Od klientów, którzy już z nami pracują oraz od tych, z którymi rozmawiamy o współpracy, najczęściej słyszymy o następujących problemach i wyzwaniach, z którymi mierzą się jako właściciele sklepów internetowych/firm z branży e-commerce.
- Brakuje mi strategii marketingowej.
- Nie wiem, w jaki sposób czytać raporty analityczne i wyciągać z nich prawidłowe wnioski.
- Moje wydatki marketingowe nie przekładają się na zysk.
- Chciałbym pozbyć porzuconych koszyków i sprawić, by klienci wracali do mnie z zakupem.
- Agencja, z którą do tej pory współpracowałem nie zna specyfiki mojego biznesu.
- Nie wiem, jak komunikować się z moją grupą docelową i zbudować jej zaufanie.
- Chciałbym zautomatyzować swoje działania marketingowe.
- Brakuje mi proaktywnego partnera, który wdraża i testuje innowacyjne rozwiązania.
- Walczę z konkurencją i brakuje mi już pomysłów na jej wyprzedzenie.
Jeżeli choć jeden z powyższych punktów Cię dotyczy, to dobrze trafiłeś.
Według raportu Interaktywnie w 2023 roku Polacy będą wydawać na zakupy w internecie 150 miliardów złotych rocznie. Co więcej, od kilku lat zauważalny jest trend, iż coraz więcej użytkowników zaczyna zwracać uwagę na tzw. „doświadczenie zakupowe”.
-
40 mln zł
przychodu wygenerowanego dla klientów e-commerce
-
4 mln zł
budżet w Q4 2021
-
9,45
średni ROAS u klientów e-commerce
Wiemy, jak Ci pomóc!
Lata doświadczeń w pracy z sektorem e-commerce, setki klientów, miliony budżetów marketingowych, którymi operowaliśmy, by zamieniać je w dziesiątki i setki milionów przychodów pozwoliły nam na wypracowanie procesów i modeli współpracy, dzięki którym precyzyjnie odpowiadamy na potrzeby biznesów tego typu.
Jakie to potrzeby? W zależności od sytuacji mogą to być na przykład:
1. Diagnoza sytuacji
Przeanalizujemy Twój e-commerce i zidentyfikujemy blokery wzrostu. Zbierzemy najistotniejsze dane i elementy, które wymagają poprawy, abyśmy mogli operować na konkretach.
Przed rozpoczęciem działań spotykamy się na tzw. warsztacie otwierającym – skuteczność działań jest zdecydowanie większa, gdy traktujemy się jak partnerzy i wymieniamy swoimi doświadczeniami związanymi z branżą.
2. Zdefiniowanie strategii komunikacji marketingowej i sprzedażowej
Strategia marketingowo-sprzedażowa jest fundamentem każdego biznesu. To ona pozwala na późniejszym etapie dobrać odpowiednie narzędzia i kanały, które przyczynią się do osiągnięcia założonych celów. Odpowiednio skrojona strategia pomoże Ci zbudować dobre relacje ze stałymi klientami oraz pozyskać nowych.
- Zdefiniowanie segmentu rynku
- Opracowanie person – Twojej grupy docelowej
- Opisanie korzyści i mocnych stron Twojej oferty
- Zidentyfikowanie obiekcji i przygotowanie argumentów, by je zbić
3. Opracowanie/audyt lejka marketingowego i sprzedażowego – od ścieżki zakupowej Twojego klienta po proces obsługi zamówienia w Twoim e-commerce.
4. Przeprowadzenie audytu działań prowadzonych do tej pory – od wyników osiąganych przez poszczególne kanały po procesy i wyniki całego działu.
5. Prowadzenie działań marketingowych.
6. Automatyzacja procesów
- Wdrożenie systemów marketing automation
- Dzielimy się swoim doświadczeniem i rozwiązaniami, które udało nam się wypracować na podstawie działań automatyzacyjnych prowadzonych dla naszych klientów
7. Optymalizacja budżetów na poszczególnych kanałach marketingowych: zwiększenie ilości zakupów i wartości koszyka przy jednoczesnym obniżeniu średniego kosztu za zakup.
- Na samym początku współpracy ustalamy wspólnie KPI
8. Pogłębiona analiza procesów marketingowych.
9. Optymalizacja działań + wprowadzanie innowacji (rekomendujemy dodatkowe działania).
- Codziennie pracujemy nad optymalizacją kampanii reklamowych e-commerce dla przeszło setki klientów, dzięki czemu jesteśmy na bieżąco ze zmianami. To pozwala wdrażać nowości do Twojego konta praktycznie ‘od zaraz’
- Przetestowaliśmy setki rozwiązań optymalizacyjnych na kontach naszych klientów. To pozwala nam przenieść wypracowane rozwiązania do Twojego e-commerce. Dzięki temu nie tracimy budżetu na testy, tylko wdrażamy sprawdzone techniki
Poznaj nasze usługi dla e-commerce
Doradztwo marketingowe dla e-commerce
Zespół konsultantów agencji może wesprzeć Twój biznes e-commerce w głównych obszarach marketingu internetowego: kampanie Google i Facebook Ads, content marketing, e-mail marketing, prowadzenie firmowych social media.
Wykonamy dla Ciebie audyt efektywności działań w kanałach marketingowych, w których Twój e-commerce funkcjonuje oraz uporządkujemy plan działań marketingowych, który stanowi podstawę efektywnej promocji produktów z Twojego asortymentu.
Kampanie Google Ads dla e-commerce
Tworzymy i optymalizujemy kampanie reklamowe w Google Ads dla kilkudziesięciu klientów e-commerce. Dzięki wykorzystaniu możliwości sieci reklamowej, masz pewność, że trafisz z komunikatem do swoich potencjalnych klientów.
Kampanie Facebook & Instagram Ads dla e-commerce
Realizujemy kampanie w ekosystemie Facebooka dla firm e-commerce. Pracujemy z klientami na różnych etapach rozwoju biznesu – tworzymy dla nich lejki marketingowo-sprzedażowe, które stanowią skalowalną strategię pozwalającą zwiększać konwersję w sklepach internetowych.
Social media i content marketing dla e-commerce
Dopasowana treść w social mediach to najlepszy sposób, aby przekonać potencjalnych klientów do oferty Twojego biznesu e-commerce. Dodatkowo, odpowiednio zarządzony obszar content marketingu pozwoli Ci zbudować społeczność wokół Twojej marki.
E-mail marketing i marketing automation dla e-commerce
Moc marketing automation i e-mail marketingu wykorzystujemy na każdym etapie lejka sprzedażowego – od budowania bazy kontaktowej, przez sprzedaż produktów w sklepach internetowych po późniejszą lojalizację pozyskanych klientów.
Projektowanie graficzne i tworzenie landing page dla e-commerce
Projektujemy tak, by zwiększać ilość leadów oraz w odpowiedni sposób komunikować wartości Twojego biznesu e-commerce. Przygotujemy dla Ciebie dedykowane grafiki, animacje czy landing page, dzięki którym będziesz mógł zwiększać efektywność sprzedaży Twoich produktów.
Projektowanie graficzne i tworzenie landing page dla e-commerce
Dowody naszej skuteczności w e-commerce
Case studies i opinie wystawione przez naszych partnerów.
Co mówią nasi klienci e-commerce?
Agnieszka Gajda
kierownik ds Marketingu Regionalnego i eCommerce, Avionaut
Digitalk to przede wszystkim ludzie, z bardzo dużym doświadczeniem w prowadzeniu kampanii Facebook Ads i Google Ads. Cechują się umiejętnością prowadzenia projektów w Polsce i za granicą. Współpraca z nimi zawsze przebiega bardzo sprawnie, a wspólna realizacja wyznaczonych celów kończy się pełnym sukcesem.
Są otwarci na dialog, potrafią słuchać potrzeb klienta i reagują szybko na feedback. Do pracy podchodzą z uśmiechem, co przekłada się na przyjazną atmosferę podczas spotkań. Z całą odpowiedzialnością mogę polecić współpracę.
Dawid Hajduk
E-commerce manager – Mobiwear
Współpraca z digitalk jest na bardzo wysokim poziomie. Najbardziej cenimy regularny kontakt ze strony agencji – wiemy że nasze kampanie są pod stałym nadzorem tak aby dostarczać jak najlepsze wyniki. Wiemy też dokładnie gdzie trafia budżet i przede wszystkim jak bardzo nam się to opłaca.
Krystyna Dziewianowska
Właścicielka, Mebloscenka
Nawiązanie współpracy z agencją digitalk było strzałem w dziesiątkę! Jestem pod dużym wrażeniem ich profesjonalizmu i ogromnej wiedzy w zakresie reklamy internetowej. Bardzo cenię sobie również doskonały kontakt, zawsze wiem jakie działania są prowadzone, dostaję też szczegółowe raporty. Myślę, że największą wartością digitalk są ludzie, którzy tam pracują. Ich wiedza i kompetencje pozwalają na ciągły rozwój mojego sklepu. Dzięki temu mam pewność, że mój budżet reklamowy jest w najlepszych rękach!
Jacek Kotowski – właściciel
Właściciel – LaCava
Gorąco polecam usługi digitalk. Po ponad roku współpracy mogę śmiało stwierdzić, że w 100% wpisują się w moje oczekiwania. Tworzone przez nich reklamy są tożsame z wypracowaną przez nas strategią. Współpraca z nimi opiera się przede wszystkim na partnerstwie i zrozumieniu indywidualnych potrzeb mojego biznesu. Na docenienie zasługuje też codzienna praca. Jesteśmy w bieżącym kontakcie, widzę też, że są proaktywni, wychodząc z inicjatywą i ciągle optymalizując reklamy, aby sprzedaż była jak największa.
Dzięki działaniom podjętym przez digitalk dwukrotnie zwiększyliśmy zyski, jednocześnie zmniejszając budżet!