Któż z nas nie marzy otwarcie lub skrycie o własnym jachcie? Pewnie nie każdy będzie mógł sobie na niego pozwolić. Nie oznacza to jednak, że marzenia o wakacjach na jachcie trzeba schować między bajki. Może je spełnić jeden z naszych Klientów, Yachtic. Współpracujemy razem od lutego 2021 roku. I nie będziemy ukrywać – jest to współpraca bardzo owocna, o czym przekonasz się pod koniec tekstu. Sprawdź, co zrobiliśmy, że wyniki kampanii przekraczają ROAS 50!

Yachting dla każdego, czyli kim jest nasz klient?

O kliencie

Yachtic to innowacyjna firma z Polski, która swój biznes prowadzi na wielu europejskich rynkach, m.in. w Niemczech, Hiszpanii, we Francji, Włoszech czy Francji. 

Śmiało można powiedzieć, że Yachtic sprzedaje usługi premium. Firma zajmuje się bowiem czarterem jachtów na terenie całej Europy i nie tylko. Ich działalność polega przede wszystkim na pośrednictwie osobami rezerwującymi a operatorami podróży. 

Warto zaznaczyć, że obecnie praktycznie każdy może zarezerwować sobie jacht. Nie potrzeba do tego żadnych specjalnych uprawnień czy patentów żeglarskich. Klienci sami wybierają kierunek swojego rejsu, typ jachtu, a także liczbę osób, która będzie korzystać z jachtu. 

O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Poznanie wyzwań, z którymi musimy się zmierzyć. Podstawowym celem, jaki chciało osiągnąć Yachtic, było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży, przy wykorzystaniu kanałów digitalowych. 
  • Rozpoczęcie działań. Rozpoczęliśmy od solidnego przygotowania na kilku poziomach – technicznego, analitycznego i strategicznego. 
  • Kolejne etapy. Zainstalowaliśmy pixela, a także przygotowaliśmy Key Visual kampanii, które systematycznie dopieszczamy i odrobinę modyfikujemy. Nastąpiło również rozpoczęcie kampanii reklamowych.
  • Wyniki. Nasze działania wypływające z dogłębnej analizy przyczyniają się do tego, że przy budżecie kilku tysięcy złotych wypracowujemy ROAS w okolicach ponad 60!

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę


    Jak wygląda środowisko okołobiznesowe i kim są klienci Yachtic? 

    Głównymi klientami Yachtic są osoby, które miały już styczność z tego typu formą wypoczynku. Prowadzimy jednak intensywne działania skierowane do osób, które dopiero wchodzą w “yachting” i szukają nowych wrażeń. 

    Jacht można zarezerwować dosłownie jak pokój w hotelu i cieszyć się z jego wszystkich uroków. Są w one w pełni wyposażone i przystosowane do tego, by przeżyć na nich niezapomnianą przygodę. Łóżka, kuchnia czy łazienka z prysznicem to już standard. 

    W sytuacji, kiedy wczasowicze chcą wypłynąć w rejs, muszą dodatkowo zarezerwować usługę skippera, czyli osoby z uprawnieniami, która przejmie stery i wypłynie z nimi w morze lub trip po okolicznych wysepkach.

    Z usług Yachtic często korzystają też doświadczeni żeglarze z własnymi uprawnieniami, którzy na własną rękę korzystają z nieograniczonych możliwości pływania jachtem po otwartych wodach i cudownych zatokach. 

    Jakie były wyzwania, z którymi przyszło do nas Yachtic?

    Podstawowym celem, jaki chciało osiągnąć Yachtic, było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży przy wykorzystaniu kanałów digitalowych

    Głównym kanałem sprzedażowym były kampanie w środowisku Google Ads. Klient chciał też przetestować ekosystem Facebooka jako kolejny kanał komunikacji i – oczywiście sprzedaży. Działania związane z Facebookiem wdrażaliśmy u klienta od zera. 

    Było to spore wyzwanie z kilku względów

    Po pierwsze, jako digitalk nie świadczyliśmy usług w branży czarterowania jachtów. 

    Po drugie, niewiele jest na polskim rynku firm oferujących takie lub podobne usługi, więc trudno było nawet o wiarygodne benchmarki i dane porównawcze, na których moglibyśmy oprzeć wstępne estymacje. 

    Projekt był od początku sporą niewiadomą. Zastanawialiśmy się wspólnie, czy i jaką sprzedaż takich usług będziemy w stanie wygenerować dzięki Facebook Ads? 

    Klient – wiedząc, jak współpracujemy z innymi zarówno od strony wykonawczej i procesowej, jak i komunikacyjnej – postanowił zlecić nam to zadanie. 

    Jak poradziliśmy sobie z tymi wyzwaniami? 

    Zanim wystartowały pierwsze reklamy, cały projekt rozpoczęliśmy od solidnego przygotowania na kilku poziomach – technicznego, analitycznego i strategicznego

    A) PIXEL
    Klient na swojej stronie nie miał zainstalowanego Facebook Pixela, dlatego najpierw go zainstalowaliśmy, a także skonfigurowaliśmy pełną analitykę z wykorzystaniem Google Tag Managera.

    Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że silnik strony internetowej klienta to autorskie rozwiązanie, którego nie można było szybko i bezproblemowo zintegrować z Facebookiem. 

    Chcąc od początku bazować na wartościowych danych, każde zdarzenie: “page view”, “view content”, “dodanie do koszyka” czy “zakup” konfigurowaliśmy od zera.

    B) IDENTYFIKACJA WIZUALNA I KREACJE REKLAMOWE

    Bazując na identyfikacji wizualnej klienta ze strony internetowej, w kampaniach Facebook Ads i innych materiałach reklamowych, przygotowaliśmy Key Visual kampanii, które systematycznie dopieszczamy i odrobinę modyfikujemy. 

    Zmiany wynikają z analizy tego, co najlepiej konwertuje w poszczególnych kampaniach. W każdej kampanii prowadzimy testy A/B i systematycznie je optymalizujemy, by osiągać jak najlepsze wyniki. 

    Jeśli chodzi o wdrożone zmiany, to np. zmieniliśmy kolory przycisków CTA, umiejscowienie głównych haseł, a nawet rodzaj zdjęć wykorzystywanych w kampaniach.

    PRZED:

    PO:

    KAMPANIE REKLAMOWE

    Całą strukturę konta reklamowego, rozpisane kampanie, copy reklamowego i przygotowane kreacje zawsze rozpisujemy w specjalnym dokumencie (tzw. mediaplan), do którego klient ma zawsze dostęp i w nim akceptuje nasze propozycje. 

    W ramach działań dla Yachtic prowadzimy wielopoziomowe kampanie ukierunkowane na konkretne persony. Kampania ta została przygotowana wspólnie z klientem na bazie opracowania wewnętrznego Yachtic dotyczącego wspomnianych person, do których zaliczyć można m.in.: doświadczonych żeglarzy, wątpiących, imprezowiczów czy turystów. 
    Dla każdej z tych grup, oprócz odpowiednio sprecyzowanej w panelu reklamowym grupy docelowej, wspólnymi siłami przygotowaliśmy reklamy, które graficznie i tekstowo dostosowane są do osób, na których najbardziej nam zależy.

    PRZYKŁADY REKLAM KIEROWANYCH DO KONKRETNYCH PERSON:

    Ponadto, na stałe prowadzimy kampanie sezonowe charakterystyczne dla branży turystycznej, czyli First Minute, Last Minute czy rozpoczęcie sezonu.

    PRZYKŁAD REKLAMY FIRST MINUTE

    Realizujemy także kampanie związane z “nieoczywistymi” okazjami, jak choćby Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia. 

    Zdecydowaliśmy się na taki krok, obserwując sezonowość branży i zmianę nawyków potencjalnych klientów, którzy szukają wytchnienia i słońca także w miesiącach zimowych. 

    To również dobra okazja, by pomyśleć o letnich wakacjach i ofertach First Minute. I wtedy Yachtic pojawia się ze swoją ofertą. 
    Jak widać, do tych kampanii dokładamy też nieco dystansu i humoru, by przykuć uwagę użytkowników i potencjalnych klientów: 

    Cała struktura konta oparta jest o szczegółowy lejek sprzedażowy. Prowadzimy w nim potencjalnych klientów od świadomości marki i oferty, zainteresowanie, aż po domknięcie sprzedaży w postaci rezerwacji jachtu. 

    W reklamach korzystamy z niemal wszystkich dostępnych formatów reklamowych: katalog, kolekcja, animacje, grafiki statyczne, stories, animacje czy video. Dzięki temu dbamy nie tylko o atrakcyjność wizualną, ale też na każdym kroku wiemy, które kreacje przynoszą zadowalające wyniki, a które trzeba wyłączyć, by nie przepalały budżetu 

    Jakie wyniki osiągamy dla klienta? 

    Solidne przygotowanie działań, wiedza specjalistów oraz współpraca z Klientem oparta na partnerstwie i wzajemnym zaufaniu sprawiły, że już w pierwszym miesiącu kampanie przyniosły świetne wyniki: 

    Jesteś gotów, by porozmawiać?


      KAMPANIA FIRST MINUTE (LUTY 2021)

      • LICZBA ZAKUPÓW: 9
      • ROAS z całej kampanii: 38,38

      Tylko same działania remarketingowe w tym miesiącu przyniosły ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) na poziomie 139,87, co oznacza, że z każdej wydanej złotówki zarobiliśmy blisko 140. 

      Nie spoczęliśmy jednak na laurach i w kolejnych miesiącach pracowaliśmy nad tym, by ustabilizować wyniki i sukcesywnie je podnosić

      Więcej czasu poświęcaliśmy na rozbudowę lejka sprzedażowego i udoskonalanie wielopoziomowych kampanii, które przekładają się na dodatkowe dziesiątki rezerwacji miesięcznie.

      Nasze działania wypływające z dogłębnej analizy przyczyniają się do tego, że przy budżecie kilku tysięcy złotych wypracowujemy ROAS w okolicach ponad 60!

      KAMPANIA LAST MINUTE (WRZESIEŃ 2021)

      CEL: konwersja – zakup

      • LICZBA ZAKUPÓW: 23
      • ROAS: 63,95

      A co jeszcze przed nami? 

      Do tej pory budżet Facebook Ads lokowaliśmy przede wszystkim na polskim rynku. Sukces i zadowolenie Klienta z całej współpracy sprawiły, że obecnie rozważamy ekspansję kampanie na kolejne rynki europejskie

      Jaki będzie efekt działań zagranicznych? Z pewnością Wam o nich opowiemy i – jak zawsze – podzielimy się naszym know-how. 

      Współpraca z Yachtic to idealny przykład na realizację naszej filozofii 3R: Relacje – Rezultaty – Rozwój. Bez Relacji opartej na zaufaniu i szacunku trudno byłoby o zadowalające Rezultaty. A bez nich nie byłoby Rozwoju – zarówno biznesu Klienta, jak i naszego. 

      Autor wpisu

      Wojciech Bernasiak

      FB Ads Specialist

      Z marketingiem związany od 2012 roku. Swoje doświadczenie zdobywał, realizując złożone kampanie internetowe dla salonów samochodowych, deweloperów budowlanych, a nawet… salonów beauty. W digitalk odpowiada za obsługę kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads Od 6 roku życia jego pasją jest koszykówka. W sezonie 2021/2022 zawodnik 2-ligowego zespołu AZS UMK Toruń.

      Chcesz z nami współpracować?

      Skontaktuj się z nami!