Brak wyświetlenia się reklamy w wyszukiwarce Google na pierwszym miejscu często martwi reklamodawców. Czy reklama ma szansę być skuteczną, jeśli nie będzie widoczna na samej górze? Otrzymałeś informację od specjalisty z agencji reklamowej, że Twoja kampania Google Ads wystartowała, chcąc zobaczyć swoją reklamę w Google wpisujesz słowo kluczowe w wyszukiwarce i… Twoja reklama nie wyświetla się na pierwszym miejscu.  

Dlaczego moje reklamy w Google Ads się nie wyświetlają cały czas na pierwszej pozycji?

Brak wyświetlenia się reklamy w wyszukiwarce Google na pierwszym miejscu często martwi reklamodawców. Czy reklama ma szansę być skuteczną, jeśli nie będzie widoczna na samej górze?

Otrzymałeś informację od specjalisty z agencji reklamowej, że Twoja kampania Google Ads wystartowała, chcąc zobaczyć swoją reklamę w Google wpisujesz słowo kluczowe w wyszukiwarce i… Twoja reklama nie wyświetla się na pierwszym miejscu.  

Dlaczego tak się dzieje, że moja reklama w sieci wyszukiwania nie pojawia się na pierwszym miejscu?

System reklamowy Google Ads działa na zasadzie aukcji – chętnych na pojawienie się ze swoją reklamą po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarce Google jest najczęściej wielu. Wśród nich także Twoja konkurencja. 

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce Google? 

Choć Google Ads jest systemem aukcyjnym to maksymalna stawka za kliknięcie jest tylko jednym z elementów decydujących o pozycji, ale nie jedynym. Na ostateczną pozycję w wyszukiwarce wpływają również takie czynniki jak jakość reklamy, dopasowanie strony docelowej do wyszukiwanego hasła, oczekiwany wpływ rozszerzeń na kliknięcie oraz niezwykle istotny wynik jakości.

Czym jest wynik jakości? | Reklamy Google Ads

Jest to narzędzie diagnostyczne przygotowane przez Google, które potrafi ocenić trafność reklamy na tle innych reklamodawców. Co wpływa na jego obliczenie? 

  • czy reklama jest trafna i jak bardzo odpowiada na zapytanie użytkownika?
  • jakie jest prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie akurat w Twoją reklamę?
  • stopień jakości oraz przydatności strony docelowej biorąc pod uwagę zapytanie użytkownika.

Te wszystkie obliczenia dzieją się w ułamkach sekundy, które dzielą użytkownika od rozpoczęcia wyszukiwania wpisanego hasła do pojawienia się wyników. 

Czy to źle, że moje reklamy Google Ads nie wyświetlają się na pierwszej pozycji?

Zdecydowanie nie. Wyświetlanie reklam Google Ads tylko i wyłącznie na pierwszej pozycji jest praktycznie niemożliwe w przypadku większości zapytań i staranie się o to nie jest zalecane.

Najważniejsza z punktu widzenia reklamodawcy jest skuteczność reklamy, wyrażona w osiągnięciu celu – np. w przypadku sklepu internetowego będzie to zakup lub zainteresowanie swoją ofertą. Równie dobrze można to osiągnąć z 2. lub 3. pozycji, płacąc mniejszą stawkę za kliknięcie, ale zachęcając użytkowników do kliknięcia m.in. poprzez ciekawy i angażujący komunikat oraz dodatkowe rozszerzenia zwiększające wizualną atrakcyjność reklamy.

Kiedy wyświetlanie reklam Google Ads na najwyższej pozycji ma największe znaczenie?

W przypadku kampanii opartej na słowach kluczowych z nazwą Twojej firmy warto być jak najwyżej – wtedy masz pewność, że konkurencja nie przejmie użytkowników, którzy chcieli wejść na Twoją stronę internetową. 

„Nie widzę swojej reklamy na pierwszym miejscu w Google Ads. Co robić?”

Reklamy Google Ads to nie tylko wyszukiwarka, a cały ekosystem reklamowy.  Z pomocą Google Ads dotrzesz z dopasowanymi reklamami do osób przeglądających strony, pokazujących znajomemu film na portalu YouTube (reklamy wideo) czy sprawdzających Gmaila. A to i tak nie wszystkie możliwości.

Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwości współpracy przy kampaniach Google Ads? Napisz do nas a nasi New Business managerowie skontaktują się z Tobą i podpowiedzą Ci jak Twój biznes może razem z nami urosnąć 🙂