Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!
Któż z nas nie marzy otwarcie lub skrycie o własnym jachcie? Pewnie nie każdy będzie mógł sobie na niego pozwolić. Nie oznacza to jednak, że marzenia o wakacjach na jachcie trzeba schować między bajki. Może je spełnić jeden z naszych Klientów, Yachtic. Współpracujemy razem od lutego 2021 roku. I nie będziemy ukrywać – jest to współpraca bardzo owocna, o czym przekonasz się pod koniec tekstu. Sprawdź, co zrobiliśmy, że wyniki kampanii przekraczają ROAS 50!
Yachting dla każdego, czyli kim jest nasz klient?
O kliencie
Yachtic to innowacyjna firma z Polski, która swój biznes prowadzi na wielu europejskich rynkach, m.in. w Niemczech, Hiszpanii, we Francji, Włoszech czy Francji.
Śmiało można powiedzieć, że Yachtic sprzedaje usługi premium. Firma zajmuje się bowiem czarterem jachtów na terenie całej Europy i nie tylko. Ich działalność polega przede wszystkim na pośrednictwie osobami rezerwującymi a operatorami podróży.
Warto zaznaczyć, że obecnie praktycznie każdy może zarezerwować sobie jacht. Nie potrzeba do tego żadnych specjalnych uprawnień czy patentów żeglarskich. Klienci sami wybierają kierunek swojego rejsu, typ jachtu, a także liczbę osób, która będzie korzystać z jachtu.
O czym przeczytasz w naszym case study?
Poznanie wyzwań, z którymi musimy się zmierzyć. Podstawowym celem, jaki chciało osiągnąć Yachtic, było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży, przy wykorzystaniu kanałów digitalowych.
Rozpoczęcie działań. Rozpoczęliśmy od solidnego przygotowania na kilku poziomach – technicznego, analitycznego i strategicznego.
Kolejne etapy. Zainstalowaliśmy pixela, a także przygotowaliśmy Key Visual kampanii, które systematycznie dopieszczamy i odrobinę modyfikujemy. Nastąpiło również rozpoczęcie kampanii reklamowych.
Wyniki. Nasze działania wypływające z dogłębnej analizy przyczyniają się do tego, że przy budżecie kilku tysięcy złotych wypracowujemy ROAS w okolicach ponad 60!
Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę
Jak wygląda środowisko okołobiznesowe i kim są klienci Yachtic?
Głównymi klientami Yachtic są osoby, które miały już styczność z tego typu formą wypoczynku. Prowadzimy jednak intensywne działania skierowane do osób, które dopiero wchodzą w “yachting” i szukają nowych wrażeń.
Jacht można zarezerwować dosłownie jak pokój w hotelu i cieszyć się z jego wszystkich uroków. Są w one w pełni wyposażone i przystosowane do tego, by przeżyć na nich niezapomnianą przygodę. Łóżka, kuchnia czy łazienka z prysznicem to już standard.
W sytuacji, kiedy wczasowicze chcą wypłynąć w rejs, muszą dodatkowo zarezerwować usługę skippera, czyli osoby z uprawnieniami, która przejmie stery i wypłynie z nimi w morze lub trip po okolicznych wysepkach.
Z usług Yachtic często korzystają też doświadczeni żeglarze z własnymi uprawnieniami, którzy na własną rękę korzystają z nieograniczonych możliwości pływania jachtem po otwartych wodach i cudownych zatokach.
Jakie były wyzwania, z którymi przyszło do nas Yachtic?
Podstawowym celem, jaki chciało osiągnąć Yachtic, było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży przy wykorzystaniu kanałów digitalowych.
Głównym kanałem sprzedażowym były kampanie w środowisku Google Ads. Klient chciał też przetestować ekosystem Facebooka jako kolejny kanał komunikacji i – oczywiście sprzedaży. Działania związane z Facebookiem wdrażaliśmy u klienta od zera.
Było to spore wyzwanie z kilku względów.
Po pierwsze, jako digitalk nie świadczyliśmy usług w branży czarterowania jachtów.
Po drugie, niewiele jest na polskim rynku firm oferujących takie lub podobne usługi, więc trudno było nawet o wiarygodne benchmarki i dane porównawcze, na których moglibyśmy oprzeć wstępne estymacje.
Projekt był od początku sporą niewiadomą. Zastanawialiśmy się wspólnie, czy i jaką sprzedaż takich usług będziemy w stanie wygenerować dzięki Facebook Ads?
Klient – wiedząc, jak współpracujemy z innymi zarówno od strony wykonawczej i procesowej, jak i komunikacyjnej – postanowił zlecić nam to zadanie.
Jak poradziliśmy sobie z tymi wyzwaniami?
Zanim wystartowały pierwsze reklamy, cały projekt rozpoczęliśmy od solidnego przygotowania na kilku poziomach – technicznego, analitycznego i strategicznego.
A) PIXEL Klient na swojej stronie nie miał zainstalowanego Facebook Pixela, dlatego najpierw go zainstalowaliśmy, a także skonfigurowaliśmy pełną analitykę z wykorzystaniem Google Tag Managera.
Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że silnik strony internetowej klienta to autorskie rozwiązanie, którego nie można było szybko i bezproblemowo zintegrować z Facebookiem.
Chcąc od początku bazować na wartościowych danych, każde zdarzenie: “page view”, “view content”, “dodanie do koszyka” czy “zakup” konfigurowaliśmy od zera.
B) IDENTYFIKACJA WIZUALNA I KREACJE REKLAMOWE
Bazując na identyfikacji wizualnej klienta ze strony internetowej, w kampaniach Facebook Ads i innych materiałach reklamowych, przygotowaliśmy Key Visual kampanii, które systematycznie dopieszczamy i odrobinę modyfikujemy.
Zmiany wynikają z analizy tego, co najlepiej konwertuje w poszczególnych kampaniach. W każdej kampanii prowadzimy testy A/B i systematycznie je optymalizujemy, by osiągać jak najlepsze wyniki.
Jeśli chodzi o wdrożone zmiany, to np. zmieniliśmy kolory przycisków CTA, umiejscowienie głównych haseł, a nawet rodzaj zdjęć wykorzystywanych w kampaniach.
PRZED:
PO:
KAMPANIE REKLAMOWE
Całą strukturę konta reklamowego, rozpisane kampanie, copy reklamowego i przygotowane kreacje zawsze rozpisujemy w specjalnym dokumencie (tzw. mediaplan), do którego klient ma zawsze dostęp i w nim akceptuje nasze propozycje.
W ramach działań dla Yachtic prowadzimy wielopoziomowe kampanie ukierunkowane na konkretne persony. Kampania ta została przygotowana wspólnie z klientem na bazie opracowania wewnętrznego Yachtic dotyczącego wspomnianych person, do których zaliczyć można m.in.: doświadczonych żeglarzy, wątpiących, imprezowiczów czy turystów. Dla każdej z tych grup, oprócz odpowiednio sprecyzowanej w panelu reklamowym grupy docelowej, wspólnymi siłami przygotowaliśmy reklamy, które graficznie i tekstowo dostosowane są do osób, na których najbardziej nam zależy.
PRZYKŁADY REKLAM KIEROWANYCH DO KONKRETNYCH PERSON:
Ponadto, na stałe prowadzimy kampanie sezonowe charakterystyczne dla branży turystycznej, czyli First Minute, Last Minute czy rozpoczęcie sezonu.
PRZYKŁAD REKLAMY FIRST MINUTE
Realizujemy także kampanie związane z “nieoczywistymi” okazjami, jak choćby Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia.
Zdecydowaliśmy się na taki krok, obserwując sezonowość branży i zmianę nawyków potencjalnych klientów, którzy szukają wytchnienia i słońca także w miesiącach zimowych.
To również dobra okazja, by pomyśleć o letnich wakacjach i ofertach First Minute. I wtedy Yachtic pojawia się ze swoją ofertą. Jak widać, do tych kampanii dokładamy też nieco dystansu i humoru, by przykuć uwagę użytkowników i potencjalnych klientów:
Cała struktura konta oparta jest o szczegółowy lejek sprzedażowy. Prowadzimy w nim potencjalnych klientów od świadomości marki i oferty, zainteresowanie, aż po domknięcie sprzedaży w postaci rezerwacji jachtu.
W reklamach korzystamy z niemal wszystkich dostępnych formatów reklamowych: katalog, kolekcja, animacje, grafiki statyczne, stories, animacje czy video. Dzięki temu dbamy nie tylko o atrakcyjność wizualną, ale też na każdym kroku wiemy, które kreacje przynoszą zadowalające wyniki, a które trzeba wyłączyć, by nie przepalały budżetu
Jakie wyniki osiągamy dla klienta?
Solidne przygotowanie działań, wiedza specjalistów oraz współpraca z Klientem oparta na partnerstwie i wzajemnym zaufaniu sprawiły, że już w pierwszym miesiącu kampanie przyniosły świetne wyniki:
Jesteś gotów, by porozmawiać?
KAMPANIA FIRST MINUTE (LUTY 2021)
LICZBA ZAKUPÓW: 9
ROAS z całej kampanii: 38,38
Tylko same działania remarketingowe w tym miesiącu przyniosły ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) na poziomie 139,87, co oznacza, że z każdej wydanej złotówki zarobiliśmy blisko 140.
Nie spoczęliśmy jednak na laurach i w kolejnych miesiącach pracowaliśmy nad tym, by ustabilizować wyniki i sukcesywnie je podnosić.
Więcej czasu poświęcaliśmy na rozbudowę lejka sprzedażowego i udoskonalanie wielopoziomowych kampanii, które przekładają się na dodatkowe dziesiątki rezerwacji miesięcznie.
Nasze działania wypływające z dogłębnej analizy przyczyniają się do tego, że przy budżecie kilku tysięcy złotych wypracowujemy ROAS w okolicach ponad 60!
KAMPANIA LAST MINUTE (WRZESIEŃ 2021)
CEL: konwersja – zakup
LICZBA ZAKUPÓW: 23
ROAS: 63,95
A co jeszcze przed nami?
Do tej pory budżet Facebook Ads lokowaliśmy przede wszystkim na polskim rynku. Sukces i zadowolenie Klienta z całej współpracy sprawiły, że obecnie rozważamy ekspansję kampanie na kolejne rynki europejskie.
Jaki będzie efekt działań zagranicznych? Z pewnością Wam o nich opowiemy i – jak zawsze – podzielimy się naszym know-how.
Współpraca z Yachtic to idealny przykład na realizację naszej filozofii 3R: Relacje – Rezultaty – Rozwój. Bez Relacji opartej na zaufaniu i szacunku trudno byłoby o zadowalające Rezultaty. A bez nich nie byłoby Rozwoju – zarówno biznesu Klienta, jak i naszego.
Ma również misję zwiększania świadomości dotyczącej edukacji domowej jako alternatywnego sposobu na naukę. Centrum Nauczania Domowego oferuje narzędzia i rozwiązania, które wspierają uczniów szkoły podstawowej i liceum w edukacji domowej. Współpracują z 60 szkołami i wykształcili już ponad 19 000 uczniów. Początki współpracy: Klient zwrócił się do nas z celem marketingowym, który zakładał dotarcie do...
Czasami warto zrobić coś na przekór innym, aby osiągnąć zamierzony efekt. Tak właśnie postanowiliśmy zrobić w ramach współpracy z naszym klientem Total Turbo.
Klient przyszedł do nas praktycznie bez żadnego podłoża marketingowego. Posiadał mało atrakcyjną stronę internetową i nie prowadził wcześniej żadnych działań marketingowych online. Początkowo Warszawska Szkoła Barberingu oferowała kurs “Od Zera do Barbera” w jednej sali szkoleniowej w grupach po 8-10 osób. Z czasem, problemem stał się napływ nowych klientów, stąd też decyzja o podjęciu współpracy...
Z marketingiem związany od 2012 roku. Swoje doświadczenie zdobywał, realizując złożone kampanie internetowe dla salonów samochodowych, deweloperów budowlanych, a nawet… salonów beauty. W digitalk odpowiada za obsługę kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads Od 6 roku życia jego pasją jest koszykówka. W sezonie 2021/2022 zawodnik 2-ligowego zespołu AZS UMK Toruń.