Wykażemy to na podstawie rzetelnych wyników, jakie osiągnęliśmy dla cateringu dietetycznego. Mimo że działania w zakresie Google Ads były już wcześniej prowadzone, to dopiero opracowana przez naszych specjalistów strategia zapewniła widoczne rezultaty. A Pinterest? Wiedzieliśmy, że efekty będą dobre, jednak te przerosły oczekiwania. Wypracowaliśmy (i co ważne — utrzymujemy!) ROAS na poziomie 8.0!

Tego dowiesz się z naszego case study:

  • Jakie efekty osiągnęliśmy dla naszego klienta w pierwszych miesiącach działań w zakresie Google Ads? O tym, jak udało nam się uzyskać wzrost w wynikach na poziomie 60%.
  • Dzięki jakiej strategii pogłębiliśmy sprzedaż w 2023 roku?
  • Dlaczego zdecydowaliśmy się uzupełnić działania promocyjne o Pinterest? W jaki sposób uzyskaliśmy i wciąż utrzymujemy ROAS 8.0?

Google Ads — początek współpracy i pierwsze rezultaty

Współpracę z firmą z branży cateringów dietetycznych rozpoczęliśmy w kwietniu 2022 r. Klient zgłosił się do nas, ponieważ dotychczasowe działania promocyjne nie generowały satysfakcjonującej liczby nowych klientów, a koszt pojedynczego leada był zbyt wysoki.

Marka od początku w głównej mierze polegała na możliwościach sprzedażowych Google Ads. Kampanie realizowane z wykorzystaniem tego systemu stanowiły aż 90% budżetu reklamowego. 

W pierwszych miesiącach pracy na koncie reklamowym wdrożyliśmy nową strukturę konta reklamowego, aby lepiej dopasować go do wypełniania strategii, jaką przyjęliśmy. Aby lejek był skuteczny, przeznaczyliśmy 65-70% budżetu na wspieranie celów sprzedażowych. Naszym założeniem było obniżenie wartości pozyskania leada poniżej 80 zł oraz zdobycia nowych klientów. 

Wdrożyliśmy więc kampanie Performance Max, które uzyskały o 60% lepsze rezultaty niż standardowe kampanie search. Dodatkowo wznowiliśmy działania Google Merchant Center, a także uruchomiliśmy kampanie produktowe. 

Dalszym krokiem było rozszerzenie kampanii o niestandardowe grupy odbiorców i zwiększenie zakresu wyświetlania reklam na dodatkowe lokalizacji. Skutek? Efektywniejsze zarządzanie budżetem i… ponownie pozyskanie kolejnych zainteresowanych cateringiem!

Poprawić wyniki pomógł też remarketing, do którego podeszliśmy niestandardowo. Wykorzystaliśmy w nim kody rabatowe i bezpośrednie tagi zakupowe, co znacząco zwiększyło konwersje. 

Więcej o początkach współpracy możesz przeczytać w naszym poprzednim case study: Wzrost sprzedażowy w branży cateringowej podczas niskiego sezonu.

Zmiany, które zapewniły blisko 700 tysięcy przychodu w 3 miesiące!

W kolejnych miesiącach bazując na stworzonych wcześniej fundamentach konta reklamowego, podjęliśmy decyzję o zwiększeniu budżetu. Mimo zaciętej konkurencji, która intensywnie walczyła o uwagę klientów, nasze działania promocyjne nadal przynosiły oczekiwane rezultaty, utrzymując przy tym poziom zwrotu z inwestycji reklamowej (ROAS) na wcześniej założonym, zadowalającym poziomie.

W maju przystąpiliśmy do kolejnego etapu naszej strategii — kompleksowego rebrandingu marki. Ten krok obejmował odświeżenie logo, standaryzację palety kolorów, wprowadzenie nowego key visuala oraz stworzenie brandbooka. Naszym celem było nie tylko odświeżenie wizerunku marki, ale również zwiększenie jej rozpoznawalności i spójności.

Tak istotne zmiany wymagają od kampanii nauki od nowa pracy w oparciu o zupełnie inne dane. W końcu reklama składała się całkowicie z nowych elementów: treści, tytułów i grafik. Aby utrzymać ROAS na zadowalającym poziomie, obniżyliśmy budżet reklamowy i wprowadziliśmy modyfikacje stopniowo, aby chronić kampanię przed gwałtownym spadkiem. Gdybyśmy nie zastosowali takiej strategii i dokonali kompleksowej zmiany jednocześnie, wyniki mogłyby drastycznie spaść, a odbudowanie ich mogłoby być niemożliwe.

Efekt?

Czerwiec 2023

Kampania w Google i na Pintereście dla cateringu dietetycznego. Strategia, która zapewniła 8-krotny zwrot z inwestycji w kilka miesięcy

Lipiec 2023

Kampania w Google i na Pintereście dla cateringu dietetycznego. Strategia, która zapewniła 8-krotny zwrot z inwestycji w kilka miesięcy

Sierpień 2023

Kampania w Google i na Pintereście dla cateringu dietetycznego. Strategia, która zapewniła 8-krotny zwrot z inwestycji w kilka miesięcy

W okresie od czerwca do sierpnia udało nam się wygenerować dla naszego klienta aż 679 000 złotych przy ROAS-ie w przedziale od 8.29 do 10.64, zależnie od miesiąca. To oznacza, że nie tylko osiągnęliśmy nasze założone cele KPI, ale także przekroczyliśmy je kilkukrotnie!

Czas na krok dalej: Pinterest i kolejne sukcesy!

Chcąc dotrzeć do nowych klientów, w połowie września 2023 roku, zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszych działań promocyjnych o kolejny kanał – Pinterest. Ta platforma okazała się znakomitym miejscem do promocji usług klienta — zarówno w ramach działań organicznych, jak i płatnych kampanii reklamowych. Dzięki temu nie tylko zwiększyliśmy zasięg naszych reklam, ale także dotarliśmy do nowych, potencjalnych klientów, wpływając tym samym na dalszy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności marki.

Ostatecznie, działania reklamowe na Pintereście osiągają niezmiennie ROAS na poziomie powyżej 8.00 przy wciąż rosnących wydatkach i coraz szerszym dotarciu reklam.

Kampania w Google i na Pintereście dla cateringu dietetycznego. Strategia, która zapewniła 8-krotny zwrot z inwestycji w kilka miesięcy

W pierwszych dwóch miesiącach skupiliśmy się na poznaniu zachowań odbiorców na proponowane rodzaje komunikacji i targetowanie. Dodatkowo budowaliśmy niezbędne do dalszych działań grupy remarketingowe i weryfikowaliśmy strukturę konta tak, by dalsze działania były maksymalnie skuteczne.

I choć Pinterest to jeden z najdłuższej uczących się kanałów reklamowych (do którego potrzeba nieograniczonej ilości cierpliwości), już dwa miesiące po uruchomieniu kampanii generowany przychód kilkukrotnie przerastał wydatki reklamowe. 

O jakiej skali mowa?

Kampania w Google i na Pintereście dla cateringu dietetycznego. Strategia, która zapewniła 8-krotny zwrot z inwestycji w kilka miesięcy

Dzięki naszym działaniom na Pinterest już w październiku ROAS przekroczył poziom 3.0, co oznacza, że każda złotówka wydana na reklamę zwróciła się naszemu klientowi trzykrotnie! Miesiąc później wzrósł do 7.66, a w grudniu i styczniu przekroczył 9.0! 

Jak wpłynęło to na generowany przychód?

Kampania w Google i na Pintereście dla cateringu dietetycznego. Strategia, która zapewniła 8-krotny zwrot z inwestycji w kilka miesięcy

Tylko w styczniu wygenerowaliśmy aż 41 485 zł! A to oznacza, że w toku naszej współpracy zapewniliśmy naszemu klientowi 113 671 zł przychodu!

Dzięki kampaniom na Pintereście byliśmy w stanie dotrzeć do nowych odbiorców oraz znacznie wzmocnić działania remarketingowe. Do reklam na Pintereście wykorzystaliśmy zupełnie inne materiały niż na innych platformach reklamowych, co wyróżniło ten kanał i wpłynęło na niski koszt kliknięcia reklamy.

Sukcesywnie ze wzrostem ROAS wzrasta także budżet reklamowy, co pozwala na jeszcze dynamiczniejsze i skuteczniejsze rozwijanie konta reklamowego o nowe rozwiązania, jak promocje sezonowe i świąteczne oraz nowe formaty reklamowe odblokowane specjalnie dla naszej agencji przez konsultantów Pinteresta.

Listopad 2023

Kampania w Google i na Pintereście dla cateringu dietetycznego. Strategia, która zapewniła 8-krotny zwrot z inwestycji w kilka miesięcy

Grudzień 2023

Kampania w Google i na Pintereście dla cateringu dietetycznego. Strategia, która zapewniła 8-krotny zwrot z inwestycji w kilka miesięcy

Styczeń 2024

Co o naszej współpracy mówi Marketing Managerka firmy z branży cateringów dietetycznych?

„Digitalk cenię przede wszystkim za zaangażowanie i profesjonalizm. Mam poczucie, że nasze kampanie Google Ads są w dobrych rękach, bo odpowiada za nie zespół, który ma doświadczenie i chce dowozić jak najlepsze wyniki. Dzięki procedurom współpraca przebiega gładko, bez stresu czy chaosu. Cotygodniowe raportowanie pozwala wyciągać wnioski i podejmować decyzje na bieżąco. To świetne rozwiązanie, z którym nie spotkałam się wcześniej w żadnej agencji. Doceniam także życzliwe, ludzkie podejście w kontakcie firma-klient. Dla mnie to ważny element każdej długoterminowej współpracy.”


Chciał*byś osiągnąć podobne rezultaty dla swojej marki? Napisz do nas, a pomożemy Ci wybrać najbardziej efektywny kanał reklamowy, który zapewni największy zwrot z inwestycji.

Autor wpisu

Damian Majrowski

Damian Majrowski

PPC Specialist

"Związany z marketingiem internetowym od 2018 roku. Zaczynał od Facebook Ads, Google Ads prowadząc kampanie reklamowe dla lokalnych firm w Poznaniu. Od 2020 roku rozwijał się jako Performance Marketing Specialist łącząc swoje zamiłowanie do marketingu i nowych technologii z pracą. Miał okazję współpracować z BNP PARIBAS, Przelewy24 czy Upshift. W współpracy ceni sobie: zaangażowanie, terminowość i transparentność. Prywatnie miłośnik blockchain i sztucznej inteligencji. "

Marcin Mierzejewski

Marcin Mierzejewski

Senior PPC Specialist

Senior Specjalista od działań reklamowych w social mediach. Swoje pierwsze kroki w digital marketingu stawiał w 2018 roku, pracując dla jednego z największych polskich wydawnictw literackich. Nie chcąc jednak łączyć pasji do literatury z zawodowymi obowiązkami, postanowił rozwinąć skrzydła jako Performance Specialist, współpracując z agencjami reklamowymi. Specjalizuje się między innymi w reklamach Meta, Pinterest, TikTok czy LinkedIn. Prywatnie miłośnik literatury i hodowca drzewek cytrusowych.

Chcesz z nami współpracować?

Skontaktuj się