Problemy i oczekiwania 

Klient współpracował wcześniej z innymi agencjami, jednak nie był do końca zadowolony z efektów tych działań ze względu na: 

  • słabe wyniki sprzedażowe; 
  • brak odpowiedniej komunikacji — klient chciał być na bieżąco informowany o przebiegu kampanii i samodzielnie podejmować część decyzji (zobacz: Jak wyglądają raporty z działań agencji digitalk);
  • brak holistycznego podejścia do kampanii reklamowych w różnych ekosystemach, czyli połączenia działań Google Ads i Facebook Ads.

Nasze działania 

Na początku naszej współpracy skupiliśmy się na audycie dotychczasowych działań przy reklamie na Facebooku i Instagramie oraz na przeprowadzeniu konsultacji ze specjalistami zajmującymi się kampaniami Google Ads, aby stworzyć wspólny, sprawnie działający i uzupełniający się ekosystem.

Następnie stworzyliśmy wielopoziomowy lejek sprzedażowy, uwzględniający dopasowane do odpowiednich etapów kreacje i komunikaty reklamowe.

Kolejnym krokiem była naprawa katalogu produktów na Facebooku oraz poprawa analityki tak, aby zwiększyć dopasowanie oglądanych produktów do preferencji użytkowników w dynamicznych reklamach produktowych. 

Ostatnim etapem było wydzielenie zestawów produktów w menadżerze sprzedaży na Facebooku, tj. bestsellerów, produktów objętych promocją, produktów energooszczędnych lub objętych programami dofinansowującymi.

Kreacje reklamowe  

W kampaniach reklamowych postawiliśmy na różnorodność kreacji. W ten sposób mogliśmy zaprezentować produkty na wiele sposobów, przyciągając uwagę odbiorców i pokazując techniczne aspekty poszczególnych grup produktowych. Przygotowaliśmy m.in.: 

  • karuzele oraz kolekcje oparte o katalog produktów, wzbogacone o karty wstępu (grafiki komunikujące promocje, raty 0% oraz zalety poszczególnych grup produktów;
karuzele oraz kolekcje oparte o katalog produktów
  • kilkanaście nakładek graficznych na katalog, aby wzbogacić wizualnie feed produktowy;
nakładki graficzne na katalog
  • reklamy w formie karuzel oraz kolekcji pokazujące opinie klientów; 
reklamy w formie karuzel
  • kampanie wykorzystujące posty posiadające dużą liczbę komentarzy oraz reakcji, budując tym social proof; 
kampanie wykorzystujące posty posiadające dużą liczbę komentarzy oraz reakcj
  • kampanię skierowaną do klientów rozważających zakup drzwi, czyli reklamę poradnika „10 rzeczy, które warto wiedzieć przy wyborze drzwi zewnętrznych”
reklama poradnika

Ze względu na sezonowość branży budowlanej porównujemy ze sobą okres styczeń-wrzesień 2021 do 2022 oraz 2023. Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w październiku 2021 roku.

tabelka
tabelka

Dzięki zastosowaniu przygotowanej przez nas strategii, w okresie zimowym, który dla branży budowlanej jest zdecydowanie mniej dochodowy, zanotowaliśmy kilkukrotnie większe przychody niż w analogicznym okresie roku 2021. W okresie wiosenno-letnim z kolei podwoiliśmy przychody. 

tabelka
tabelka

Podsumowanie 

W trakcie naszej współpracy w 2022 roku poprawiliśmy wyniki z kampanii Facebook Ads Wartość transakcji (+25%) przy nieznacznie większym budżecie (+37%), a ROAS, czyli zwrot wydatków na reklamę (będący naszym głównym KPI) wzrósł z 11,63 do 17,2 (+48%). 

Na tym jednak nie koniec — kolejny rok współpracy przyniósł kolejne wzrosty. ROAS wyniósł ponad 19 – przy mniejszym nakładzie środków nadal generujemy dla klienta wysokie wyniki sprzedażowe.

Obecnie wspólnie z klientem prowadzimy także działania reklamowe Google Ads oraz Facebook Ads w Wielkiej Brytanii.

Autor wpisu

Arkadiusz Świechowski

Arkadiusz Świechowski

Meta Ads Specialist

Specjalista w zakresie płatnych kampanii reklamowych na platformie Facebook. Marketingiem zajmuje się od 2018 roku. W swojej karierze przeprowadził już wiele skutecznych kampanii dla firm z sektora MŚP. Posiada doświadczenie branżach: e-commerce, csr, edukacyjnej, eventowej, modowej oraz beauty. W pracy ceni sobie przede wszystkim kreatywność, współpracę oraz zaangażowanie. Prywatnie miłośnik wycieczek górskich, muzyki oraz dobrej kuchni.

Chcesz z nami współpracować?

Skontaktuj się