Prowadzisz kampanię reklamową w Google Ads (d. adwords) i nie widzisz swoich reklam? Obawiasz się, że kampania została błędnie skonfigurowana i zastanawiasz się co może być tego przyczyną?
Nie widzisz swoich reklam w Google na pierwszej pozycji?
Po uruchomieniu kampanii reklamowej w Google Ads chcesz zobaczyć efekt, dlatego wpisujesz słowo kluczowe związane z Twoją firmą w wyszukiwarce Google. Często zdarza się jednak, że wyświetlają się inne reklamy, a Twojej wśród nich nie ma. Powodów takiej sytuacji może być wiele.
Sprawdź, czy kampania Google Ads jest aktywna (reklamy wyświetlają się)
W panelu reklamowym Google Ads sprawdź, czy reklamy notują wyświetlenia i kliknięcia. Po dodaniu kampanii reklamowych potrzebują one czasu na akceptację i do momentu, aż w pełni wystartują mija kilka dni. Być może Twoja kampania reklamowa jeszcze jest na etapie rozruchu i dlatego reklamy nie są widoczne w Google.
Zweryfikuj płatności za reklamę Google Ads
Po osiągnięciu określonego progu płatności Google pobierze środki z podpiętej karty płatniczej. Może zdarzyć się, że płatność ta zostanie odrzucona przez bank. Jest to transakcja zagraniczna i dzieje się to regularnie na kontach naszych klientów w digitalk. Dlatego istotne jest, aby regularnie sprawdzać konto reklamowe – my robimy to każdego dnia. W sytuacji, gdy na koncie jest nieuregulowane saldo do zapłaty to kampanie zostaną wstrzymane.
Twoja reklama w wyszukiwarce Google przegrywa z konkurencją
Reklamy Google Ads działają na zasadzie aukcji i na wyświetlanie reklam oraz ostateczną pozycję ma wpływ kilka czynników. Tylko jednym z nich jest maksymalna stawka za kliknięcie lub nasz budżet, a wśród pozostałych jest także wynik jakości.
Na jego wynik wpływ ma m.in. dopasowanie Twojej reklamy oraz strony docelowej do zapytania, a także prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy przez użytkownika.
Jeśli wielokrotnie sprawdzałeś widoczność Twojej reklamy i w nią nie klikałeś to Google może uznać, że nie jesteś nią zainteresowany i przestanie ją wyświetlać.
Nie jesteś w grupie docelowej kampanii
Na kierowanie reklam w Google Ads składa się wiele czynników – w tym m.in. dane dotyczące demografii (jak płeć lub wiek), lokalizacji, a także zainteresowań. Może się tak zdarzyć, że Twoje kampanie są skierowane do innej grupy docelowej i pod pewnym względem się do niej nie kwalifikujesz.
Twoje reklamy Google Ads się nie wyświetlają? Być może nie jesteś konwertującym użytkownikiem
Reklamy w Google Ads są najczęściej ustawione na maksymalizację liczby lub wartości konwersji. Np. w przypadku sklepów e-commerce będzie to maksymalizacji wartości zamówień, a dla strony pozyskującej kontakty do potencjalnych klientów będzie to maksymalizacja ich liczby.
Mając swój biznes zapewne często przebywasz na swojej stronie internetowej, a także śledzisz konkurencję i odwiedzasz ich witryny. Prawdopodobnie podczas wizyt nie realizujesz celu, jakim jest właśnie zakup lub wysłanie formularza kontaktowego. Chcesz tylko sprawdzić czy Twoja strona działa poprawnie lub czy konkurencja nie ma nowej oferty. Google wie, że zazwyczaj nie spełniasz celu pod jaki są ustawione kampanie i w związku z tym nie wyświetla Tobie reklamy.
Zbyt niska maksymalna stawka za kliknięcie?
Oprócz jakości reklam oraz strony docelowej, na którą kierujesz reklamy, czynnikiem wpływającym na wyświetlanie się reklamy jest średni koszt za kliknięcie (śr. CPC). Zbyt niska maksymalna stawka za kliknięcie lub w przypadku korzystania z innych strategii ustalania stawek, zakładany zbyt niski koszt za konwersję, może spowodować brak wyświetlania reklam.
Co mam zrobić, gdy nie widzę swojej reklamy Google Ads w wynikach wyszukiwania?
Jak widzisz powodów, dla których nie widzisz swoich reklam jest dużo i brak ich widoczności nie powinien budzić Twojego zaniepokojenia. Podgląd reklamy jest widoczny w panelu reklamowym Google Ads, a to na czym powinieneś się skupić to wyniki reklamy – przede wszystkim związane z realizacją celów Twojej witryny.