Od klientów, którzy już z nami pracują oraz od tych, z którymi rozmawiamy o współpracy, najczęściej słyszymy o następujących problemach i wyzwaniach, z którymi mierzą się jako właściciele firm z branży B2B.

  • Brakuje mi strategii marketingowej.
  • Nie wierzę, że marketing może sprzedawać w B2B.
  • Prowadzone przeze mnie działanie reklamowe dowożą słabej jakości leady.
  • Moje wydatki marketingowe nie przekładają się na zysk.
  • Brakuje mi proaktywnego partnera, który wdraża i testuje innowacyjne rozwiązania.

Jeżeli choć jeden z powyższych punktów Cię dotyczy, to dobrze trafiłeś.

Według raportu BUZZcenter aż 26% przedsiębiorstw średniej wielkości nie ma stworzonej strategii marketingowej, a 5% nie jest świadoma, że powinna ją posiadać.

Powyższe dane wskazują więc, że działania marketingowe prowadzone w przedsiębiorstwach B2B tego typu mogą być nieefektywne i prowadzić do przepalania budżetów marketingowych na nieodpowiednie kanały promocji.

Marketing internetowy dla B2B
  • 1/3

    klientów digitalk to firmy B2B

  • 7290

    pozyskanych leadów dla sektora B2B w Q4 2021

  • 198 354 zł

    budżet klientów B2B w Q4 2021

Wiemy, jak Ci pomóc!

Lata doświadczeń i dziesiątki klientów (około ⅓ naszego agencyjnego portfolio to firmy z branży B2B) pozwoliły nam na wypracowanie procesów i modeli współpracy, dzięki którym precyzyjnie odpowiadamy na potrzeby biznesów z Twojego sektora.

Jakie to potrzeby? W zależności od sytuacji mogą to być na przykład:

1. Diagnoza sytuacji 

Przeanalizujemy Twój biznes B2B i zidentyfikujemy blokery wzrostu Zbierzemy najistotniejsze dane i elementy, które wymagają poprawy, abyśmy mogli operować na konkretach.

Przed rozpoczęciem działań spotykamy się na tzw. warsztacie otwierającym – skuteczność działań jest zdecydowanie większa, gdy traktujemy się jak partnerzy i wymieniamy swoimi doświadczeniami związanymi z branżą.

2. Zdefiniowanie strategii komunikacji marketingowej i sprzedażowej w B2B

Strategia marketingowo-sprzedażowa jest fundamentem każdego biznesu. To ona pozwala na późniejszym etapie dobrać odpowiednie narzędzia i kanały, które przyczynią się do osiągnięcia założonych celów. Odpowiednio skrojona strategia pomoże Ci zbudować dobre relacje ze stałymi klientami oraz pozyskać nowych. 

  • Zdefiniowanie segmentu rynku
  • Opracowanie person – Twojej grupy docelowej
  • Opisanie korzyści i mocnych stron Twojej oferty
  • Zidentyfikowanie obiekcji i przygotowanie argumentów, by je zbić
  • Opracowanie lub zaudytowanie lejka marketingowego i sprzedażowego – od ścieżki zakupowej Twojego klienta po proces obsługi zapytania.

3. Przeprowadzenie audytu działań prowadzonych do tej pory – od wyników osiąganych przez poszczególne kanały po procesy i wyniki całego działu.

4. Prowadzenie działań marketingowych. 

5. Automatyzacja procesów

  • Wdrożenie systemów marketing automation
  • Dzielimy się swoim doświadczeniem i rozwiązaniami, które udało nam się wypracować na podstawie działań automatyzacyjnych prowadzonych dla naszych klientów

6. Zwiększanie wyników poszczególnych kanałów marketingowych i aktywne pozyskiwanie leadów.

7. Połączenie działań marketingowo-sprzedażowych. Efektem synchronizacji tych dwóch obszarów będzie stworzenie modelu sprzedażowego, który generuje zadowalające i skalowalne wyniki.

8. Pogłębiona analiza procesów marketingowych. 

9. Optymalizacja działań + wprowadzanie innowacji (rekomendujemy dodatkowe działania).

Poznaj nasze usługi dla B2B

Doradztwo marketingowe dla B2B

Zespół konsultantów agencji może wesprzeć Twój biznes B2B w głównych obszarach marketingu internetowego: kampanie Google i Facebook Ads, content marketing, e-mail marketing, prowadzenie firmowych social media.

Wykonamy dla Ciebie audyt efektywności działań w kanałach marketingowych, w których Twój biznes B2B funkcjonuje oraz uporządkujemy plan działań marketingowych, który stanowi podstawę efektywnego pozyskiwania leadów.

Doradztwo marketingowe dla B2B

Kampanie Google Ads dla B2B

Tworzymy i optymalizujemy kampanie reklamowe w Google Ads dla kilkunastu firm B2B. Dzięki wykorzystaniu możliwości sieci reklamowej, masz pewność, że trafisz z komunikatem do swoich potencjalnych klientów.

Kampanie Google Ads dla B2B

Kampanie Facebook & Instagram Ads dla B2B

Realizujemy kampanie w ekosystemie Facebooka dla firm z obszaru B2B. Pracujemy z klientami na różnych etapach rozwoju biznesu – tworzymy dla nich lejki marketingowo-sprzedażowe, które stanowią skalowalną strategię pozwalającą przyciągnąć leady będące celem każdej firmy B2B.

Kampanie Facebook & Instagram Ads dla B2B

Social media i content marketing dla B2B

Dopasowana treść w social mediach to najlepszy sposób, aby przekonać potencjalnych klientów do oferty Twojej firmy w branży B2B. Dodatkowo, odpowiednio zarządzony obszar content marketingu pozwoli Ci zbudować społeczność wokół Twojej marki.

Social media i content marketing dla B2B

E-mail marketing i marketing automation dla B2B

Moc marketing automation i e-mail marketingu wykorzystujemy na każdym etapie lejka sprzedażowego – od budowania bazy kontaktowej, przez pozyskiwanie leadów dla firm B2B po ich późniejszą lojalizację.

E-mail marketing i marketing automation

Projektowanie graficzne i tworzenie landing page dla B2B

Projektujemy tak, by zwiększać ilość leadów oraz w odpowiedni sposób komunikować wartości Twojej firmy B2B. Przygotujemy dla Ciebie dedykowane grafiki, animacje czy landing page, dzięki którym będziesz mógł powiększać bazę swoich odbiorców oraz potencjalnych klientów.

Projektowanie graficzne i tworzenie landing page dla B2B

Dowody naszej skuteczności w sektorze B2B

Case studies i opinii wystawionych przez naszych partnerów.

Co mówią nasi klienci B2B?

Patryk Śliwiński

Patryk Śliwiński

BC Diets

Zespół digitalk to profesjonaliści, którzy dzięki swoim doświadczeniom są w stanie efektywnie zmienić losy kampanii w trakcie jej trwania. Nie boją się nowych wyzwań oraz słuchają feedbacku klienta.

Marcin Fiedziukiewicz

Marcin Fiedziukiewicz

Prezes Zarządu, kliniki.pl

Współpraca z digitalk trwa od ponad roku. Agencja odpowiada za działania w obszarze Facebook Ads oraz Google Ads. Cały zespół, z którym mamy przyjemność działać to rzetelni profesjonaliści. Zawsze chętnie dzielą się rekomendacjami, które trafiają w punkt jeśli chodzi o nasz biznes. Mają głowy pełne pomysłów, do których skutecznie nas przekonują. Z całą odpowiedzialnością możemy polecić agencje digitalk.

Kacper Kamiński

EASY SURF

Mamy w firmie kilka oddziałów i od dłuższego czasu obserwowaliśmy, że coraz więcej klientów chce kontaktować się z nami przez czat – a konkretniej Messenger Facebooka. Zaczęliśmy zastanawiać się jak poprawić naszą komunikację z klientami, usprawnić ją i zautomatyzować, ponieważ poświęcaliśmy na „czatowanie” bardzo dużo czasu. Skorzystaliśmy z konsultacji digitalk, podczas których dowiedzieliśmy się od Michała o świetnym rozwiązaniu w postaci ManyChata, które bardzo ułatwiło nam zarządzanie skrzynką Messengera, zautomatyzowało pracę i część tej pracy wykonuje za nas. Narzędzie jest BARDZO rozbudowane, ale Michał świetnie zaprojektował je od zera. Wszystkie ścieżki, akcje, powiadomienia są dobrze przemyślane, kierują klienta na odpowiednie tory i do odpowiednich konsultantów. Bardzo polecam konsultacje z ekipą digitalk w zakresie digital marketingu!

Anna Rysiewicz

Anna Rysiewicz

Marketing Coordinator – TechData – AutoCAD i BIM

Z firmą digitalk współpracujemy już kilka lat i obecnie nie wyobrażamy sobie prowadzenia projektów bez nich. Profesjonalizm, indywidualne podejście do klienta oraz nieszablonowe podejście do tematów to ich wizytówka. Komunikacja i zaangażowanie ze strony digitalk pozwala na tworzenie wartościowych social mediów, co jest dla nas najważniejsze w długofalowej perspektywie.

Łukasz Pichola

Łukasz Pichola

pracuj.pl

Agencja digitalk bardzo sprawnie przeprowadziła audyt naszych kampanii, wskazując zarówno mocne strony jak i rzeczy, które warto byłoby poprawić, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki. Wszystkie rekomendacje agencji sprawdziły się i pomogły osiągnąć nam ok. 60% wzrosty konwersji w kampaniach. Konsultanci wykazali się także dużym zrozumieniem biznesowym, kiedy tłumaczyliśmy, że czegoś nie jesteśmy w stanie zrobić ze względu na obostrzenia prawne w naszej firmie lub inne czynniki. Kontakt był bardzo sprawny, współpraca ułożona. Bardzo polecam

Paweł Ławreniuk

Paweł Ławreniuk

Projekty digitalk są skuteczne. Nasz partner współpracuje z nami w rozwiązywaniu problemów marketingowych, rozumie ideę zintegrowanej komunikacji, oferuje nam strategiczne i długofalowe rozwiązania, przestrzega zasad etyki zawodowej, informuje jasno i szczegółowo o realizacji kampanii.

Potrzebujesz wzrostu swojego B2B?

Skontaktuj się z nami