Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!
Któż z nas nie marzy otwarcie lub skrycie o własnym jachcie? Pewnie nie każdy będzie mógł sobie na niego pozwolić. Nie oznacza to jednak, że marzenia o wakacjach na jachcie trzeba schować między bajki. Może je spełnić jeden z naszych Klientów, Yachtic. Współpracujemy razem od lutego 2021 roku. I nie będziemy ukrywać – jest to współpraca bardzo owocna, o czym przekonasz się pod koniec tekstu. Sprawdź, co zrobiliśmy, że wyniki kampanii przekraczają ROAS 50!
Yachting dla każdego, czyli kim jest nasz klient?
O kliencie
Yachtic to innowacyjna firma z Polski, która swój biznes prowadzi na wielu europejskich rynkach, m.in. w Niemczech, Hiszpanii, we Francji, Włoszech czy Francji.
Śmiało można powiedzieć, że Yachtic sprzedaje usługi premium. Firma zajmuje się bowiem czarterem jachtów na terenie całej Europy i nie tylko. Ich działalność polega przede wszystkim na pośrednictwie osobami rezerwującymi a operatorami podróży.
Warto zaznaczyć, że obecnie praktycznie każdy może zarezerwować sobie jacht. Nie potrzeba do tego żadnych specjalnych uprawnień czy patentów żeglarskich. Klienci sami wybierają kierunek swojego rejsu, typ jachtu, a także liczbę osób, która będzie korzystać z jachtu.
O czym przeczytasz w naszym case study?
Poznanie wyzwań, z którymi musimy się zmierzyć. Podstawowym celem, jaki chciało osiągnąć Yachtic, było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży, przy wykorzystaniu kanałów digitalowych.
Rozpoczęcie działań. Rozpoczęliśmy od solidnego przygotowania na kilku poziomach – technicznego, analitycznego i strategicznego.
Kolejne etapy. Zainstalowaliśmy pixela, a także przygotowaliśmy Key Visual kampanii, które systematycznie dopieszczamy i odrobinę modyfikujemy. Nastąpiło również rozpoczęcie kampanii reklamowych.
Wyniki. Nasze działania wypływające z dogłębnej analizy przyczyniają się do tego, że przy budżecie kilku tysięcy złotych wypracowujemy ROAS w okolicach ponad 60!
Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę
Jak wygląda środowisko okołobiznesowe i kim są klienci Yachtic?
Głównymi klientami Yachtic są osoby, które miały już styczność z tego typu formą wypoczynku. Prowadzimy jednak intensywne działania skierowane do osób, które dopiero wchodzą w “yachting” i szukają nowych wrażeń.
Jacht można zarezerwować dosłownie jak pokój w hotelu i cieszyć się z jego wszystkich uroków. Są w one w pełni wyposażone i przystosowane do tego, by przeżyć na nich niezapomnianą przygodę. Łóżka, kuchnia czy łazienka z prysznicem to już standard.
W sytuacji, kiedy wczasowicze chcą wypłynąć w rejs, muszą dodatkowo zarezerwować usługę skippera, czyli osoby z uprawnieniami, która przejmie stery i wypłynie z nimi w morze lub trip po okolicznych wysepkach.
Z usług Yachtic często korzystają też doświadczeni żeglarze z własnymi uprawnieniami, którzy na własną rękę korzystają z nieograniczonych możliwości pływania jachtem po otwartych wodach i cudownych zatokach.
Jakie były wyzwania, z którymi przyszło do nas Yachtic?
Podstawowym celem, jaki chciało osiągnąć Yachtic, było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży przy wykorzystaniu kanałów digitalowych.
Głównym kanałem sprzedażowym były kampanie w środowisku Google Ads. Klient chciał też przetestować ekosystem Facebooka jako kolejny kanał komunikacji i – oczywiście sprzedaży. Działania związane z Facebookiem wdrażaliśmy u klienta od zera.
Było to spore wyzwanie z kilku względów.
Po pierwsze, jako digitalk nie świadczyliśmy usług w branży czarterowania jachtów.
Po drugie, niewiele jest na polskim rynku firm oferujących takie lub podobne usługi, więc trudno było nawet o wiarygodne benchmarki i dane porównawcze, na których moglibyśmy oprzeć wstępne estymacje.
Projekt był od początku sporą niewiadomą. Zastanawialiśmy się wspólnie, czy i jaką sprzedaż takich usług będziemy w stanie wygenerować dzięki Facebook Ads?
Klient – wiedząc, jak współpracujemy z innymi zarówno od strony wykonawczej i procesowej, jak i komunikacyjnej – postanowił zlecić nam to zadanie.
Jak poradziliśmy sobie z tymi wyzwaniami?
Zanim wystartowały pierwsze reklamy, cały projekt rozpoczęliśmy od solidnego przygotowania na kilku poziomach – technicznego, analitycznego i strategicznego.
A) PIXEL Klient na swojej stronie nie miał zainstalowanego Facebook Pixela, dlatego najpierw go zainstalowaliśmy, a także skonfigurowaliśmy pełną analitykę z wykorzystaniem Google Tag Managera.
Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że silnik strony internetowej klienta to autorskie rozwiązanie, którego nie można było szybko i bezproblemowo zintegrować z Facebookiem.
Chcąc od początku bazować na wartościowych danych, każde zdarzenie: “page view”, “view content”, “dodanie do koszyka” czy “zakup” konfigurowaliśmy od zera.
B) IDENTYFIKACJA WIZUALNA I KREACJE REKLAMOWE
Bazując na identyfikacji wizualnej klienta ze strony internetowej, w kampaniach Facebook Ads i innych materiałach reklamowych, przygotowaliśmy Key Visual kampanii, które systematycznie dopieszczamy i odrobinę modyfikujemy.
Zmiany wynikają z analizy tego, co najlepiej konwertuje w poszczególnych kampaniach. W każdej kampanii prowadzimy testy A/B i systematycznie je optymalizujemy, by osiągać jak najlepsze wyniki.
Jeśli chodzi o wdrożone zmiany, to np. zmieniliśmy kolory przycisków CTA, umiejscowienie głównych haseł, a nawet rodzaj zdjęć wykorzystywanych w kampaniach.
PRZED:
PO:
KAMPANIE REKLAMOWE
Całą strukturę konta reklamowego, rozpisane kampanie, copy reklamowego i przygotowane kreacje zawsze rozpisujemy w specjalnym dokumencie (tzw. mediaplan), do którego klient ma zawsze dostęp i w nim akceptuje nasze propozycje.
W ramach działań dla Yachtic prowadzimy wielopoziomowe kampanie ukierunkowane na konkretne persony. Kampania ta została przygotowana wspólnie z klientem na bazie opracowania wewnętrznego Yachtic dotyczącego wspomnianych person, do których zaliczyć można m.in.: doświadczonych żeglarzy, wątpiących, imprezowiczów czy turystów. Dla każdej z tych grup, oprócz odpowiednio sprecyzowanej w panelu reklamowym grupy docelowej, wspólnymi siłami przygotowaliśmy reklamy, które graficznie i tekstowo dostosowane są do osób, na których najbardziej nam zależy.
PRZYKŁADY REKLAM KIEROWANYCH DO KONKRETNYCH PERSON:
Ponadto, na stałe prowadzimy kampanie sezonowe charakterystyczne dla branży turystycznej, czyli First Minute, Last Minute czy rozpoczęcie sezonu.
PRZYKŁAD REKLAMY FIRST MINUTE
Realizujemy także kampanie związane z “nieoczywistymi” okazjami, jak choćby Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia.
Zdecydowaliśmy się na taki krok, obserwując sezonowość branży i zmianę nawyków potencjalnych klientów, którzy szukają wytchnienia i słońca także w miesiącach zimowych.
To również dobra okazja, by pomyśleć o letnich wakacjach i ofertach First Minute. I wtedy Yachtic pojawia się ze swoją ofertą. Jak widać, do tych kampanii dokładamy też nieco dystansu i humoru, by przykuć uwagę użytkowników i potencjalnych klientów:
Cała struktura konta oparta jest o szczegółowy lejek sprzedażowy. Prowadzimy w nim potencjalnych klientów od świadomości marki i oferty, zainteresowanie, aż po domknięcie sprzedaży w postaci rezerwacji jachtu.
W reklamach korzystamy z niemal wszystkich dostępnych formatów reklamowych: katalog, kolekcja, animacje, grafiki statyczne, stories, animacje czy video. Dzięki temu dbamy nie tylko o atrakcyjność wizualną, ale też na każdym kroku wiemy, które kreacje przynoszą zadowalające wyniki, a które trzeba wyłączyć, by nie przepalały budżetu
Jakie wyniki osiągamy dla klienta?
Solidne przygotowanie działań, wiedza specjalistów oraz współpraca z Klientem oparta na partnerstwie i wzajemnym zaufaniu sprawiły, że już w pierwszym miesiącu kampanie przyniosły świetne wyniki:
Jesteś gotów, by porozmawiać?
KAMPANIA FIRST MINUTE (LUTY 2021)
LICZBA ZAKUPÓW: 9
ROAS z całej kampanii: 38,38
Tylko same działania remarketingowe w tym miesiącu przyniosły ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) na poziomie 139,87, co oznacza, że z każdej wydanej złotówki zarobiliśmy blisko 140.
Nie spoczęliśmy jednak na laurach i w kolejnych miesiącach pracowaliśmy nad tym, by ustabilizować wyniki i sukcesywnie je podnosić.
Więcej czasu poświęcaliśmy na rozbudowę lejka sprzedażowego i udoskonalanie wielopoziomowych kampanii, które przekładają się na dodatkowe dziesiątki rezerwacji miesięcznie.
Nasze działania wypływające z dogłębnej analizy przyczyniają się do tego, że przy budżecie kilku tysięcy złotych wypracowujemy ROAS w okolicach ponad 60!
KAMPANIA LAST MINUTE (WRZESIEŃ 2021)
CEL: konwersja – zakup
LICZBA ZAKUPÓW: 23
ROAS: 63,95
A co jeszcze przed nami?
Do tej pory budżet Facebook Ads lokowaliśmy przede wszystkim na polskim rynku. Sukces i zadowolenie Klienta z całej współpracy sprawiły, że obecnie rozważamy ekspansję kampanie na kolejne rynki europejskie.
Jaki będzie efekt działań zagranicznych? Z pewnością Wam o nich opowiemy i – jak zawsze – podzielimy się naszym know-how.
Współpraca z Yachtic to idealny przykład na realizację naszej filozofii 3R: Relacje – Rezultaty – Rozwój. Bez Relacji opartej na zaufaniu i szacunku trudno byłoby o zadowalające Rezultaty. A bez nich nie byłoby Rozwoju – zarówno biznesu Klienta, jak i naszego.
Czasami warto zrobić coś na przekór innym, aby osiągnąć zamierzony efekt. Tak właśnie postanowiliśmy zrobić w ramach współpracy z naszym klientem Total Turbo.
Klient przyszedł do nas praktycznie bez żadnego podłoża marketingowego. Posiadał mało atrakcyjną stronę internetową i nie prowadził wcześniej żadnych działań marketingowych online. Początkowo Warszawska Szkoła Barberingu oferowała kurs “Od Zera do Barbera” w jednej sali szkoleniowej w grupach po 8-10 osób. Z czasem, problemem stał się napływ nowych klientów, stąd też decyzja o podjęciu współpracy...
Klient zgłosił się do nas, ponieważ agencja, z którą współpracował w zakresie Google Ads, nie była w stanie dotrzeć z ofertą do deweloperów, czyli jednej z ważniejszych dla Izodom 2000 grup docelowych.
Z marketingiem związany od 2012 roku. Swoje doświadczenie zdobywał, realizując złożone kampanie internetowe dla salonów samochodowych, deweloperów budowlanych, a nawet… salonów beauty. W digitalk odpowiada za obsługę kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads Od 6 roku życia jego pasją jest koszykówka. W sezonie 2021/2022 zawodnik 2-ligowego zespołu AZS UMK Toruń.
Nasza strona internetowa należąca do DIGITALK Spółka z o.o., Dworcowa 13 m. 36, 85-009 Bydgoszcz (administrator danych) używa technologii, takich jak pliki cookies (tzw. ciasteczka) niezbędnych do jej funkcjonowania w zakresie zarządzania bezpieczeństwem lub dostępnością. My i nasi partnerzy możemy też opcjonalnie korzystać z plików cookies przechowywanych w twojej przeglądarce oraz przetwarzania danych osobowych w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na wykorzystanie tej technologii i przetwarzanie danych w tych opcjonalnych celach. Pamiętaj, że zawsze możesz cofnąć zgodę, tj. zmienić ustawienia w przeglądarce dotyczące technologii takich jak pliki cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach w naszej Polityce prywatności Czytaj więcej
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Te pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje wyłącznie pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcjonalności i zabezpieczenia witryny i nie przechowują żadnych danych osobowych.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analityczne
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin to store the user consent for cookies in the category "Analytics".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
Inne nieskategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w kategorii.
Cookie
Duration
Description
_clck
1 year
No description
_clsk
1 day
No description
AnalyticsSyncHistory
1 month
No description
CLID
1 year
No description
li_gc
2 years
No description
loglevel
never
No description available.
metrika_enabled
session
No description available.
SM
session
No description available.
sync_cookie_csrf
10 minutes
This cookie is set by the Yandex metrica. This cookie is used to monitor the connection with the website and third party Data Management Platforms. The cookie also collects information on the user behaviour on the website which is used for optimizing the website.
Pliki umożliwiają użytkownikom udostępnianie naszych treści znajomym i w sieciach społecznościowych. Ponadto ułatwiają utworzyć profil zainteresowań użytkownika.
Cookie
Duration
Description
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
ANONCHK
10 minutes
The ANONCHK cookie, set by Bing, is used to store a user's session ID and also verify the clicks from ads on the Bing search engine. The cookie helps in reporting and personalization as well.
fr
3 months
Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
i
10 years
This cookie is set by OpenX to record anonymized user data, such as IP address, geographical location, websites visited, ads clicked by the user etc., for relevant advertising.
MUID
1 year 24 days
Bing sets this cookie to recognize unique web browsers visiting Microsoft sites. This cookie is used for advertising, site analytics, and other operations.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Pozwalają Nam weryfikować i liczyć, kto odwiedza stronę. Dzięki temu mierzymy i poprawiamy jej wydajność.
Cookie
Duration
Description
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_X5QFRFK5S4
2 years
This cookie is installed by Google Analytics.
_gat_UA-125265255-1
1 minute
A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gat_UA-32867363-5
1 minute
A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gcl_au
3 months
Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_smvs
1 day
SALESmanago sets this cookie to store information about first visit source on website.
_ym_d
1 year
Yandex sets this cookie to store the date of the users first site session.
_ym_isad
20 hours
Yandex sets this cookie to determine if a visitor has ad blockers.
_ym_uid
1 year
Yandex sets this cookie to identify site users.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
smg
10 years
SALESmanago sets this cookie to identify a user.
smuuid
10 years
SALESmanago sets this cookie to keep track of individual sessions on the site, to collect statistical data from multiple visits.
smvr
10 years
SALESmanago sets this cookie to store information about visits.
Gromadzimy informację o historii użytkowania, aby zapewniać właściwe treści reklamowe. Możemy udostępniać te informacje stroną trzecim, o których mowa w Polityce prywatności.
Cookie
Duration
Description
bcookie
2 years
LinkedIn sets this cookie from LinkedIn share buttons and ad tags to recognize browser ID.
bscookie
2 years
LinkedIn sets this cookie to store performed actions on the website.
lang
session
LinkedIn sets this cookie to remember a user's language setting.
lidc
1 day
LinkedIn sets the lidc cookie to facilitate data center selection.
sp_landing
1 day
The sp_landing is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
sp_t
1 year
The sp_t cookie is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
UserMatchHistory
1 month
LinkedIn sets this cookie for LinkedIn Ads ID syncing.
Pozwalają na zapobieganie błędom, ulepszają doświadczenie użytkownika korzystania ze strony. Umożliwiają Nam też samą analizę doświadczeń użytkowników na stronie.
Cookie
Duration
Description
_ym_visorc
30 minutes
Yandex sets this cookie to allow the site's Session Replay to function correctly.
SERVERID
session
This cookie is set by Slideshare's HAProxy load balancer to assign the visitor to a specific server.
SRM_B
1 year 24 days
Used by Microsoft Advertising as a unique ID for visitors.
ymex
1 year
Yandex sets this cookie to collect information about the user behaviour on the website. This information is used for website analysis and for website optimisation.
yuidss
1 year
Yandex stores this cookie in the user's browser in order to recognize the visitor.