Dzięki przyjętym przez naszą agencję standardom pracy oraz osiąganym wynikom – Klient zdecydował się na przeniesienie do nas również działań w obszarze kampanii reklamowych Google Ads.
Początki współpracy
Współpracę rozpoczęliśmy praktycznie od zera. W przeszłości były prowadzone na rzecz Klienta działania w systemie reklamowym Google Ads, jednak nie uzyskaliśmy dostępu do danych historycznych ze względu na politykę działań wcześniejszej agencji, która nie przyznała nawet Klientowi dostępu do wspomnianych danych.
Należało zatem skonfigurować każdy element konta reklamowego, włącznie z jego utworzeniem. Zawsze tworzymy reklamy na koncie Klienta, aby była pełna transparentność naszych działań. Klient, dzięki naszej pomocy uzyskał od momentu rozpoczęcia z nami współpracy dostępy i realnie może obserwować każde wdrażane przez nas rozwiązania oraz ich wyniki. Wśród niezbędnych działań, od których zaczęliśmy była także konfiguracja Google Merchant Center, tagów GTM oraz podpięcia całej niezbędnej analityki.
Kampanie reklamowe – założenia współpracy
Tak jak w przypadku innych współprac z naszymi Klientami, tak również i w przypadku tej skupiliśmy się na początku, na poznaniu założeń, potrzeb oraz oczekiwań Klienta. Dbamy o partnerskie relacje, oparte na skuteczności oraz przejrzystości w kontekście świadczonych przez nas usług. Od klienta otrzymaliśmy informację, że CPA (koszt zakupu) przed przejęciem przez nas projektu wynosił około 50 zł. My lubimy wyzwania więc postanowiliśmy obniżyć koszt zakupu do 20 zł – ustalając tym samym nasz pierwszy KPI.
Co stanowiło wyzwanie?
Pierwszym wyzwaniem, był brak dostępów do wcześniejszych wyników uzyskanych na koncie klienta. Nie wiedzieliśmy, które reklamy działają lepiej, a które radzą sobie zdecydowanie słabiej. Konto nie posiadało również konwersji, co w konsekwencji zwykle sprowadza się do znacznie wydłużonego czasu nauki i optymalizacji reklam oraz kampanii.
Kampania reklamowa Google Ads Początek działań
Współpracę rozpoczęliśmy dokładnie 16 czerwca 2022 roku, a już pierwsze reklamy uruchomiliśmy w lipcu ze względu na wciąż trwające w tamtym czasie działania innej agencji. Zajęliśmy się utworzeniem struktury konta reklamowego, opierającą się na celach biznesowych marki.
Kampanie Google Ads, które przygotowaliśmy, a następnie wdrożyliśmy obejmowały:
Performance Max – były podstawą sprzedaży na utworzonym koncie. Podzieliliśmy je tak, aby móc w różnych okresach czasu dostosowywać budżety, które przenosiliśmy na asortyment sklepu, który osiągał lepsze wyniki.
Kampania DSA – dzięki dynamicznej kampanii w wyszukiwarce wyszliśmy naprzeciw użytkownikom poszukującym produktów marki oraz podobnych oferowanych przez firmę.
Uzupełniliśmy wspomniane kampanie o brandową – zawierającą słowa kluczowe z nazwą marki Klienta.
Oprócz wdrożenia kampanii skupionych na osiąganiu wyników sprzedażowych, zdecydowaliśmy się na dodanie kampanii bannerowej z małym budżetem, która miała za zadanie budowę góry lejka sprzedażowego, zwiększając ruch na stronie i informując nowych użytkowników o nowościach i promowanych kolekcjach marki.
Również ze względu na fakt utworzenia nowego konta, Klient otrzymał bon na 1200 zł od Google Ads, który został przeznaczony na reklamy w serwisie YouTube, informujące ówcześnie o dwóch nowych kolekcjach. Działanie to miało za zadanie zwiększyć świadomość o marce wśród użytkowników sieci.
Wprowadzając szereg wspomnianych działań w kampaniach Google Ads w lipcu osiągnęliśmy następujące wyniki:
- Wydaliśmy 9 073,46 zł,
- Uzyskaliśmy 1088 zakupów o wartości blisko 346 tys. zł,
- Zwrot z inwestycji w reklamę – ROAS wyniósł 38,13.
Skalowanie kampanii Google Ads
Naturalnym krokiem, na który się zdecydowaliśmy, było zwiększenie budżetu po osiągnięciu tak dobrych wyników z początkiem współpracy. Dodatkowo podjęliśmy decyzję o uruchomieniu kampanii: GDN na porzucone koszyki, kampanii Performance Max z samymi zasobami reklamowymi i dodaniem zasobów do kampanii Performance Max, które gorzej sobie radziły, co wpływało na poprawę ich wyników.
W sierpniu miała miejsce również wakacyjna wyprzedaż – dodaliśmy wtedy zasoby promocyjne do kampanii Performance Max oraz dostosowaliśmy teksty do reklam w wyszukiwarce, aby informować użytkowników o promocjach oraz wykorzystaliśmy rozszerzenia promocji.
Wszystkie te działania spowodowały, że w już w 2. miesiącu (sierpniu 2022) współpracy, przy budżecie 10 556,15 zł wygenerowaliśmy dla klienta 585 970,80 zł przychodu, co daje zwrot z inwestycji ROAS w reklamę na poziomie 55,51.
W kolejnych miesiącach sukcesywnie zwiększaliśmy budżet reklamowy oraz optymalizowaliśmy kampanie. Wspomniana optymalizacja polegała na analizie i wykluczaniu produktów, słów kluczowych, miejsc docelowych, zmianach optymalizatorów stawek oraz ciągłym testowaniu, a także przenoszeniu budżetów na lepiej działające kampanie i grupy reklam.
W ciągu ostatnich 3 miesięcy (01.09.2022 r. – 30.11.2022 r.) uzyskaliśmy następujące wyniki:
- Zakupy na poziomie: 5 253
- Konwersja wyniosła: 1 946 634,35 zł
- ROAS na poziomie: 54,37
- Koszt za zakup: 6,82 zł
- Wydana kwota: 35 801,41 zł
Podsumowanie
Pomimo braku danych historycznych oraz rozpoczęciu działań praktycznie od zera, już w pierwszym miesiącu uzyskaliśmy zakładany KPI, a kolejne miesiące przyniosły, dzięki systematycznej pracy nad optymalizacją kont oraz skalowaniu zarówno w obszarze Google, jak i Facebook Ads efekty na niezwykle satysfakcjonującym poziomie. Pomimo sukcesywnego zwiększania budżetu reklamowego, w każdym miesiącu przekroczyliśmy pożądany przez klienta zwrot z inwestycji, generując coraz wyższą sprzedaż.