O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Początek współpracy. Analiza działań klienta oraz wstępny audyt.
  • Pierwsze kroki. Sprawdzenia wszystkich czynników wpływających na wyniki kampanii reklamowych. Testy poprawności działania Pixela Facebooka. Przygotowanie identyfikacji wizualnej.
  • Wyniki. Już w pierwszym miesiącu współpracy odnotowaliśmy następujące 118 zakupów, średni koszt zakupu na poziomie 26,15 zł, ROAS na poziomie 4,63.
  • Rozszerzenie działań o Google Ads. Działania zaczęliśmy od przygotowania struktury konta.
  • Podsumowanie działań. Po ponad roku współpracy wypracowanie ROASu na poziomie 20, rozpoczęcie działań w systemie sprzedażowym Google’a, które zapewniły klientowi prawie 430 000 zł przychodu w pół roku, a także wdrożenie kampanii  email marketingowych.
Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Początek współpracy

    Klient zgłosił się do digitalk w marcu 2020 r. Dotychczas nie prowadził żadnych płatnych działań w internecie. Sprzedawał oferowane produkty na Allegro oraz w swoim sklepie internetowym. Jak wykazał wstępny audyt – w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku najwięcej przychodu generował kanał wyników organicznych.

    Jak na przestrzeni roku - zaczynając od zera - wypracowaliśmy ROAS na poziomie 20?

    Wyniki sprzedażowe za okres styczeń – marzec 2020 r. (źródło: Google Analytics)

    Naszym zadaniem było zwiększenie ruchu na stronie i sprzedaży oferowanych artykułów przy wykorzystaniu płatnych kampanii w systemie reklamowym Facebooka.

    Pierwsze kroki

    Naszą współpracę rozpoczęliśmy od konsultacji, audytu, a następnie sprawdzenia wszystkich czynników wpływających na wyniki kampanii reklamowych, w tym: 

    • czy Business Manager jest poprawnie skonfigurowany, 
    • czy klient jest właścicielem konta reklamowego,
    • czy do konta jest podpięta odpowiednia metoda płatności,
    • czy Pixel jest zainstalowany w sklepie internetowym oraz czy poprawnie zbiera dane.

    Testy poprawności działania Pixela Facebooka wykazały, że był on błędnie skonfigurowany. Kod pobierał niewłaściwe dane, co uniemożliwiałoby nam prawidłową optymalizację kampanii. Wraz z programistą wgraliśmy więc odpowiedni pixel na stronę, a następnie skonfigurowaliśmy zdarzenia. 

    Natrafiliśmy również na problem z przesyłaniem wartości zakupów do pixela. W tym przypadku wartość transakcji zaciągnęliśmy za pomocą DataLayera. 

    Po uporaniu się z początkowymi trudnościami, mogliśmy przedstawić klientowi strategię sprzedaży oraz lejek marketingowo-sprzedażowy.

    Struktura konta reklamowego zawierała:

    • kampanię na ruch ciepły/remarketing, której celem była sprzedaż,
    • kampanię na ruch ciepły, której celem było dodanie do koszyka.

    Przygotowaliśmy również identyfikację wizualną, którą później wykorzystywaliśmy w kreacjach reklamowych. 


    Kolejnym krokiem było ustalenie budżetów na poszczególne typy kampanii, przygotowanie copy i kreacji reklamowych oraz utworzenie katalogu produktów. Po otrzymaniu pełnej akceptacji – rozpoczęliśmy działania promocyjne.

    Wyniki

    W pierwszym miesiącu współpracy (kwiecień 2020 r.) odnotowaliśmy następujące wyniki:

    • 118 zakupy, 
    • średni koszt zakupu na poziomie 26,15 zł,
    • ROAS na poziomie 4,63.

    Już miesiąc później widoczne były efekty optymalizacji kampanii.

    Wyniki za maj 2020:

    • 462 zakupów,
    • średni koszt zakupu na poziomie 6,24 zł,
    • ROAS równy 19,09.

    W porównaniu do kwietnia liczba zakupów wzrosła o ponad 290% (344 zakupów więcej), średni koszt za zakup spadł o 76% (z 26,15 zł do 6,24 zł), natomiast zwrot z inwestycji na reklamę wzrósł czterokrotnie.

    Jak na przestrzeni roku - zaczynając od zera - wypracowaliśmy ROAS na poziomie 20?

    Wyniki sprzedażowe za maj 2020 (źródło: Facebook Business Manager)

    W porównaniu do kwietnia liczba zakupów wzrosła o ponad 290% (344 zakupów więcej), średni koszt za zakup spadł o 76% (z 26,15 zł do 6,24 zł), natomiast ROAS wzrósł czterokrotnie. 


    We wrześniu 2021 r. średni koszt za zakup utrzymuje się na poziomie 6,76 zł, a ROAS ok. 17.

    Jak na przestrzeni roku - zaczynając od zera - wypracowaliśmy ROAS na poziomie 20?

    Wyniki sprzedażowe za wrzesień 2021 (źródło: Facebook Business Manager)

    W kwestii formatów reklamowych – najlepsze wyniki uzyskiwały kreacje z karuzelą (zarówno karuzela ręczna, jak i dynamiczna), jednak testowaliśmy również grafiki statyczne. 

    Jak na przestrzeni roku - zaczynając od zera - wypracowaliśmy ROAS na poziomie 20?

    Obecnie, po ponad roku współpracy, średni ROAS jest na poziomie ok. 20, natomiast średni koszt za zakup ok. 8 zł.

    Rozszerzenie działań o Google Ads

    Na początku współpracy prowadziliśmy działania wyłącznie za pośrednictwem kampanii reklamowych na Facebooku. Wysokie wyniki i zbudowane na przestrzeni roku zaufanie sprawiły, że klient zdecydował się rozszerzyć dotychczasowe usługi o reklamy w systemie Google

    Działania w systemie reklamowym Google Ads zaczęliśmy od przygotowania struktury konta. Składała się ona wówczas z dwóch kampanii produktowej (jedna standardowa, druga inteligentna) oraz kampanii brandowej.

    Jak na przestrzeni roku - zaczynając od zera - wypracowaliśmy ROAS na poziomie 20?

    Wyniki sprzedażowe Google Ads za okres 6 miesięcy (źródło: Google Analytics)

    Za sprawą  Google Ads w 6 miesięcy wygenerowaliśmy 429 756 zł przychodu z 4144 transakcji. Średni ROAS w tym okresie wynosi 12,11, przy średnim koszcie za zakup na poziomie 8,55 zł. Od września wyniki poszybowały w górę – obecnie średni miesięczny ROAS waha się między 19-20, a koszt konwersji utrzymuje się poniżej 5 zł.


    We wrześniu 2022 roku planujemy zacząć działania reklamowe na platformie Pinterest. 

    Podsumowanie

    Zaufanie klienta do naszych działań, swoboda testowania różnych ścieżek i rozwiązań reklamowych oraz płynna wymiana wartościowych informacji – to dzięki nim udało nam się nie tylko osiągnąć założone KPI, ale również sięgnąć po więcej.

    Po ponad roku współpracy wypracowaliśmy ROAS na poziomie 20, rozpoczęliśmy działania w systemie sprzedażowym Google’a [które zapewniły klientowi prawie 430 000 zł przychodu w pół roku] i wdrożyliśmy kampanie email marketingowe. Przed nami wejście na platformę Pinterest. A co dalej? Czas pokaże!

    Jaki wniosek warto wyciągnąć z tej historii? Można sprzedawać swoje produkty na Allegro czy za pośrednictwem sklepu internetowego i liczyć na zyski z ruchu organicznego. Jednak, jak widać na przykładzie naszego klienta – inwestycja w płatne kampanie po prostu się opłaca!

    Autor wpisu

    Bartosz Jancewicz

    Bartosz Jancewicz

    Senior PPC Specialist

    Od 2017 r. stawiał pierwsze kroki w digitalowym świecie, jako specjalista ds. e-commerce, rozbudowując sklepy internetowe, w 2020 r. zainteresował się performance marketingiem. Pracował głównie przy projektach w branży Beauty oraz budownictwa, ale nie boi się nowych wyzwań. W działaniach jest zdeterminowany, nie zaśnie póki nie znajdzie rozwiązania problemu. W wolnej chwili uwielbia jazdę na rowerze leśnymi ścieżkami, ale nie odmówi dobrej książki.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami