Problemy i oczekiwania
Klient współpracował wcześniej z innymi agencjami, jednak nie był do końca zadowolony z efektów tych działań ze względu na:
- słabe wyniki sprzedażowe;
- brak odpowiedniej komunikacji — klient chciał być na bieżąco informowany o przebiegu kampanii i samodzielnie podejmować część decyzji (zobacz: Jak wyglądają raporty z działań agencji digitalk);
- brak holistycznego podejścia do kampanii reklamowych w różnych ekosystemach, czyli połączenia działań Google Ads i Facebook Ads.
Nasze działania
Na początku naszej współpracy skupiliśmy się na audycie dotychczasowych działań przy reklamie na Facebooku i Instagramie oraz na przeprowadzeniu konsultacji ze specjalistami zajmującymi się kampaniami Google Ads, aby stworzyć wspólny, sprawnie działający i uzupełniający się ekosystem.
Następnie stworzyliśmy wielopoziomowy lejek sprzedażowy, uwzględniający dopasowane do odpowiednich etapów kreacje i komunikaty reklamowe.
Kolejnym krokiem była naprawa katalogu produktów na Facebooku oraz poprawa analityki tak, aby zwiększyć dopasowanie oglądanych produktów do preferencji użytkowników w dynamicznych reklamach produktowych.
Ostatnim etapem było wydzielenie zestawów produktów w menadżerze sprzedaży na Facebooku, tj. bestsellerów, produktów objętych promocją, produktów energooszczędnych lub objętych programami dofinansowującymi.
Kreacje reklamowe
W kampaniach reklamowych postawiliśmy na różnorodność kreacji. W ten sposób mogliśmy zaprezentować produkty na wiele sposobów, przyciągając uwagę odbiorców i pokazując techniczne aspekty poszczególnych grup produktowych. Przygotowaliśmy m.in.:
- karuzele oraz kolekcje oparte o katalog produktów, wzbogacone o karty wstępu (grafiki komunikujące promocje, raty 0% oraz zalety poszczególnych grup produktów;
- kilkanaście nakładek graficznych na katalog, aby wzbogacić wizualnie feed produktowy;
- reklamy w formie karuzel oraz kolekcji pokazujące opinie klientów;
- kampanie wykorzystujące posty posiadające dużą liczbę komentarzy oraz reakcji, budując tym social proof;
- kampanię skierowaną do klientów rozważających zakup drzwi, czyli reklamę poradnika „10 rzeczy, które warto wiedzieć przy wyborze drzwi zewnętrznych”
Ze względu na sezonowość branży budowlanej porównujemy ze sobą okres styczeń-wrzesień 2021 do 2022 oraz 2023. Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w październiku 2021 roku.
Dzięki zastosowaniu przygotowanej przez nas strategii, w okresie zimowym, który dla branży budowlanej jest zdecydowanie mniej dochodowy, zanotowaliśmy kilkukrotnie większe przychody niż w analogicznym okresie roku 2021. W okresie wiosenno-letnim z kolei podwoiliśmy przychody.
Podsumowanie
W trakcie naszej współpracy w 2022 roku poprawiliśmy wyniki z kampanii Facebook Ads Wartość transakcji (+25%) przy nieznacznie większym budżecie (+37%), a ROAS, czyli zwrot wydatków na reklamę (będący naszym głównym KPI) wzrósł z 11,63 do 17,2 (+48%).
Na tym jednak nie koniec — kolejny rok współpracy przyniósł kolejne wzrosty. ROAS wyniósł ponad 19 – przy mniejszym nakładzie środków nadal generujemy dla klienta wysokie wyniki sprzedażowe.
Obecnie wspólnie z klientem prowadzimy także działania reklamowe Google Ads oraz Facebook Ads w Wielkiej Brytanii.