można wykorzystać w każdym biznesie, który nastawiony jest na wynik w postaci efektu finansowego. W związku z tym, model ten przeznaczony jest dla reklamodawców, których celem działań marketingowych jest sprzedaż, a nie np. budowa świadomości marki czy wizerunku.
Performance marketing dla B2B
W marketingu B2B, warto wykorzystać ujęcie performance’owe np. przy okazji tworzenia contentu. Chodzi o przygotowanie tzw. customer journey map (ścieżki klienta), która krok po kroku przeprowadzi go przez różne kanały i komunikaty, odsyłając docelowo na dedykowany landing page z propozycją wypełnienia formularza czy zapisu do newslettera. W branży B2B bardzo często wykorzystywane są również możliwości automatyzacji marketingu, dlatego tak ważne jest podjęcie działań mających na celu rozbudowę bazy mailingowej.
Performance marketing dla e-commerce
Performance marketing zwiększa ilość transakcji, a tym samym sprzedaży w sklepach online. W przypadku branży e-commerce, najczęściej wykorzystywanymi kanałami sprzedaży są reklamy produktów w Google czy na Facebooku. Coraz więcej biznesów decyduje się również na wdrożenie automatyzacji marketingu w swoje działania reklamowe. Marketing automation pozwala przede wszystkim na ratowanie porzuconych przez użytkowników koszyków czy ich późniejszą lojalizację (np. poprzez oferowanie atrakcyjnych rabatów).
Co mówią nasi klienci?
Ewa Szulc
Collegium Da Vinci
Kolejny rok nasza uczelnia – Collegium Da Vinci z Poznania, współpracuje z firmą digitalk w zakresie marketingu internetowego – głównie kampanii na FB, Instagramie i w sieci reklamowej Google. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości dotychczasowej współpracy i jej efektów w postaci liczby zrekrutowanych studentów na studia dyplomowe i podyplomowe. Pracownicy Digitalk to profesjonaliści nastawieni na współpracę, optymalizację i wykorzystanie ciekawych pomysłów oraz, co ważne, jak najefektywniejsze wykorzystaniem powierzonego budżetu reklamowego.
Marcin Fiedziukiewicz
Prezes Zarządu, kliniki.pl
Współpraca z digitalk trwa od ponad roku. Agencja odpowiada za działania w obszarze Facebook Ads oraz Google Ads. Cały zespół, z którym mamy przyjemność działać to rzetelni profesjonaliści. Zawsze chętnie dzielą się rekomendacjami, które trafiają w punkt jeśli chodzi o nasz biznes. Mają głowy pełne pomysłów, do których skutecznie nas przekonują. Z całą odpowiedzialnością możemy polecić agencje digitalk.
Grzegorz Grabowski
Wynajmistrz.pl
Agencja digitalk skutecznie wspiera nas w pozyskiwaniu subskrybentów newslettera, dzięki czemu możemy budować bazę naszych stałych czytelników bloga i klientów firmy. Dodatkowo też wspólnie zrealizowaliśmy kampanię sprzedażową nowej książki, której wyniki były bardzo satysfakcjonujące. Digitalk to zespół specjalistów, któremu warto zaufać na 100%.
Jarek Żurkiewicz
Auto Partner J. i A. Garcarek
Współpraca z firmą digitalk jest bardzo przyjemną częścią naszej codziennej pracy.
Wielokrotnie dano nam odczuć, że jesteśmy traktowani poważnie i z szacunkiem. Cieszymy się, że możemy działać z ludźmi życzliwymi wobec nas, znającymi się na swoim fachu.
Warta odnotowania jest rzeczywista troska o klienta i kampanie oraz bardzo szybki czas reakcji w przypadku nieprzewidzianych problemów, które zawsze mogą się pojawić. Zespół digitalk niejednokrotnie służył nam dobrą radą wykraczającą poza ramy umowy, często też pilnuje nas i informacji, które musimy dostarczyć – w momencie, w którym nasze codziennie obowiązki i ich natężenie nie sprzyjają sprawnej komunikacji z naszej strony.
Dziękujemy za dobre efekty wspólnej pracy, jak i wszystkie poruszone wyżej zagadnienia.
W prowadzonych kampaniach reklamowych klient, jako administrator danych osobowych, zobowiązany jest do przetwarzania pozyskanych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym do pozyskania wszelkich, niezbędnych zgód.
Agencja Performance Marketingu – digitalk.pl
Porozmawiajmy o wykorzystaniu performance marketingu w Twoim biznesie!
Liczby, nie słowa
Zobacz, jak wykorzystujemy performance marketing, aby podnieść efektywność biznesów naszych klientów.