ROAS 58 po 4 miesiącach działań. Pinterest Ads skrojone pod branżę fashion!

O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Ustalenie celu. Trafienie do nowych odbiorców, ruch na stronie i stopniowe realizowanie celów sprzedażowych.
  • Pierwsze działania. Zbudowanie struktury i zainicjowanie działań organicznych, poprzez regularne pinowanie tablic produktowych oraz mieszanych.
  • Pierwsze efekty. W pierwszym miesiącu osiągnęliśmy ROAS: 26,16 oraz koszt zakupu 5, 79 zł.
  • Kolejne działania. Stała optymalizacja budżetów, słów kluczowych oraz pinowanych produktów, selekcja bestsellerów oraz regularne testowanie nowości produktowych, pozwoliły zwiększyć ROAS aż o 83 % z 31,69 do 58,23.
  • Podsumowanie. Sumienność pracy, sprawny recykling treści, umiejętność odczytywania danych i trendów oraz odpowiednia i regularna optymalizacja kampanii i stopniowe skalowanie najlepszych wyników – to czynniki, które wpłynęły na nasz sukces.

Głównym wyzwaniem jest z pewnością produkt, który wiele osób chce zobaczyć na własne oczy. Aby ułatwić podjęcie decyzji, klient

Wiele e-commerców osiąga z powodzeniem swoje założenia biznesowe i staje przed pytaniem: co dalej? Lub raczej: co jeszcze?Klient, dzięki świadomej współpracy z nami osiągnął już bardzo dobre wyniki na innych kanałach sprzedażowych realizowanych przez digitalk – Facebook Ads oraz Google Ads, więc rozpoczęcie działań w ramach Pinterest Ads było naturalnym kierunkiem rozwoju i skalowania biznesu.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Dlaczego Pinterest?

    Co mogło wskazywać na sukces komercyjny naszego klienta na Pintereście już na starcie?

    • 4.3 mln użytkowników w Polsce – to aż 11. miejsce na świecie. Mamy najbardziej liczną grupę użytkowników w UE,a dokładnie użytkowniczek, ponieważ społeczność Pinteresta to w 76% kobiety.
    • Tematy związane z modą stanowią najpopularniejszą grupę zainteresowań na Pintereście – 88 % użytkowników szuka tam właśnie inspiracji fashion. 
    • Użytkownicy Pinteresta to osoby aktywnie realizujące zkupy w ramach witryny – 57% użytkowników twierdzi, że kupiło coś przez Pinteresta.
    • Długość życia pinów w sieci – żywotność treści zamieszczonych na Pintereście to ponad 3 miesiące.

    Cel kampanii Pinterest Ads

    Założenie, jakie postawiliśmy sobie na starcie działań to trafienie do nowych odbiorców, ruch na stronie i stopniowe realizowanie celów sprzedażowych.

    Realizacja

    Rozpoczęliśmy od zbudowania struktury i zainicjowania działań organicznych, poprzez regularne pinowanie tablic produktowych oraz mieszanych, aby jak najwięcej danych o ruchu i użytkownikach odczytać z działań organicznych – na Pintereście płacimy za wyświetlenia, dlatego jak najwięcej wniosków chcieliśmy wyciągnąć jeszcze przed startem reklam.

    Bardzo szybko okazało się, że działania reklamowe na Pintereście trafiają do nowych odbiorców i realizują założenia sprzedażowe, ponieważ osiągnęliśmy  2 x większy ROAS od tego wstępnie zakładanego.

    Wyniki kampanii Pinterest Ads

    • Grudzień

    ROAS: 26,16

    KOSZT ZAKUPU: 5, 79 zł

    średnie CPC: 0,32 zł

    średni CPM: 4,45 zł

    • Styczeń

    ROAS: 22,75

    KOSZT ZAKUPU: 7,17 zł

    średnie CPC: 0,24 zł

    średni CPM: 3,57 zł

    • Luty

    ROAS: 31,69 

    KOSZT ZAKUP: 5,32 zł

    średnie CPC: 0,25 zł

    średni CPM: 3,92 zł

    Po upływie trzech miesięcy od rozpoczęcia działań można było odczytać wyraźne trendy w targetowaniu i popularności pinów w ruchu płatnym, dlatego dokonaliśmy znaczących zmian w strukturze. Stworzyliśmy sklep na Pintereście, a kampanie na Ruch zastąpiliśmy kampaniami typowo sprzedażowymi. Wyskalowaliśmy 2 typy grup targetowych: sprzedaż katalogowa – dynamiczny remarketing oraz grupy “COLD”, czyli targetowane po zainteresowaniach isłowach kluczowych. Stała optymalizacja budżetów, słów kluczowych oraz pinowanych produktów, selekcja bestsellerów (pod względem ROAS, kosztu za zakup) oraz regularne testowanie nowości produktowych pozwoliły szybko zwiększyć ROAS aż o 83 % z 31,69 do 58,23.

    • Marzec

    ROAS: 38,6

    KOSZT ZAKUPU: 4,59 zł

    średnie CPC: 0,32 zł

    średni CPM: 4,31 zł

    case study Pinterest Ads
    • Kwiecień (I poł.)

    ROAS: 58,23

    KOSZT ZAKUPU: 3,08 zł

    średnie CPC: 0,28 zł

    średni CPM: 4,07 zł

    case study Pinterest Ads

    Podsumowanie

    Na sukces działań w zakresie contentu oraz reklam na Pintereście składa się sumienność pracy, sprawny recykling treści, umiejętność odczytywania danych i trendów oraz, co najważniejsze, odpowiednia i regularna optymalizacja kampanii i stopniowe skalowanie najlepszych wyników.

    Czytaj więcej:

    Treści umieszczane na przez digitalk sp. z o.o. (digitalk) są skierowane przede wszystkich do przedsiębiorców i mają dla nich charakter zawodowy. Digitalk zastrzega sobie prawo do zmiany treści umieszczonych na stronie digitalk.pl w każdym czasie. Digitalk podkreśla, że weryfikuje umieszczane przez siebie informacje, nie udziela jednak żadnych gwarancji jakiegokolwiek rodzaju i nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę powstałą w wyniku polegania na nich przez przedsiębiorców.

    Udostępniane na stronie treści nie stanowią porad inwestycyjnych, podatkowych, prawnych czy księgowych. Zamieszczane przez digitalk materiały mają przede wszystkim charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

    Autor wpisu

    Kasia Stalicka

    Kasia Stalicka

    Senior PPC Specialist

    Z digital marketingiem związana od ponad 3 lat. Realizuje się w konsultacjach, audytach i tworzeniu kampanii Google Ads i Facebook Ads, lecz wyznaje holistyczne podejście do realizacji strategi wizerunkowych i marketingowych. Ambitnie szuka zawsze nowych pól eksploracji reklam i coraz to nowych grup odbiorców. Znakomicie realizuje również kampanie Pinterest Ads, ma także na swoim koncie zagraniczne konsultacje z tego medium. Po „wylogowaniu” oddaje się spędzaniu czasu z córką oraz rozwijaniu swojej marki modowej. Wieloletnia praca producentki kultury zaszczepiła w niej miłość do dobrej muzyki i sztuki współczesnej. Jeśli uda jej się wyrwać jakąkolwiek wolną chwilę w ciągu dnia (lub nocy) sięga po dobrą literaturę faktu, film lub ogląda La Ligę.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami