O czym przeczytasz w naszym case study?
- W jaki sposób zwiększyliśmy rozpoznawalność marki? O tym, jak określenie identyfikacji wizualnej wpływa na odbiór publikowanych treści przez odbiorców.
- Jaki język komunikacji sprawdza się najlepiej w przypadku specjalistycznych branż? Podpowiemy, jak wyjaśniać trudne terminy w łatwy i lekki sposób.
- O co warto uzupełnić oprawę graficzną, aby ta generowała więcej interakcji? Porównanie kreacji z użyciem i bez CTA (Call To Action).
- Jak osiągnęliśmy wzrost zasięgu o 16% oraz aktywności aż o 54,6% w zaledwie pół roku?
W strategii digitalk przyświeca nam motto „Liczby, nie słowa – niech przemówią”, co doskonale podkreśla osiągnięcia jednego z naszych klientów. KODILLA, jako pierwsza w Polsce szkoła programowania online, nie tylko reaguje na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów IT w dobie cyfryzacji, ale również prezentuje alternatywę dla tradycyjnych metod nauczania. Jej celem jest dostarczanie wiedzy w skondensowanej formie, umożliwiając szybsze zdobywanie umiejętności w krótszym czasie.
Naszym celem było dostosowanie komunikacji tak, aby była zrozumiała dla różnych grup odbiorców, zachowując jednocześnie lekkość i nawiązania do branży. Czy udało nam się sprostać temu wyzwaniu? Wygląda na to, że tak! W ciągu zaledwie pół roku udało nam się zwiększyć zaangażowanie użytkowników profilu KODILLA o 55,6%!
Jak wyglądały początki współpracy?
Współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2021 roku, zajmując się nie tylko profilem na Facebooku, ale również kampanią w systemach Facebook i Google Ads. Niemniej jednak, w niniejszym wpisie skoncentrujemy się głównie na działaniach z zakresu mediów społecznościowych.
Przed przystąpieniem do opracowania planu contentowego, dokonaliśmy gruntownej analizy dotychczasowych działań. Dzięki temu zgłębiliśmy zarówno mocne, jak i słabe strony, identyfikując obszary wymagające zmian.
Uznaliśmy, że należy szczególnie zwrócić uwagę na:
- Regularność komunikacji — przed podjęciem współpracy profil nie był prowadzony systematycznie. Treści były publikowane „masowo”, a następnie występowała przerwa w komunikacji (trwająca nawet 8 dni).
- Spójność komunikacji — zarówno pod względem graficznym, jak i językowym, posty znacząco różniły się od siebie. W rezultacie odbiorcy mieli problem z identyfikacją postów KODILLI na swoim feedzie.
- Uatrakcyjnienie przekazu — dotąd brakowało różnorodności w sposobie prowadzenia profilu. Przed naszą współpracą warstwa wizualna opierała się głównie na miniaturach linków umieszczanych przez autorów, co nie zachęcało odbiorców do interakcji.
Jakie podjęliśmy działania?
Krok 1: Stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej
Pracę nad treściami rozpoczęliśmy od stworzenia spójnej i atrakcyjnej identyfikacji wizualnej. Dlaczego właśnie od tego punktu? Grafiki są pierwszym elementem, na który użytkownicy zwracają uwagę, przewijając swój feed na Facebooku. Poprzez wykorzystanie określonego szablonu i stylu komunikacji, zwiększamy szansę na to, że zarówno nowi, jak i obecni fani zaczną kojarzyć markę z konkretnym układem tekstu lub kolorystyką. Dzięki temu potencjalnie zainteresowana osoba, od razu rozpozna, że post został stworzony przez “tę firmę od programowania”. To pierwszy krok w budowaniu relacji z użytkownikiem, który w przyszłości może stać się klientem.
Krok 2: Opracowanie planu komunikacji
Następnym działaniem, które podjęliśmy, było opracowanie harmonogramu treści. Dzięki niemu klient mógł mieć bezpośredni wgląd w to, co i kiedy publikujemy — a nam pomógł zadbać o regularność i różnorodność.
Tworząc content plan, możemy również łatwo zaplanować wpisy związane z nadchodzącymi świętami, wydarzeniami oraz innymi okazjami. Co więcej, jesteśmy w stanie skonstruować strategię, stopniowo dostarczającą wartościowe treści społeczności (w tym przypadku: dotyczące języka programowania). Tym samym budujemy z nimi relacje oraz pobudzamy ich zainteresowanie naszymi usługami (np. zakupem kursu) lub wywołujemy pożądaną reakcję (np. czytanie wpisów na blogu).
Krok 3: Określenie języka komunikacji
Przed publikacją pierwszych postów, przystąpiliśmy (oczywiście) do napisania tekstów i przygotowania grafik! W celu uporządkowania i odświeżenia naszej komunikacji postawiliśmy na prosty i nieformalny styl. Dlaczego? Mając ugruntowaną wiedzę, trudno jest przypomnieć sobie, jak czuliśmy się, gdy jeszcze jej nie zdobyliśmy. Dla osób spoza środowiska programistycznego (a do nich właśnie chcemy dotrzeć w KODILLA), zaawansowane fragmenty kodu bądź specjalistyczne słownictwo mogłyby działać zniechęcająco. Wobec tego naszym celem było tworzenie treści, które są przystępne i łatwo przyswajalne, nawet dla początkujących. W ten sposób zwiększyliśmy szanse, że zostaną one skonsumowane.
Wprowadziliśmy w kreacjach graficznych kilka nowości — m.in. CTA w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników oraz odmienne formaty. Planując materiały na profilu KODILLA staraliśmy się, aby każde z nich odpowiadało akcji, którą chcieliśmy wywołać u odbiorców (np. zamieszczenie komentarza lub kliknięcie linku). Ponadto dbaliśmy o różnorodność formatów treści, takich jak animacje czy humorystyczne banery, aby urozmaicić feed nieszablonowymi rozwiązaniami. W ten sposób budowaliśmy grupę aktywnych fanów, którą dalej mogliśmy skutecznie wykorzystać w kampaniach reklamowych.
Rezultaty?
Ponad 50% więcej aktywności na profilu marki
W ciągu sześciu miesięcy (od 1 lipca 2021 do 31 grudnia 2021) zanotowaliśmy wzrost liczby odbiorców na Facebooku o 16% (431 502 odbiorców więcej) oraz nasilenie aktywności aż o 54,6% (74 214 interakcji więcej), w porównaniu do poprzednich sześciu miesięcy (styczeń – czerwiec 2021).
Wcześniej zasięgi organiczne na fanpage’u na ogół nie przekraczały 1000 użytkowników — częściej oscylowały w okolicach 600-700 osób. Po przejęciu działań contentowych zauważyliśmy znaczną poprawę wyników organicznych.
Z perspektywy marki, dotarcie do jak największej grupy odbiorców jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Zwiększenie zaangażowania pod postami wpływa korzystnie na algorytmy Facebooka, co przekłada się na większą widoczność treści i dotarcie do nowych potencjalnych klientów.
Regularnie publikowane wpisy są także dowodem na to, że marka jest aktywna. Dzięki temu łatwiej nawiązać kontakt i budować więź z odbiorcami. Posiadając udokumentowane życie marki na profilu, KODILLA staje się bardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów, co może skłonić ich do bliższego zapoznania się z ofertą.
Co na temat współpracy uważa Pani Magdalena Rogóż, Marketing Managerka firmy KODILLA?
„Nawiązanie współpracy z digitalk było najlepszą decyzją, jaką mogliśmy podjąć. Od początku zarówno kontakt ze specjalistami z digitalk, jak i opieka nad naszym projektem przebiega wzorcowo. Cenimy sobie ich doświadczenie, zaangażowanie, a także to, że wychodzą z inicjatywą nowych rozwiązań. Ważny jest dla nas również regularny kontakt i to, że nasze zapytania nigdy nie zostają bez odpowiedzi. Jest to oczywiście zasługa zespołu digitalk, składającego się z wykwalifikowanych na wysokim poziomie ekspertów. Przede wszystkim jednak są to świetni ludzie, a współpraca z nimi to czysta przyjemność. Takiej współpracy z agencją życzę każdej firmie, która chce osiągać coraz lepsze wyniki w prowadzonej przez siebie działalności.”
Magdalena Rogóż, Marketing Managerka KODILLA
Chciałbyś osiągnąć podobne rezultaty dla swojego profilu? Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci nasz plan na wyróżnienie Twojej firmy spośród konkurencji — niezależnie od branży, w której działa.
Treści umieszczane na przez Digitalk sp. z o.o. (Digitalk) są skierowane przede wszystkich do przedsiębiorców i mają dla nich charakter zawodowy. Digitalk zastrzega sobie prawo do zmiany treści umieszczonych na stronie digitalk.pl w każdym czasie. Digitalk podkreśla, że weryfikuje umieszczane przez siebie informacje, nie udziela jednak żadnych gwarancji jakiegokolwiek rodzaju i nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę powstałą w wyniku polegania na nich przez przedsiębiorców.
Udostępniane na stronie treści nie stanowią porad inwestycyjnych, podatkowych, prawnych czy księgowych. Zamieszczane przez Digitalk materiały mają przede wszystkim charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.