3 rodzaje kampanii na Facebooku i Instagramie, które powinieneś wykorzystać w swoim biznesie

Facebook umożliwia wybór celu reklamowego już na pierwszym etapie budowania kampanii reklamowych. Z tekstu dowiesz się, które z nich powinieneś wykorzystać w swoim biznesie i jakiego efektu oczekiwać.

Prowadzone przez nas kampanie na Facebooku i Instagramie – w zależności od branży – generują kilkunasto bądź kilkudziesięciokrotne obroty z każdej zainwestowanej złotówki. To tak zwany ROAS. 

Przedstawiam trzy typy kampanii, które przyczyniają się do tak wysokich wyników. Możesz uruchomić jedną z nich lub wszystkie jednocześnie – będą ze sobą współgrać i doskonale się uzupełniać. 

Kampania na RUCH (generowanie wejść na stronę internetową)

Kiedy wybrać ten cel? 

  • prowadzisz sklep online 
  • chcesz promować eksperckie treści na stronie marki 
  • prowadzisz bloga i chcesz promować swoje artykuły 
  • chcesz promować usługi firmy 
  • chcesz pokazać portfolio, np. tatuaże 

Jak to działa? 

To jeden z najczęściej wykorzystywanych formatów reklamowych. Przekierowania na stronę www są nieodłączną częścią lejka sprzedażowego. 

Kampania ma na celu przekierować użytkownika bezpośrednio na zewnętrzną stronę www. 
Dotrze ona do osób, które algorytm uzna za najbardziej skłonne do kliknięcia w link. 

W reklamie możesz użyć dowolnego formatu graficznego – zdjęcia, wideo czy też karuzeli z produktami i usługami. 

Jakie wyniki możesz osiągnąć? 

Wynikiem będzie koszt kliknięcia w link lub przekierowania na stronę www. W zależności od branży mogą one się wahać od kilku groszy do kilku złotych – im bardziej specjalistyczne zagadnienie tym koszty mogą być wyższe. 

Przykładowo:

Branża kosmetyczna: średni koszt to 10 groszy.

Branża import towarów: średni koszt 3 zł.

KAMPANIA NA KONWERSJE – realizowanie wybranego zdarzenia na stronie www np. zakupu, pozostawienie kontaktu

Kiedy wybrać ten cel? 

  • prowadzisz sklep online (każda branża)
  • masz hotel z wewnętrznym systemem rezerwacyjnym 
  • sprzedajesz bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe 
  • prowadzisz salon kosmetyczny z zapisami przez stronę www
  • chcesz zbierać zapisy do newslettera

Jak to działa? 

Wybierając ten rodzaj kampanii, wskazujesz Facebookowi zdarzenie, które jest dla Ciebie celem np. zakupy, dodanie do koszyka czy zbierasz zapisy do newslettera. 

W tego typu kampanii możesz wykorzystać dowolne kreacje reklamowe oraz reklamy dynamiczne z produktami z katalogu produktów – to właśnie dzięki nim po obejrzeniu butów na sklepie online widzisz je również w reklamach na Facebooku czy Instagramie. 

Taką kampanię warto kierować do osób, które np. dodały produkty do koszyka, ale nie kupiły produktów, były już na Twojej stronie lub też klikały w Twoje reklamy. Takie grupy nazywamy remarketingowymi. Jak je stworzyć przeczytasz w naszym artykule o grupach niestandardowych.

Jakie wyniki można osiągnąć? 

Wynikiem będzie koszt za pojedynczą konwersję. Rozpoczynając kampanię, warto założyć jaki koszt konwersji będzie dla Ciebie satysfakcjonujący. 

Przykładowo:

Branża kosmetyczna: średni koszt, który osiągamy w kampanii to 8 zł za zakup.

Branża finansów: średni koszt za dodanie do newslettera to 1,50 zł.

Kampania na AKTYWNOŚĆ – od polubień po wyświetlenia filmu

Kiedy wybrać ten cel?

  • chcesz angażować, wzbudzać dyskusje
  • chcesz więcej reakcji pod publikacjami
  • budujesz social proof – czyli społeczny dowód słuszności

Jak to działa? 

Taka kampania jest odpowiednim rozwiązaniem, aby zwiększyć zaangażowanie pod wybranymi postami. Dzięki temu wzbudzasz zaufanie potencjalnego klienta, budujesz społeczność wokół marki. 

Jakie wyniki można osiągnąć? 

Wynikiem będzie koszt za aktywność dotyczącą posta. Dla systemu reklamowego Facebooka aktywnością jest kliknięcie, otworzenie zdjęcia, zostawienie reakcji czy komentarza. 

Przykładowo:

Branża tattoo: średni koszt za aktywność wynosi maksymalnie 10 groszy.

To tylko część  możliwości, jakie daje nam system reklamowy Facebooka. Pamiętaj też, że to narzędzie pozwala reklamować się również na Instagramie – każdy z celów reklamowych, które wymieniłam, możesz wdrożyć również tam.

Co więcej, kampanie przywoływane przeze mnie wyżej prowadzimy jednocześnie na obu kanałach – ponieważ wszystko prowadzi się na tym samym koncie reklamowym.