O czym przeczytasz w naszym case study?

  • O początkach współpracy, czyli o tym, jakie cele postawiono digitalk w kampaniach reklamowych na Facebooku i Instagramie.
  • O grupach odbiorców, czyli o tym, do kogo skierowaliśmy nasze reklamy, które przyniosły 51% wzrostu wypełnień formularzy kontaktowych.  Nasze reklamy kierowaliśmy głównie do osób, które są właścicielami salonów SPA, gabinetów kosmetycznych oraz prowadzą małe firmy. Zastosowaliśmy także grupy niestandardowych odbiorców.
  • O efektach, czyli jak w 11 miesięcy działań osiągnęliśmy wzrost liczby leadów o 51 %, oraz 13-krotny wzrost wyświetleń strony, wzrost zasięgu reklam o 51%  oraz średni koszt leada w 2021 r. ~4,60 zł.
  • Podsumowanie. Jak omijać “czerwone światła” w działaniach reklamowych w przypadku branży medycznej. Kluczem okazała się komunikacja z klientem.

Początki współpracy

Klient przyszedł do nas z zadaniem pozyskania większej liczby leadów (kontaktów) pochodzących z reklam na Facebooku i Instagramie. 

Cel w założeniach prosty do osiągnięcia, ale, branża medyczna ma swoje ograniczenia w promocji na Facebooku. 

W tym wypadku szczególnie trzeba było zwracać na to uwagę, ponieważ chodziło o reklamę i każdy błąd czy odrzucenie reklamy mogło skutkować blokadą konta reklamowego na Facebooku.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Wypełnij formularz kontaktowy jako: *



    Kolejną ważną rzeczą było stworzenie odpowiednich kreacji oraz treści reklam. Zależało nam na tym, by reklama sprzętu medycznego dotarłado np. właścicieli gabinetów kosmetycznych czy klinik medycyny estetycznej. 

    Oczywiście reklama była dostosowana do wybranej grupy docelowej, ale by jeszcze bardziej ją zawęzić, w treści reklam stawialiśmy na sformułowania sugerujące kupno sprzętu dla klientów danego salonu np.:

    • Zaoferuj swoim klientom!
    • Spełnij marzenia swoich klientów!
    • Niech Twoich klienci przekonają się o skuteczności. 

    Tym samym osoby stykające się z reklamą wiedziały, że nie dotyczy ona gabinetu oferującego daną usługę, a producenta szukającego klientów biznesowych.

    Przykład grafiki z kampanii

    Oprócz Facebook Lead Ads

    Obok reklam na pozyskanie kontaktów równolegle szły reklamy zasięgowe, czyli zwiększenie ruchu na stronie internetowej oraz na aktywność pod postem. To wszystko po to, aby nieustannie powiększać bazę osób, potencjalnie zainteresowanych  ofertą klienta.

    Grupy odbiorców

    Nasze reklamy kierowaliśmy głównie do osób, które są właścicielami salonów SPA, gabinetów kosmetycznych oraz prowadzą małe firmy. Ponadto te grupy musiały też pasować do osób, które interesują się ogólnie tematyką urody i kosmetologii.

    Oprócz powyższej grupy postawiliśmy też na lookalike, czyli osoby podobne do np. tych, które były na danej stronie www, osób lubiących fanpage czy danej liczby (wyrażonej w procentach) osób, które miały styczność w jakikolwiek sposób z fanpage’em. 

    W reklamach zastosowaliśmy także grupy niestandardowych odbiorców takie jak:

    • osoby, które otworzyły formularz, ale go nie wypełniły, 
    • osoby, które obejrzały 25% dowolnego filmu. 

    Dzięki tym grupom odbiorców, stałej optymalizacji naszych działań, a przede wszystkim doskonałemu kontaktowi z klientem, w 11 miesięcy działań osiągnęliśmy następujące wyniki rok do roku:

    • wzrost liczby osób wypełniających formularz kontaktowy o 51 %
    • 13-krotny wzrost wyświetleń strony klienta
    • wzrost zasięgu reklam o 51% 
    • średni koszt wypełnienia formularza kontaktowego  w 2021 r. około 4,60 zł

    Podsumowanie

    W przypadku tworzenia reklam dla właśnie takich branż jak medycyna (szczególnie jeśli chodzi o aparaturę medyczną dedykowaną gabinetom kosmetycznym) można napotkać wiele “czerwonych świateł”. Dlatego tak ważna jest komunikacja z klientem oraz wiedza na temat tego, jak promować tego typu produkty. Postawiliśmy przede wszystkim na zrozumienie naszego klienta, jego potrzeb i dostosowanie pod to kreacji reklamowych. Takie połączenie skutkowało świetnymi wynikami na poziomie 51-procentowego wzrostu widoczności reklam.

    Autor wpisu

    Prywatne: Katarzyna Surowik

    Content Manager

    Z branżą digital związana od 2011 roku, kiedy opublikowała swój pierwszy post dla dużego klienta farmaceutycznego. Miała okazję pracować też w PR oraz zarządzała marką osobistą. Za największy sukces uważa każdy pozytywny feedback swojej pracy. Podstawą dobrego contentu jest dokładny research oraz poznanie potrzeb klienta – tym kieruje się w pracy. Doskonale odnajduje się w kontakcie z klientem. Prywatnie lubi spacerować po lasach, czasem gdzieś pobiegnie. Zdarza się jej zarwać noce z powodu „jeszcze jednego odcinka serialu” lub „jeszcze tylko 5 stron”. Pracowała dla takich marek, jak: Pizza Hut, koncern Estee Lauder. Pepsi, Bakalland, Atlas, Oh!Zuza, Immergas.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami