1. Diagnoza sytuacji
Przeanalizujemy Twój biznes B2B i zidentyfikujemy blokery wzrostu Zbierzemy najistotniejsze dane i elementy, które wymagają poprawy, abyśmy mogli operować na konkretach.
Przed rozpoczęciem działań spotykamy się na tzw. warsztacie otwierającym – skuteczność działań jest zdecydowanie większa, gdy traktujemy się jak partnerzy i wymieniamy swoimi doświadczeniami związanymi z branżą.
2. Zdefiniowanie strategii komunikacji marketingowej i sprzedażowej w B2B
Strategia marketingowo-sprzedażowa jest fundamentem każdego biznesu. To ona pozwala na późniejszym etapie dobrać odpowiednie narzędzia i kanały, które przyczynią się do osiągnięcia założonych celów. Odpowiednio skrojona strategia pomoże Ci zbudować dobre relacje ze stałymi klientami oraz pozyskać nowych.
- Zdefiniowanie segmentu rynku
- Opracowanie person – Twojej grupy docelowej
- Opisanie korzyści i mocnych stron Twojej oferty
- Zidentyfikowanie obiekcji i przygotowanie argumentów, by je zbić
- Opracowanie lub zaudytowanie lejka marketingowego i sprzedażowego – od ścieżki zakupowej Twojego klienta po proces obsługi zapytania.
3. Przeprowadzenie audytu działań prowadzonych do tej pory – od wyników osiąganych przez poszczególne kanały po procesy i wyniki całego działu.
4. Prowadzenie działań marketingowych.
5. Automatyzacja procesów
- Wdrożenie systemów marketing automation
- Dzielimy się swoim doświadczeniem i rozwiązaniami, które udało nam się wypracować na podstawie działań automatyzacyjnych prowadzonych dla naszych klientów
6. Zwiększanie wyników poszczególnych kanałów marketingowych i aktywne pozyskiwanie leadów.
7. Połączenie działań marketingowo-sprzedażowych. Efektem synchronizacji tych dwóch obszarów będzie stworzenie modelu sprzedażowego, który generuje zadowalające i skalowalne wyniki.
8. Pogłębiona analiza procesów marketingowych.
9. Optymalizacja działań + wprowadzanie innowacji (rekomendujemy dodatkowe działania).