- Nowy cel. Podbicie rynków europejskich, Kanady i USA.
- Nietypowy e-commerce. Klient sprzedaje swoje produkty przez sklep internetowy, ale ich grupą docelową są biznesy odzieżowe.
- Synergia wielu kanałów. Klient mocno inwestował w SEO, co znacznie przeniosło się na rozpoznawalność marki.
- Pierwszy milion obrotu. Rok 2020 przyniósł nam pandemię i wzrost sprzedaży. Wyniki poszybowały w górę.
- Skalowanie biznesu. Od początku współpracy co roku prowadziliśmy rozmowy o zwiększaniu budżetów oraz proponowaliśmy zmiany w strategii. Efektem tego jest, że w październiku 2021 roku przekroczyliśmy ROAS z ubiegłego roku.
- Kontakt z klientem. Klient jest zawsze poinformowany
Inne rynki cały czas są wspierane reklamowo, ale nie zwiększamy już tam budżetów i działamy na minimalnych kosztach. Jednak to nie przeszkadza klientowi budować zaufania. Na portalu https://www.trustedshops.pl/ są opinie nie tylko od polskich klientów, ale też od zagranicznych, którzy są zadowoleni z obsługi klienta, jakości towarów czy szybkości zamówień.
Oprócz Polski obsługujemy 19 krajów, w tym: Słowację, Niemcy, Estonię, Irlandię, Wielką Brytanię, Słowenię, Łotwę, Holandię, Węgry, Rumunię, Włochy, Finlandię, Kanadę oraz USA, Chorwację, Grecję, Norwegię, Hiszpanię i Szwecję.
Ścieżka zakupowa u tego klienta jest inna niż w przypadku typowego sklepu z branży fashion. Jest ona dłuższa, klienci B2B nie dokonują zakupu od razu. Właśnie ta sytuacja wymaga innego, bardziej kreatywnego i strategicznego podejścia do budowania konta oraz tworzenia reklam.
Na screenie 1 widać ile interakcji podjął użytkownik zanim dokonał zakupu.
Liczba interakcji, którą podejmuje użytkownik zanim dokona zakupu
Z kolei na screenie 2 widać liczbę dni, która minęła od kontaktu z reklamą do momentu podjęcia decyzji o zakupie. Dobitnie widać, że proces zakupowy jest dłuższy niż w przypadku tradycyjnych e-commerce’ów.
Liczba dni, po których użytkownik zdecydował się na zakup
Oba wykresy pokazują, że budowanie sprzedaży w tym przypadku wymaga wiedzy o kliencie B2B czy o jego zachowaniach związanych z zakupami online. Nie będąc tego świadomym można wyciągnąć pochopne wnioski (np. słaba i za wolna sprzedaż, zbyt długi czas oczekiwania na zwrot reklam) z prowadzenia działań reklamach.
Żródło: Google Ads. Conv.value/cost – Wartość konwersji/koszt, to szacunkowy zwrot z inwestycji. Cost. – wydatki
ROAS w kwietniu 2020 r.wyniósł: 21,31 – podczas gdy całoroczny to 12,3.
W kwietniu 2020 roku osiągnęliśmy także nasz pierwszy milion obrotu. Łączna liczba transakcji w omawianym miesiącu wyniosła 567! Od tego czasu (oprócz miesięcy wakacyjnych) co miesiąc przekraczamy milion złotych obrotu. Plan na 2022 rok? Przekraczać 2 miliony złotych obrotu!
Conv.value/cost – Wartość konwersji/koszt, to szacunkowy zwrot z inwestycji. Conv.value – wartość konwersji.
Poniższa tabela jeszcze bardziej pokazuje to, jak skalowanie wpłynęło na wyniki. Widać na niej porównanie wyników z 2019 roku kiedy na reklamy wydawaliśmy 11 175 zł z 2021 rokiem kiedy koszty reklamowe wzrosły już do 27 600 zł miesięcznie.
Wzrost liczby transakcji o 253%.
Współczynnik konwersji wzrósł o 105%.
W miesiącach wakacyjnych w 2021 roku zanotowaliśmy spadki sprzedaży. Jest to wynikiem tego, że klienci zatowarowali się wiosnę, a wymiana kolekcji następuje zazwyczaj na początku września. Jest to także sezon urlopowy. Ze względu na te czynniki zdecydowaliśmy się na zmniejszenie wydatków oraz zrezygnowaliśmy z graficznych kampanii na ruch, zmniejszając napływ nowych użytkowników.
Sprzedaż zaczęła wzrastać od sierpnia 2021 roku, ale na razie zdecydowaliśmy się nie zwiększać wydatków z 2 powodów:
- Listopad oraz grudzień to miesiące ze znacznie mniejszą sprzedażą
- Klient ma obawy związane z covidem oraz szalejącą inflacją. Znacząco wzrosły koszty produkcji.
Pomimo tych niedogodności wyniki za ten rok napawają optymizmem. Następne miesiące poświęcimy m.in. na stworzenie planu działania na 2022 rok.
Pomimo długiej współpracy chcemy, aby klient był zawsze poinformowany o tym, co aktualnie dzieje się na koncie oraz jakie mamy plany na dalsze działania. Wspólnie dzielimy się spostrzeżeniami i wymienimy pomysłami, które obie strony powinny wdrożyć.
Nasza współpraca opiera się na dużym zaufaniu klienta do działań, które prowadzimy. Obie strony są otwarte na sugestie, ponieważ od początku prac gramy do jednej bramki.
Współpraca: Dagmara Spendowska i Kasia Surowik