Od klientów, którzy już z nami pracują oraz od tych, z którymi rozmawiamy o współpracy, najczęściej słyszymy o następujących problemach i wyzwaniach, z którymi mierzą się jako właściciele firm z branży B2B.

  • Brakuje mi strategii marketingowej.
  • Nie wierzę, że marketing może sprzedawać w B2B.
  • Prowadzone przeze mnie działanie reklamowe dowożą słabej jakości leady.
  • Moje wydatki marketingowe nie przekładają się na zysk.
  • Brakuje mi proaktywnego partnera, który wdraża i testuje innowacyjne rozwiązania.

Jeżeli choć jeden z powyższych punktów Cię dotyczy, to dobrze trafiłeś.

Według raport BUZZcenter aż 26% przedsiębiorstw średniej wielkości nie ma stworzonej strategii marketingowej, a 5% nie jest świadoma, że powinna ją posiadać.

Powyższe dane wskazują więc, że działania marketingowe prowadzone w przedsiębiorstwach B2B tego typu mogą być nieefektywne i prowadzić do przepalania budżetów marketingowych na nieodpowiednie kanały promocji.

Z jakimi branżami B2B współpracujemy?

  • Kursy online

  • IT

Wiemy, jak Ci pomóc!

Lata doświadczeń i dziesiątki klientów (około ⅓ naszego agencyjnego portfolio to firmy z branży B2B) pozwoliły nam na wypracowanie procesów i modeli współpracy, dzięki którym precyzyjnie odpowiadamy na potrzeby biznesów z Twojego sektora.

Jakie to potrzeby? W zależności od sytuacji mogą to być na przykład:

1. Diagnoza sytuacji 

Przeanalizujemy Twój biznes B2B i zidentyfikujemy blokery wzrostu Zbierzemy najistotniejsze dane i elementy, które wymagają poprawy, abyśmy mogli operować na konkretach.

Przed rozpoczęciem działań spotykamy się na tzw. warsztacie otwierającym – skuteczność działań jest zdecydowanie większa, gdy traktujemy się jak partnerzy i wymieniamy swoimi doświadczeniami związanymi z branżą.

2. Zdefiniowanie strategii komunikacji marketingowej i sprzedażowej w B2B

Strategia marketingowo-sprzedażowa jest fundamentem każdego biznesu. To ona pozwala na późniejszym etapie dobrać odpowiednie narzędzia i kanały, które przyczynią się do osiągnięcia założonych celów. Odpowiednio skrojona strategia pomoże Ci zbudować dobre relacje ze stałymi klientami oraz pozyskać nowych. 

  • Zdefiniowanie segmentu rynku
  • Opracowanie person – Twojej grupy docelowej
  • Opisanie korzyści i mocnych stron Twojej oferty
  • Zidentyfikowanie obiekcji i przygotowanie argumentów, by je zbić
  • Opracowanie lub zaudytowanie lejka marketingowego i sprzedażowego – od ścieżki zakupowej Twojego klienta po proces obsługi zapytania.

3. Przeprowadzenie audytu działań prowadzonych do tej pory – od wyników osiąganych przez poszczególne kanały po procesy i wyniki całego działu.

4. Prowadzenie działań marketingowych. 

5. Automatyzacja procesów

  • Wdrożenie systemów marketing automation
  • Dzielimy się swoim doświadczeniem i rozwiązaniami, które udało nam się wypracować na podstawie działań automatyzacyjnych prowadzonych dla naszych klientów

6. Zwiększanie wyników poszczególnych kanałów marketingowych i aktywne pozyskiwanie leadów.

7. Połączenie działań marketingowo-sprzedażowych. Efektem synchronizacji tych dwóch obszarów będzie stworzenie modelu sprzedażowego, który generuje zadowalające i skalowalne wyniki.

8. Pogłębiona analiza procesów marketingowych. 

9. Optymalizacja działań + wprowadzanie innowacji (rekomendujemy dodatkowe działania).

Dowody naszej skuteczności w sektorze B2B

Case studies i opinii wystawionych przez naszych partnerów.

case study kodilla

Jak w kilku krokach zwiększyliśmy organiczną aktywność na Facebooku o ponad 50%!

KODILLA to pierwsza szkoła programowania online w Polsce. Została założona w 2013 roku jako darmowa platforma do nauki kodowania pod nazwą codemy.pl. W 2015 przekształciła się w profesjonalne kursy programowania pod nazwą KODILLA. Twórcy kursów chcą być odpowiedzią na postępującą cyfryzację i rosnące zapotrzebowania na specjalistów w dziedzinie IT, ale również alternatywą dla obecnego systemu nauczania. Założeniem Klienta jest zamienienie 5-letniej nauki na czystą, skondensowaną do kilku miesięcy praktykę przekazaną w wyspecjalizowanych kursach programowania.

Zobacz case study

Co mówią nasi klienci B2B?

Patryk Śliwiński

BC Diets

Zespół digitalk to profesjonaliści, którzy dzięki swoim doświadczeniom są w stanie efektywnie zmienić losy kampanii w trakcie jej trwania. Nie boją się nowych wyzwań oraz słuchają feedbacku klienta.

Marcin Fiedziukiewicz

Prezes Zarządu, kliniki.pl

Współpraca z digitalk trwa od ponad roku. Agencja odpowiada za działania w obszarze Facebook Ads oraz Google Ads. Cały zespół, z którym mamy przyjemność działać to rzetelni profesjonaliści. Zawsze chętnie dzielą się rekomendacjami, które trafiają w punkt jeśli chodzi o nasz biznes. Mają głowy pełne pomysłów, do których skutecznie nas przekonują. Z całą odpowiedzialnością możemy polecić agencje digitalk.

Kacper Kamiński

EASY SURF

Mamy w firmie kilka oddziałów i od dłuższego czasu obserwowaliśmy, że coraz więcej klientów chce kontaktować się z nami przez czat – a konkretniej Messenger Facebooka. Zaczęliśmy zastanawiać się jak poprawić naszą komunikację z klientami, usprawnić ją i zautomatyzować, ponieważ poświęcaliśmy na „czatowanie” bardzo dużo czasu. Skorzystaliśmy z konsultacji digitalk, podczas których dowiedzieliśmy się od Michała o świetnym rozwiązaniu w postaci ManyChata, które bardzo ułatwiło nam zarządzanie skrzynką Messengera, zautomatyzowało pracę i część tej pracy wykonuje za nas. Narzędzie jest BARDZO rozbudowane, ale Michał świetnie zaprojektował je od zera. Wszystkie ścieżki, akcje, powiadomienia są dobrze przemyślane, kierują klienta na odpowiednie tory i do odpowiednich konsultantów. Bardzo polecam konsultacje z ekipą digitalk w zakresie digital marketingu!

Anna Rysiewicz

Marketing Coordinator – TechData – AutoCAD i BIM

Z firmą digitalk współpracujemy już kilka lat i obecnie nie wyobrażamy sobie prowadzenia projektów bez nich. Profesjonalizm, indywidualne podejście do klienta oraz nieszablonowe podejście do tematów to ich wizytówka. Komunikacja i zaangażowanie ze strony digitalk pozwala na tworzenie wartościowych social mediów, co jest dla nas najważniejsze w długofalowej perspektywie.

Łukasz Pichola

pracuj.pl

Agencja digitalk bardzo sprawnie przeprowadziła audyt naszych kampanii, wskazując zarówno mocne strony jak i rzeczy, które warto byłoby poprawić, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki. Wszystkie rekomendacje agencji sprawdziły się i pomogły osiągnąć nam ok. 60% wzrosty konwersji w kampaniach. Konsultanci wykazali się także dużym zrozumieniem biznesowym, kiedy tłumaczyliśmy, że czegoś nie jesteśmy w stanie zrobić ze względu na obostrzenia prawne w naszej firmie lub inne czynniki. Kontakt był bardzo sprawny, współpraca ułożona. Bardzo polecam

Monika Holc

Fit&Fun

Od kilku miesięcy współpracujemy z firmą digitalk i mogę tylko powiedzieć  świetni ludzie, zgrany  i kreatywny zespół. Bardzo rzetelna współpraca, indywidualne podejście do tematu. Chęć pomocy i szybka reakcja w razie konieczności. Profesjonalnie prowadzone kampanie przekładają się na realnych nowych klientów. Polecam współpracę z Firmą digitalk.

Monika Marin

Autorka książek przygodowych dla młodzieży

Jestem autorką książek przygodowych dla młodzieży i dla mnie w pracy najważniejsi są twórczy ludzie i dobra atmosfera, która sprzyja konstruktywnej burzy mózgów. Z digitalk złapałam kontakt od razu, mają dobre pomysły, które przed wdrożeniem omawiamy. To świetnie zorganizowana grupa ludzi, która już niejednokrotnie zaskoczyła mnie swoją kreatywnością daleko wybiegającą ponad przeciętność. Wielką zaletą jest to, że wciąż szukają nowych, jeszcze skuteczniejszych rozwiązań. A do tego uśmiech i entuzjazm. Ta współpraca to wielka przyjemność dla mnie.

Monika Orębska – Juszczak

z-ca naczelnika Wydziału Rozwoju Miasta – Miasto Kalisz

Agencja digitalk w dniach 19 wrzesnia – 10 grudnia 2018 zrealizowała dla Miasta Kalisza kampanię promocyjną na portalu Facebook, której celami było: buzowa wizerunku Kalisza jako przestrzeni dla profesjonalistów – miasta, w którym można znaleźć dobrą pracę w innowacyjnych firmach branży technologicznej, komunikowanie potencjału gospodarczego Kalisza jako miasta, w którym dobrze wykształceni specjaliści mogą rozwijać karierę zawodową oraz znaleźć miejsce wygodne do życia. Założone cele były zrealizowane zgodnie z zawartą umową. Prowadzący kampanię promocyjną zespół digitalk wykazał się zaangażowaniem i profesjonalizmem, przyczyniając się do jej pozytywnego odbioru w środowiskach biznesowych Kalisza oraz w mediach.

Paweł Ławreniuk

Projekty digitalk są skuteczne. Nasz partner współpracuje z nami w rozwiązywaniu problemów marketingowych, rozumie ideę zintegrowanej komunikacji, oferuje nam strategiczne i długofalowe rozwiązania, przestrzega zasad etyki zawodowej, informuje jasno i szczegółowo o realizacji kampanii.

Potrzebujesz wzrostu swojego B2B?

Skontaktuj się z nami