- Nasze wyzwania. Przygotowanie najlepszej strategii i wykorzystanie maksymalnie potencjału premiery.
- Uruchomienie kampanii, która miała za zadanie zebrać osoby zainteresowane jadłospisem i jednocześnie zwiększyć bazę newsletterową klienta.
- Ustalenie promocji. Niższa cena jadłospisu obowiązywała przez 10 dni.
- Uruchomienie właściwej kampanii. W dzień premiery, z celem reklamowym na konwersję (zakup). Kilka dni przed końcem premiery użycie reklamy na zasięg, żeby przypomnieć o kończącej się premierze.
- Podsumowanie. W 18 dni sprzedaliśmy 202 jadłospisy i wygenerowaliśmy 768% zwrotu z reklam. Na czysto dochód klienta wyniósł ponad 19 000 zł.
Co stanowiło wyzwanie?
Klient nigdy wcześniej nie prowadził działań reklamowych. Oprócz tego współpraca rozpoczęła się na trzy tygodnie przed planowaną premierą, co sprawiło, że nie mieliśmy dużo czasu na testy reklamowe i musieliśmy od razu zacząć działać.
Musieliśmy przygotować najlepszą strategię i wykorzystać maksymalnie potencjał premiery.
Klient posiadał bardzo dużą bazę odbiorców HOT, między innymi fani na Instagramie, Facebooku oraz listę newsletterową. Dotychczasowe działania nie były skupione na sprzedaży (brak odnośników do sklepu na Facebooku itp.) tylko na budowaniu marki osobistej.
Sprzedaż między premierami była na stałym, ale relatywnie niskim poziomie w porównaniu z premierami. Na stronie www z jadłospisami nie było również piksela ani kodów analitycznych, które pomogłyby mierzyć ruch na stronie, tworzyć reklamy remarketingowe czy nawet zbadać wcześniejsze tendencje zakupowe.
Wykonane działania
W pierwszej kolejności uruchomiliśmy kampanię, która miała za zadanie zebrać osoby zainteresowane jadłospisem i jednocześnie zwiększyć bazę newsletterową klienta.
Wyniki kampanii reklamowej zapraszającej na listę oczekujących na nowy jadłospis. Źródło: facebook.com
Przetestowaliśmy również grupy podobne, czyli tzw. Lookalike:
- lookalike z bazy newsletterowej,
- lookalike z listy oczekujących na nowy jadłospis,
- lookalike z fanów.
Ostateczne wyniki z premiery z wszystkich kampanii prezentowały się następująco:
Wyniki kampanii reklamowych związanych z najnowszym jadłospisem. Żródło: facebook.com
Wyniki kampanii reklamowej, przypominającej o kończącej się promocji. Żródło: facebook.com
Podsumowanie
W 18 dni działania reklam, z czego sprzedażowe reklamy działały przez 10 dni, sprzedaliśmy 202 jadłospisy i wygenerowaliśmy 768% zwrotu z reklam. Na czysto dochód klienta wyniósł ponad 19 000 zł.
Premiera pozwoliła nam również zebrać bazy remarketingowe i przetestować, które grupy najchętniej kupują, dzięki temu mamy solidną podstawę do dalszych działań.