- Wykrycie problemu. Dość drogi ruch na stronie, który jeśli się pojawiał nie dawał jakościowych zgłoszeń i klientów.
- Rozpoczęcie działań na stronie. Zaślepienie numerów telefonu i maila na stronie, włączenie chat bota kontaktowego na stronie startowej oraz formularz leadowy na stronie kontaktu.
- Faza testów i optymalizacji. Już od pierwszego tygodnia ruch wyraźnie się zwiększył.
- Podsumowanie efektów. Z każdego włożonego budżetu 3500 zł, klient uzyskuje średnio 92 razy więcej przychodu. ROAS przy wydatkach na reklamę rzędu około 3000-3500 zł miesięcznie wzrósł o prawie 50 %.
Współpraca
Klient zgłosił się do digitalk w maju 2021 roku. Celem naszych działań było zwiększenie liczbyi trafności zapytań związanych z ich podstawową i specjalistyczną działalnością.
Sam klient określa problem następująco:
Niedopasowanie wpadających zapytań w momencie przełożenia “wajchy” w firmie ze sprzątania zwykłego oraz po-budowlanego na sprzątanie w przemyśle. Wpadające zapytania najczęściej były małej wartości oraz opiewały na krótkie terminy zleceń
Efektem tego była niepewność zleceń i brak rozbudowanego kalendarza w perspektywie kilku następnych miesięcy, co przy tak dużej skali zatrudnienia wiąże się z dużym ryzykiem, a każde działania należy planować z wyprzedzeniem.
Wiedzieliśmy, że nasze działania powinniśmy zacząć od tego, aby wymiernie badać próby kontaktu i wyznaczenia konkretnych działań stanowiących dla nas konwersję na stronie. Zaproponowaliśmy:
- zaślepienie numerów telefonu i maila na stronie, aby każda chęć kontaktu wymagała interakcji ze stroną i pozostawiała wyraźny ślad;
- włączenie chat bota kontaktowego na stronie startowej;
- formularz leadowy na stronie kontaktu.
Dzięki temu mogliśmy po jakimś czasie optymalizować kampanie nie tylko pod tani ruch, ale pod jego jakość i kaloryczność.
Następnie przyszedł czas na fazę testów i optymalizacji. Już od pierwszego tygodnia naszych działań ruch wyraźnie się zwiększył, jednak chcieliśmy uniknąć przypadkowych zapytań, dlatego kluczowy w tej fazie był wyraźny podział tematyczny kampanii, stron docelowych, komunikatów promocyjnych i stała optymalizacja słów kluczowych i wykluczeń. Równolegle do działań, wraz ze wzrostem ilości ruchu i zapytań, robiliśmy konsultacje dotyczące jakości leadów i dalszego kierunku pracy.
st z każdym tygodniem wzrasta liczba konwersji, współczynnik konwersji oraz liczba trafnych leadów, które finalnie kończą się współpracą.
Oznacza to, że realizujemy postawiony sobie w maju 2021 roku cel: reklamy są precyzyjne i trafiają do założonej grupy targetowej.
Czy jakościowy ruch musi być droższy? Nie – koszt CPC spadł o 70 %:
- kwiecień 2021 (przed rozpoczęciem działań):
CPC: 3,19 zł
Kliknięcia: 499
Współczynnik konwersji: brak danych
CPC: 1,11 zł
Kliknięcia: 3011
Współczynnik konwersji: 4,52 %
CPC: 1,26 zł
Kliknięcia: 2860
Współczynnik konwersji: 5,17 %
Kwiecień 2021
Wrzesień 2021
Październik 2021
W ciągu 5 miesięcy działań jesteśmy na etapie , w którym klient rozważa zatrudnienie dodatkowych osób do obsługi klientów i zapytań leadowych.
Liczba współprac z leadów (zrealizowane leady):
- w miesiącach poprzedzających współpracę: 2-5 / miesiąc
- aktualnie: 8-12 / miesiąc
Średnia wartość leada:
- w miesiącach poprzedzających współpracę: 18 000 zł
- aktualnie: 27 000 zł
Szacowany ROAS przy wydatkach na reklamę rzędu około 3000-3500 zł miesięcznie wzrósł o prawie 50 %
- w miesiącach poprzedzających współpracę: 45
- aktualnie: 92
Oznacza to, że z każdego włożonego 3500 zł klient, uzyskuje średnio 92 razy więcej przychodu.
W przypadku tego projektu, klient dokładnie rozumiał znaczenie komunikacji, wymiany wniosków i pomysłów oraz to, że praca nad sukcesem promocyjnym to praca zespołowa. Wie też doskonale, że oprócz komunikatu promocyjnego równie ważne jest to, co klient zobaczy po kliknięciu reklamy.
W tym przypadku stałe dopracowywanie reklam i wszystkich zmiennych wizualno – komunikacyjnych okazało się kluczem do sukcesu.
Klient pół roku współpracy podsumowuje następująco:
“Widzimy dużą zmianę co do poprzedniej firmy, obecnie nie ma dnia, aby telefon nie zadzwonił z jakimś zapytaniem. Poprzednio bywało, iż dzwonił raz na 3 dni i to z mało konkretnymi zapytaniami. Na pewno jest dużo więcej zapytań i są bardziej z obszarów, które nas interesują, czyli z przemysłu. Głównym problemem, który został rozwiązany to regularność i stałość przychodzących leadów, dzięki czemu możemy spokojniej planować, możemy wybierać sobie, które zapytania chcemy wykonywać, mogliśmy również zawęzić kryteria akceptacji leada”
Brzmi jak rozwiązanie dla Ciebie? Napisz do nas