Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    O czym przeczytasz w naszym case study?

    • W jaki sposób zwiększyliśmy rozpoznawalność marki? O tym, jak określenie identyfikacji wizualnej wpływa na odbiór publikowanych treści przez odbiorców.
    • Jaki język komunikacji sprawdza się najlepiej w przypadku specjalistycznych branż? Podpowiemy, jak wyjaśniać trudne terminy w łatwy i lekki sposób.
    • O co warto uzupełnić oprawę graficzną, aby ta generowała więcej interakcji? Porównanie kreacji z użyciem i bez CTA (Call To Action).
    • Jak osiągnęliśmy wzrost zasięgu o 16% oraz aktywności aż o 54,6% w zaledwie pół roku?

    W strategii digitalk przyświeca nam motto „Liczby, nie słowa – niech przemówią”, co doskonale podkreśla osiągnięcia jednego z naszych klientów. KODILLA, jako pierwsza w Polsce szkoła programowania online, nie tylko reaguje na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów IT w dobie cyfryzacji, ale również prezentuje alternatywę dla tradycyjnych metod nauczania. Jej celem jest dostarczanie wiedzy w skondensowanej formie, umożliwiając szybsze zdobywanie umiejętności w krótszym czasie.

    Naszym celem było dostosowanie komunikacji tak, aby była zrozumiała dla różnych grup odbiorców, zachowując jednocześnie lekkość i nawiązania do branży. Czy udało nam się sprostać temu wyzwaniu? Wygląda na to, że tak! W ciągu zaledwie pół roku udało nam się zwiększyć zaangażowanie użytkowników profilu KODILLA o 55,6%!

    Jak wyglądały początki współpracy?

    Współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2021 roku, zajmując się nie tylko profilem na Facebooku, ale również kampanią w systemach Facebook i Google Ads. Niemniej jednak, w niniejszym wpisie skoncentrujemy się głównie na działaniach z zakresu mediów społecznościowych.

    Przed przystąpieniem do opracowania planu contentowego, dokonaliśmy gruntownej analizy dotychczasowych działań. Dzięki temu zgłębiliśmy zarówno mocne, jak i słabe strony, identyfikując obszary wymagające zmian.

    Uznaliśmy, że należy szczególnie zwrócić uwagę na:

    • Regularność komunikacji — przed podjęciem współpracy profil nie był prowadzony systematycznie. Treści były publikowane „masowo”, a następnie występowała przerwa w komunikacji (trwająca nawet 8 dni).
    • Spójność komunikacji — zarówno pod względem graficznym, jak i językowym, posty znacząco różniły się od siebie. W rezultacie odbiorcy mieli problem z identyfikacją postów KODILLI na swoim feedzie.
    • Uatrakcyjnienie przekazu — dotąd brakowało różnorodności w sposobie prowadzenia profilu. Przed naszą współpracą warstwa wizualna opierała się głównie na miniaturach linków umieszczanych przez autorów, co nie zachęcało odbiorców do interakcji.

    Jakie podjęliśmy działania?

    Krok 1: Stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej

    Pracę nad treściami rozpoczęliśmy od stworzenia spójnej i atrakcyjnej identyfikacji wizualnej. Dlaczego właśnie od tego punktu? Grafiki są pierwszym elementem, na który użytkownicy zwracają uwagę, przewijając swój feed na Facebooku. Poprzez wykorzystanie określonego szablonu i stylu komunikacji, zwiększamy szansę na to, że zarówno nowi, jak i obecni fani zaczną kojarzyć markę z konkretnym układem tekstu lub kolorystyką. Dzięki temu potencjalnie zainteresowana osoba, od razu rozpozna, że post został stworzony przez “tę firmę od programowania”. To pierwszy krok w budowaniu relacji z użytkownikiem, który w przyszłości może stać się klientem.

    Krok 2: Opracowanie planu komunikacji

    Następnym działaniem, które podjęliśmy, było opracowanie harmonogramu treści. Dzięki niemu klient mógł mieć bezpośredni wgląd w to, co i kiedy publikujemy — a nam pomógł zadbać o regularność i różnorodność.

    Tworząc content plan, możemy również łatwo zaplanować wpisy związane z nadchodzącymi świętami, wydarzeniami oraz innymi okazjami. Co więcej, jesteśmy w stanie skonstruować strategię, stopniowo dostarczającą wartościowe treści społeczności (w tym przypadku: dotyczące języka programowania). Tym samym budujemy z nimi relacje oraz pobudzamy ich zainteresowanie naszymi usługami (np. zakupem kursu) lub wywołujemy pożądaną reakcję (np. czytanie wpisów na blogu).

    Krok 3: Określenie języka komunikacji

    Przed publikacją pierwszych postów, przystąpiliśmy (oczywiście) do napisania tekstów i przygotowania grafik! W celu uporządkowania i odświeżenia naszej komunikacji postawiliśmy na prosty i nieformalny styl. Dlaczego? Mając ugruntowaną wiedzę, trudno jest przypomnieć sobie, jak czuliśmy się, gdy jeszcze jej nie zdobyliśmy. Dla osób spoza środowiska programistycznego (a do nich właśnie chcemy dotrzeć w KODILLA), zaawansowane fragmenty kodu bądź specjalistyczne słownictwo mogłyby działać zniechęcająco. Wobec tego naszym celem było tworzenie treści, które są przystępne i łatwo przyswajalne, nawet dla początkujących. W ten sposób zwiększyliśmy szanse, że zostaną one skonsumowane.

    Wprowadziliśmy w kreacjach graficznych kilka nowości — m.in. CTA w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników oraz odmienne formaty. Planując materiały na profilu KODILLA staraliśmy się, aby każde z nich odpowiadało akcji, którą chcieliśmy wywołać u odbiorców (np. zamieszczenie komentarza lub kliknięcie linku). Ponadto dbaliśmy o różnorodność formatów treści, takich jak animacje czy humorystyczne banery, aby urozmaicić feed nieszablonowymi rozwiązaniami. W ten sposób budowaliśmy grupę aktywnych fanów, którą dalej mogliśmy skutecznie wykorzystać w kampaniach reklamowych.

    Rezultaty?

    Ponad 50% więcej aktywności na profilu marki

    KODILLA post
    KODILLA post

    W ciągu sześciu miesięcy (od 1 lipca 2021 do 31 grudnia 2021) zanotowaliśmy wzrost liczby odbiorców na Facebooku o 16% (431 502 odbiorców więcej) oraz nasilenie aktywności aż o 54,6% (74 214 interakcji więcej), w porównaniu do poprzednich sześciu miesięcy (styczeń – czerwiec 2021).

    wyniki reklamowe KODILLA

    Wcześniej zasięgi organiczne na fanpage’u na ogół nie przekraczały 1000 użytkowników — częściej oscylowały w okolicach 600-700 osób. Po przejęciu działań contentowych zauważyliśmy znaczną poprawę wyników organicznych. 

    wyniki KODILLA
    wyniki KODILLA

    Z perspektywy marki, dotarcie do jak największej grupy odbiorców jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Zwiększenie zaangażowania pod postami wpływa korzystnie na algorytmy Facebooka, co przekłada się na większą widoczność treści i dotarcie do nowych potencjalnych klientów.

    Regularnie publikowane wpisy są także dowodem na to, że marka jest aktywna. Dzięki temu łatwiej nawiązać kontakt i budować więź z odbiorcami. Posiadając udokumentowane życie marki na profilu, KODILLA staje się bardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów, co może skłonić ich do bliższego zapoznania się z ofertą.

    Co na temat współpracy uważa Pani Magdalena Rogóż, Marketing Managerka firmy KODILLA?

    „Nawiązanie współpracy z digitalk było najlepszą decyzją, jaką mogliśmy podjąć. Od początku zarówno kontakt ze specjalistami z digitalk, jak i opieka nad naszym projektem przebiega wzorcowo. Cenimy sobie ich doświadczenie, zaangażowanie, a także to, że wychodzą z inicjatywą nowych rozwiązań. Ważny jest dla nas również regularny kontakt i to, że nasze zapytania nigdy nie zostają bez odpowiedzi. Jest to oczywiście zasługa zespołu digitalk, składającego się z wykwalifikowanych na wysokim poziomie ekspertów. Przede wszystkim jednak są to świetni ludzie, a współpraca z nimi to czysta przyjemność. Takiej współpracy z agencją życzę każdej firmie, która chce osiągać coraz lepsze wyniki w prowadzonej przez siebie działalności.”

    Magdalena Rogóż, Marketing Managerka KODILLA

    Chciałbyś osiągnąć podobne rezultaty dla swojego profilu? Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci nasz plan na wyróżnienie Twojej firmy spośród konkurencji — niezależnie od branży, w której działa.

    Treści umieszczane na przez Digitalk sp. z o.o. (Digitalk) są skierowane przede wszystkich do przedsiębiorców i mają dla nich charakter zawodowy. Digitalk zastrzega sobie prawo do zmiany treści umieszczonych na stronie digitalk.pl w każdym czasie. Digitalk podkreśla, że weryfikuje umieszczane przez siebie informacje, nie udziela jednak żadnych gwarancji jakiegokolwiek rodzaju i nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę powstałą w wyniku polegania na nich przez przedsiębiorców.

    Udostępniane na stronie treści nie stanowią porad inwestycyjnych, podatkowych, prawnych czy księgowych. Zamieszczane przez Digitalk materiały mają przede wszystkim charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

    Autor wpisu

    zespół digitalk.pl

    redakcja

    Działamy jako firma doradczo-szkoleniowa i agencja marketingowa w jednym. Planujemy, konsultujemy, realizujemy i optymalizujemy skuteczne lejki sprzedażowe i kampanie marketingowe. Zobacz, jak możemy Ci pomóc pozyskiwać klientów i sprzedawać więcej.

    Łukasz Piontkowski

    Łukasz Piontkowski

    Social Media Manager

    Z marketingiem związany od 2018 roku. Doświadczenie zdobywał w jednej z pierwszych w Polsce agencji marketingowych skoncentrowanej na gamingu. Pracował nad wizerunkiem największych producentów gier (m.in. studio Creepy Jar i People Can Fly), jak i twórców wysokiej jakości sprzętu dla graczy (m.in. SteelSeries, Corsair, ROCCAT). Wierzy, że każde zdjęcie, copy lub film to okazja do opowiedzenia historii, która porwie serca fanów. Biegle porusza się w środowisku reklam na Facebooku i Instagramie. Prywatnie geek, pasjonat gier wideo i fanatyk piłki nożnej. Gdyby mógł, swoje biuro założyłby na boisku.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami