- Początki współpracy. Ustalenie celów, czyli pozyskania większej liczby leadów (kontaktów) z reklamy na Facebooku i Instagramie.
- Grupy odbiorców. Nasze reklamy kierowaliśmy głównie do osób, które są właścicielami salonów SPA, gabinetów kosmetycznych oraz prowadzą małe firmy. Zastosowaliśmy także grupy niestandardowych odbiorców.
- Efekty. W 11 miesięcy działań osiągnęliśmy wzrost liczby leadów o 51 %, 13-krotny wzrost wyświetleń www, wzrost zasięgu reklam o 51% oraz średni koszt leada w 2021 r. ~4,60 zł.
- Podsumowanie. W przypadku branży medycznej, gdzie jest wiele czerwonych świateł jeśli chodzi o reklamę, niezmiernie ważna okazała się komunikacja z klientem oraz wiedza na temat tego, jak promować tego typu produkty.
Początki współpracy
Klient przyszedł do nas z zadaniem pozyskania większej liczby leadów (kontaktów) z reklamy na Facebooku i Instagramie.
Cel w założeniach prosty do osiągnięcia, ale jak już pisaliśmy przy innym case study, branża medyczna ma swoje ograniczenia w promocji na Facebooku. W tym wypadku szczególnie trzeba było zwracać na to uwagę, ponieważ chodziło o reklamę, każdy błąd czy odrzucenie reklamy mogło skutkować blokadą konta reklamowego na Facebooku.
Kolejną ważną rzeczą było stworzenie odpowiednich kreacji oraz treści. Ponieważ jest to reklama sprzętu medycznego, zależało nam, aby docierać do np. właścicieli gabinetów kosmetycznych czy klinik medycyny estetycznej.
Oczywiście reklama była stosownie stargetowana, jednak aby jeszcze bardziej ją zawęzić, w treści reklam stawialiśmy na sformułowania sugerujące kupno sprzętu dla klientów danego salonu np.:
- Zaoferuj swoim klientom!
- Spełnij marzenia swoich klientów!
- Niech Twoich klienci przekonają się o skuteczności.
Tym samym osoby stykające się z reklamą wiedziały, że nie dotyczy ona gabinetu oferującego daną usługę, a producenta szukającego klientów biznesowych.
Oprócz Facebook Lead Ads…
Obok reklam na pozyskanie leadów równolegle szły reklamy zasięgowe, na ruch na www oraz na aktywność pod postem. To wszystko po to, aby nieustannie powiększać bazę osób, które będą chcieliśmy zainteresować ofertą klienta.
Grupy odbiorców
Nasze reklamy kierowaliśmy głównie do osób, które są właścicielami salonów SPA, gabinetów kosmetycznych oraz prowadzą małe firmy. Ponadto, te grupy musiały też pasować do osób, które interesują się ogólnie tematyką urody i kosmetologii
Oprócz powyższej grupy postawiliśmy też na lookalike, czyli osoby podobne do np. tych, które były na danej stronie www, naszych fanów czy % osób, które miały styczność w jakikolwiek sposób z fanpage’em.
W reklamach zastosowaliśmy także grupy niestandardowych odbiorców takie jak:
- osoby, które otworzyły formularz, ale go nie wypełniły,
- osoby, które obejrzały 25% dowolnego filmu.
Dzięki tym grupom odbiorców, stałej optymalizacji naszych działań, a przede wszystkim doskonałemu kontaktowi z klientem, w 11 miesięcy działań osiągnęliśmy następujące wyniki rok do roku:
- wzrost liczby leadów o 51 %
- 13-krotny wzrost wyświetleń www
- wzrost zasięgu reklam o 51%
- średni koszt leada w 2021 r. ~4,60 zł
W przypadku właśnie takich branż jak medycyna (szczególnie jeśli chodzi o aparaturę medyczną dedykowaną gabinetom kosmetycznym), gdzie jest wiele czerwonych świateł jeśli chodzi o reklamę, ważna jest świetna komunikacja z klientem oraz wiedza na temat tego, jak promować tego typu produkty. Takie połączenie skutkuje po prostu dobrymi wynikami.
Treści umieszczane na przez Digitalk sp. z o.o. (Digitalk) są skierowane przede wszystkich do przedsiębiorców i mają dla nich charakter zawodowy. Digitalk zastrzega sobie prawo do zmiany treści umieszczonych na stronie digitalk.pl w każdym czasie. Digitalk podkreśla, że weryfikuje umieszczane przez siebie informacje, nie udziela jednak żadnych gwarancji jakiegokolwiek rodzaju i nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę powstałą w wyniku polegania na nich przez przedsiębiorców.
Udostępniane na stronie treści nie stanowią porad inwestycyjnych, podatkowych, prawnych czy księgowych. Zamieszczane przez Digitalk materiały mają przede wszystkim charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.