O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Początki współpracy. Ustalenie celów, czyli pozyskania większej liczby leadów (kontaktów) z reklamy na Facebooku i Instagramie.
  • Grupy odbiorców. Nasze reklamy kierowaliśmy głównie do osób, które są właścicielami salonów SPA, gabinetów kosmetycznych oraz prowadzą małe firmy. Zastosowaliśmy także grupy niestandardowych odbiorców. 
  • Efekty. W 11 miesięcy działań osiągnęliśmy wzrost liczby leadów o 51 %, 13-krotny wzrost wyświetleń www, wzrost zasięgu reklam o 51%  oraz średni koszt leada w 2021 r. ~4,60 zł.
  • Podsumowanie. W przypadku branży medycznej, gdzie jest wiele czerwonych świateł jeśli chodzi o reklamę, niezmiernie ważna okazała się komunikacja z klientem oraz wiedza na temat tego, jak promować tego typu produkty.

Początki współpracy

Klient przyszedł do nas z zadaniem pozyskania większej liczby leadów (kontaktów) z reklamy na Facebooku i Instagramie. 

Cel w założeniach prosty do osiągnięcia, ale jak już pisaliśmy przy innym case study, branża medyczna ma swoje ograniczenia w promocji na Facebooku. W tym wypadku szczególnie trzeba było zwracać na to uwagę, ponieważ chodziło o reklamę, każdy błąd czy odrzucenie reklamy mogło skutkować blokadą konta reklamowego na Facebooku. 

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę


    Kolejną ważną rzeczą było stworzenie odpowiednich kreacji oraz treści. Ponieważ jest to reklama sprzętu medycznego, zależało nam, aby docierać do np. właścicieli gabinetów kosmetycznych czy klinik medycyny estetycznej. 

    Oczywiście reklama była stosownie stargetowana, jednak aby jeszcze bardziej ją zawęzić, w treści reklam stawialiśmy na sformułowania sugerujące kupno sprzętu dla klientów danego salonu np.:

    • Zaoferuj swoim klientom!
    • Spełnij marzenia swoich klientów!
    • Niech Twoich klienci przekonają się o skuteczności. 

    Tym samym osoby stykające się z reklamą wiedziały, że nie dotyczy ona gabinetu oferującego daną usługę, a producenta szukającego klientów biznesowych.

    Przykład grafiki z kampanii

    Oprócz Facebook Lead Ads

    Obok reklam na pozyskanie leadów równolegle szły reklamy zasięgowe, na ruch na www oraz na aktywność pod postem. To wszystko po to, aby nieustannie powiększać bazę osób, które będą chcieliśmy zainteresować ofertą klienta.

    Grupy odbiorców

    Nasze reklamy kierowaliśmy głównie do osób, które są właścicielami salonów SPA, gabinetów kosmetycznych oraz prowadzą małe firmy. Ponadto, te grupy musiały też pasować do osób, które interesują się ogólnie tematyką urody i kosmetologii

    Oprócz powyższej grupy postawiliśmy też na lookalike, czyli osoby podobne do np. tych, które były na danej stronie www, naszych fanów czy % osób, które miały styczność w jakikolwiek sposób z fanpage’em. 

    W reklamach zastosowaliśmy także grupy niestandardowych odbiorców takie jak:

    • osoby, które otworzyły formularz, ale go nie wypełniły, 
    • osoby, które obejrzały 25% dowolnego filmu. 

    Dzięki tym grupom odbiorców, stałej optymalizacji naszych działań, a przede wszystkim doskonałemu kontaktowi z klientem, w 11 miesięcy działań osiągnęliśmy następujące wyniki rok do roku:

    • wzrost liczby leadów o 51 %
    • 13-krotny wzrost wyświetleń www
    • wzrost zasięgu reklam o 51% 
    • średni koszt leada w 2021 r. ~4,60 zł

    Podsumowanie

    W przypadku właśnie takich branż jak medycyna (szczególnie jeśli chodzi o aparaturę medyczną dedykowaną gabinetom kosmetycznym), gdzie jest wiele czerwonych świateł jeśli chodzi o reklamę, ważna jest świetna komunikacja z klientem oraz wiedza na temat tego, jak promować tego typu produkty. Takie połączenie skutkuje po prostu dobrymi wynikami.

    Autor wpisu

    Katarzyna Surowik

    Content Manager

    Z branżą digital związana od 2011 roku, kiedy opublikowała swój pierwszy post dla dużego klienta farmaceutycznego. Miała okazję pracować też w PR oraz zarządzała marką osobistą. Za największy sukces uważa każdy pozytywny feedback swojej pracy. Podstawą dobrego contentu jest dokładny research oraz poznanie potrzeb klienta – tym kieruje się w pracy. Doskonale odnajduje się w kontakcie z klientem. Prywatnie lubi spacerować po lasach, czasem gdzieś pobiegnie. Zdarza się jej zarwać noce z powodu „jeszcze jednego odcinka serialu” lub „jeszcze tylko 5 stron”. Pracowała dla takich marek, jak: Pizza Hut, koncern Estee Lauder. Pepsi, Bakalland, Atlas, Oh!Zuza, Immergas.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami