Branding – Identyfikacja wizualna
Tyle przysłów – przejdźmy do konkretów. Wizerunek Twojej firmy ma bezpośrednie przełożenie na jej wyniki. Zadbaj o to, by wpływał jak najkorzystniej.
Proponujemy unikalny branding – identyfikację wizualną, która wyróżni Cię na tle konkurencji.
Co to jest identyfikacja wizualna i dlaczego jest ważna?
W najprostszych słowach powiedzielibyśmy, że branding to spójność. System znaków – od kolorów po stosowane symbole – który, jeśli jest konsekwentnie stosowany, zapada w pamięć (buduje rozpoznawalność) i wywołuje określone skojarzenia.
Im wyrazistsza identyfikacja wizualna, tym łatwiej zostać w głowie konsumenta. Co za tym idzie, koszty wygenerowania sprzedaży i koszty marketingowe spadają, a zyski rosną. Ludzie zapamiętują kreatywny branding, tak jak zapamiętują kreatywne reklamy. Firmy takie jak wszystkie znikają z naszych myśli bardzo szybko.
Zanim ktoś zapozna się z Twoim przekazem, zobaczy Twoją kolorystykę, wzornictwo, materiały. Nawet najlepsza argumentacja sprzedażowa jest bez szans, jeśli identyfikacja wizualna nie przyciągnie do niej uwagi klientów.
Dlatego proponujemy, że opracujemy dla Ciebie unikalny branding.
Z czego składa się identyfikacja wizualna firmy?
Są firmy, które kojarzysz po dźwięku – jak pewną markę lodów, wybrane stacje radiowe czy bardzo walczącą o miejsce w Twojej głowie sieć sklepów RTV AGD. Wystarczy, że usłyszysz dżingiel i już wiesz, jaka to marka.
Bo marka to nie tylko projekt logo i pasująca do niego kolorystyka. Identyfikacja wizualna firmy to spójny i konsekwentny system. Opracujemy go dla Ciebie.
W ramach usługi opracowanie identyfikacji wizualnej opracowujemy materiały takie jak:
- projekt logo/lifting logo,
- wizytówki, notatniki, kalendarze i inne materiały biurowe,
- wzory i szablony grafik reklamowych,
- foldery, plakaty, broszury
- wzory i szablony grafik social media,
- materiały konferencyjne, papier firmowy,
- gadżety firmowe, stoiska,
- i wiele, wiele więcej!
Jesteśmy w stanie zaprojektować każdy materiał, którego potrzebujesz – tak offline, jak i online.My przedstawiamy możliwości, Ty wybierasz, jakie materiały są Ci potrzebne. Porozmawiajmy o brandingu dla Twojej firmy.
Jak wygląda projektowanie identyfikacji wizualnej?
Branding powinien się podobać. Jednak nasze osobiste gusta nie powinny być jedynym sędzią w tak istotnej kwestii.
Dobra identyfikacja wizualna musi przede wszystkim pasować grupie docelowej, wyróżniać na tle konkurencji, lecz jednocześnie wpisywać się w pewne przyjęte formy i konwencje reklamowania się w danej kategorii.
Jak widać, projektowanie identyfikacji wizualnej nie należy do najprostszych procesów. Oto, jak realizujemy go my:
-
1. Briefing
Dobry branding rozpoczyna się od poznania grupy docelowej i celów firmy. Dlatego proces projektowania rozpoczynamy od warsztatu, podczas którego odpowiadamy sobie na kilka kluczowych pytań. Oto wybrane z nich: dlaczego chcesz opracować/zmienić identyfikację wizualną? Jakiej grupie docelowej ma imponować? Jakie skojarzenia ma budzić? Jakie swoje przewagi konkurencyjne chcesz z pomocą materiałów graficznych pokazać?
-
2. Analiza konkurencji
Po zebraniu informacji na temat Ciebie i Twojej firmy przystępujemy do analizy rynku. Sprawdzamy, jak do tej samej grupy docelowej docierają Twoi konkurenci i inne firmy. Sprawdzamy badania. Przeprowadzamy wywiady z reprezentantami grupy docelowej. Szukamy sposobu, jak wyróżnić Cię na tle innych podmiotów.
-
3. Wybór kierunku – moodboard
Na podstawie analizy i pracy własnej przedstawiamy Ci zarys stylu wizualnego – zebrane przykłady, inspiracje, luźne pomysły, które mają za zadanie pokazać, jak zrozumieliśmy wszystko, co zostało nam przekazane do tej pory i jak wyobrażamy sobie styl wizualny Twojej marki.
-
4. Dopracowanie zakresu
Po upewnieniu się, że idziemy w dobrym kierunku przygotowujemy wspólnie z Tobą listę materiałów, które potrzebujesz zaprojektować. Bez obaw, mamy swoją listę, spośród której wybierzesz niezbędne projekty.
-
5. Projektowanie
Nasz zespół projektantów szykuje dla Ciebie nową/poprawioną identyfikację wizualną. Opracowujemy m.in. księgę znaku (sposób używania logo) oraz Księgę stylu (wskazówki, jak używać Twojej nowej identyfikacji wizualnej we wszystkich materiałach).
-
6. Przekazanie materiałów
Kończymy etap projektowy i przekazujemy Ci materiały – możemy pomóc we wdrożeniu i dalszym projektowaniu.
Ile kosztuje identyfikacja wizualna?
Finalna cena za projekt logo i identyfikacji wizualnej jest zależna od szeregu czynników – na przykład liczby materiałów, które będziemy dla Ciebie projektowali. Inaczej wyceniamy projekty, w których działania rozpoczynamy od zera (np. zaprojektowania logo), a inaczej projekty rebrandingowe czy takie, w którym wymagany jest tylko lifting istniejących materiałów czy doprojektowanie dodatkowych.
Chcesz poznać wycenę dla siebie?
Przykład realizacji dla jednego z naszych klientów
Misja:
Drewniana Oaza powstała z pasji do drewna, ogrodu i relaksu. Naszym celem jest, aby nasi klienci mogli cieszyć się spędzaniem czasu wolnego w ekologicznych drewnianych domkach i czerpać z otaczającej ich natury.
Cel:
Celem rebrandingu była harmonizacja dotychczasowej komunikacji i odświeżenia oblicza marki na rynku. Dążymy do tego, by nasze wartości i wizualne aspekty marki były odbierane jako spójne i nowoczesne, odpowiadające oczekiwaniom naszych klientów oraz trendom rynkowym.
Filary brandu:
Pewność
Zdecydowanie
Kompleksowość
Przełomowość
Skąd pomysł na rebranding? O starym logo
- jednoznacznie kojarzy się z domkami drewnianymi,
- a niekoniecznie z resztą produktów w ofercie,
- zbyt duża ilość kolorów w znaku,
- trzy różne wielkości fontów,
- sam znak mało atrakcyjny wizualnie.
Założenia
- Zbudowanie znaku graficznego, który będzie odpowiadał charakterowi marki, ale również będzie zaprojektowany w sposób profesjonalny, zgodnie z obowiązującymi trendami.
- Zadbanie o spójność i uporządkowanie materiałów marketingowych.
- Przygotowanie zestawu fontów i kolorów dobranych do nowego logo.
- Set nowych grafik, dla social media oraz reklam.
- Przygotowanie mini brandbooka.
- Zaprojektowanie landingpage’a.
Plan działania
- Research & moodboardy, by określić kierunek, w którym chcemy zmierzać.
- 2-3 Propozycje redesignu do wytyczenia ogólnego kierunku stylistycznego (logo, fontów, kolorów, patternów oraz wizualizacje prac.)
- Ciągły kontakt z klientem dotyczący statusu prac.
- Wprowadzanie poprawek
- Przygotowanie finalnej wersji logotypu
- Przygotowanie mini brandbooka w którym znajdzie się: logo + font + kolory + elementy wizualne.
Omówienie nowego, finalnego logo
Nowe logo Drewnianej Oazy” charakteryzuje się wyrazistym sygnetem, w którym litera „O” symbolizuje kształt jacuzzi, a wkomponowane w nią abstrakcyjne linie przypominają zarówno strukturę drewna, jak i fale wody, podkreślając związki marki z naturą i relaksem.
Typografię cechuje ponadczasowa elegancja, która nadaje kompozycji minimalistyczny i wyrafinowany wizerunek.
Ewolucję przeszła również kolorystyka; dominująca ciemna zieleń, wzbogacona elementami beżu, tworzy spokojną, ale wyrazistą paletę barw, która doskonale podkreśla charakter marki.
Prezentacja składowych brandu – kolory, typografia
Typografię cechuje ponadczasowa elegancja, która nadaje kompozycji minimalistyczny i wyrafinowany wizerunek.
Kolorystyka
Ewolucję przeszła również kolorystyka; dominująca ciemna zieleń, wzbogacona elementami beżu, tworzy spokojną, ale wyrazistą paletę barw, która doskonale podkreśla charakter marki.