Ma również misję zwiększania świadomości dotyczącej edukacji domowej jako alternatywnego sposobu na naukę.
Centrum Nauczania Domowego oferuje narzędzia i rozwiązania, które wspierają uczniów szkoły podstawowej i liceum w edukacji domowej. Współpracują z 60 szkołami i wykształcili już ponad 19 000 uczniów.
Początki współpracy:
Klient zwrócił się do nas z celem marketingowym, który zakładał dotarcie do jak największej liczby rodziców świadomych, czym jest edukacja domowa i jakie korzyści może przynieść uczniom. To właśnie do nich w głównej mierze kierowane miały być nasze działania reklamowe.
Przygotowane przez nas działania marketingowe miały zwiększyć liczbę zapisów do Centrum Nauczania Domowego, dlatego istotne było dotarcie do osób faktycznie gotowych przejść na edukację domową, a nie tylko zainteresowanych tym tematem.
W poprzednim roku (październik 21-wrzesień 22) Klient prowadził działania reklamowe z inną agencją, jednak osiągane wówczas efekty nie spełniły jego oczekiwań.
Dlatego też przed rozpoczęciem naszej współpracy przeprowadziliśmy szczegółowy audyt obecnych kont reklamowych. Znaleźliśmy wówczas pole do poprawy, dzięki czemu nasza praca mogły szybko przynieść oczekiwane efekty. Przedstawiliśmy również spójną koncepcję oraz strategię na nasze działania reklamowe.
Plan działań:
Bazując na swoim doświadczeniu, przedstawiliśmy nowy pomysł na działania reklamowe m.in.: wykorzystanie zarówno landing page Klienta, jak i formularzy lead ads na Facebooku, podział działań reklamowych na kampanie uwzględniające dotarcie do rodziców zdecydowanych na przejście na edukację domową oraz rodziców, którzy potrzebowali zwiększyć swoją wiedzę w tym temacie, a także budowanie wizerunku marki Centrum Nauczania Domowego poprzez działania zasięgowe.
Jednocześnie — by nie wprowadzać przestoju w działaniach reklamowych — działaliśmy na podstawie aktualnej struktury konta, gdzie wprowadzaliśmy nasze zmiany.
Z czasem nasze kampanie zaczęły notować zdecydowanie lepsze wyniki, więc systematycznie zastąpiliśmy poprzednie kampanie nowymi i zoptymalizowanymi reklamami, realizując stopniowo stworzony przez nas plan działań.
W trakcie współpracy:
Już w pierwszym miesiącu zauważyliśmy, że koszt dotarcia do rodziców na Facebooku różni się znacząco w przypadku, gdy odsyłamy ich do strony internetowej, w stosunku do kierowania ich do formularza kontaktowego w kampanii Lead Ads.
Dotarcie do rodzica przez stronę internetową -> 68,97 zł
Skierowanie do formularza w kampanii lead ads -> 19,62 zł
Różnica w koszcie -> 49,35 zł
Widząc tak ogromną różnicę w średnim koszcie dotarcia do rodzica, sugerowaliśmy początkowo skupienie się tylko na kampaniach lead ads, które nie dawały możliwość dotarcia do większej ilości osób. Jednak bieżąca weryfikacja z klientem wskazała, że to jednak rodzice, którzy wypełniają formularze rekrutacyjne znajdujące się na landing page’u najczęściej dołączali do Centrum Nauczania Domowego. W związku z tym nasze działania zaczęliśmy skupiać na odsyłaniu zainteresowanych rodziców do formularzy kontaktowych na stronie www.
Jednocześnie prowadziliśmy działania budujące rozpoznawalność Centrum Nauczania Domowego przez organizację cyklicznych webinarów, wpisów blogowych oraz promocję darmowego poradnika dla rodziców zainteresowanych edukacją domową. W efekcie, oferując rodzicom wartościowe dla nich treści, docieraliśmy do osób zainteresowanych alternatywą dla tradycyjnej szkoły. Tacy rodzice chętniej decydowali się zaufać Klientowi i po uzyskaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania, zmieniali system nauki swoich dzieci, które zostawały uczniami Centrum Nauczania Domowego.
W przypadku kampanii Google Ads uporządkowaliśmy strukturę słów kluczowych oraz rozszerzeń reklam, odświeżyliśmy kreacje reklamowe i wdrożyliśmy dynamiczne kampanie w sieci wyszukiwania. Wszystko to, by dopasować się do aktualnych treści komunikowanych przez Klienta na jego stronie. Ponadto dodaliśmy kody konwersji Google Ads, aby zbierać precyzyjne dane o ilościach konwersji z formularzy wskazanych przez klienta.
W kolejnych etapach naszej współpracy poszerzyliśmy strukturę kampanii o kampanie na YouTube, mające na celu budowanie świadomości o edukacji domowej za pomocą filmów z kanału klienta. Dodaliśmy również kampanie Performance Max, które miały za zadanie docieranie do rodziców i uczniów zarówno w sieci wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej (display).
Wyniki
*liczba zainteresowanych rodziców i uczniów w poszczególnych miesiącach
Podsumowanie:
Ważnym aspektem naszej współpracy jest fakt, że dla Klienta nie są aż tak ważne dane z paneli reklamowych Google Ads lub Facebook Ads, a faktyczna liczba nowych uczniów dołączających do Centrum Nauczania Domowego. Dlatego przy ocenie skuteczności naszych działań braliśmy pod uwagę wszystkie kampanie reklamowe, które wprowadziliśmy (zarówno te, kierujące rodziców do formularzy kontaktowych, jak i te, budujące wizerunek Klienta).
Najlepszym podsumowaniem naszych działań jest treść maila od Klienta:
Jeśli chodzi o jakość leadów, to oceniamy je bardzo dobrze. Wyniki sprzedaży są bardzo wysokie, nieporównywalne z poprzednimi latami. Użytkownicy, którzy wypełniają formularz na stronie, praktycznie od razu stają się uczniami.
Nasza współpraca pokazała, że stworzenie odpowiedniego planu na działania — dopasowanego do branży i grupy docelowej Klienta — znacząco poprawi wyniki kampanii. A stały kontakt i feedback od Centrum Nauczania Domowego umożliwił nam wprowadzanie korekt w pierwotnej strategii działań reklamowych, co przyczyniło się do realizacji celów Klienta.
W efekcie współpraca na linii Klient — Agencja przebiegła wzorowo i możemy planować rozszerzenie naszej współpracy o kolejne działania.