- Problem i oczekiwania. Dotychczasowym problemem klienta był brak wyników. Ustaliliśmy założenie osiągnięcia zwrotu z budżetu reklamowego (ROAS), w wysokości powyżej 10 oraz z celem ciągłego skalowania budżetu.
- Audyt. Na początku współpracy skupiliśmy się na analizie dotychczasowych działań na koncie reklamowym oraz wynikach w Google Analytics.
- Stworzenie lejka sprzedażowego. Testowaliśmy różne kampanie, grafiki, teksty reklamowe i grupy docelowe. Dzięki tym działaniom, wraz z upływem czasu wyselekcjonowaliśmy najskuteczniejsze kampanie.
- Pierwsze wyniki i optymalizacja. W ciągu 5 miesięcy prowadzonych działań zwiększyliśmy ROAS o ponad 80%. O ponad 30% przekroczyliśmy cel – ROAS ponad 13, zamiast założonego 10. Zostało to osiągnięte przy zwiększeniu budżetu o ponad 109%.
- Podsumowanie. W ciągu zaledwie 5 miesięcy współpracy udało nam się przekroczyć założony cel ROAS. Stale skalujemy budżet osiągając coraz większy przychód dla klienta. Poprawiliśmy analitykę strony, dzięki czemu zyskujemy pełne dane z prowadzonych działań reklamowych.
Głównym wyzwaniem jest z pewnością produkt, który wiele osób chce zobaczyć na własne oczy. Aby ułatwić podjęcie decyzji, klient zamieszcza realne zdjęcia z dotychczasowych realizacji.
Problem i oczekiwania
Klient wcześniej współpracował z innymi agencjami, ale nie był zadowolony z kilku rzeczy.
- Głównym problemem był brak wyników. Kampanie przynosiły zbyt mały zysk.
- Drugim problemem była komunikacja ze strony agencji. Poprzednie firmy nie informowały klienta o przebiegu reklam, sposobie targetowania i osiąganych wynikach. Klient chciał na bieżąco wiedzieć, co się dzieje na koncie reklamowym.
Klient przyszedł do nas z założeniem osiągnięcia zwrotu z budżetu reklamowego (ROAS) w wysokości powyżej 10 oraz z celem ciągłego skalowania budżetu.
Nasze działania
Krok 1: Audyt
Na początku współpracy skupiliśmy się na analizie dotychczasowych działań na koncie reklamowym oraz wynikach w Google Analytics.
- badaliśmy struktury kampanii;
- sprawdziliśmy teksty reklamowe, grafiki, ustawienia kampanii;
- przeanalizowaliśmy sklep klienta;
- sprawdziliśmy, które grupy reklam przynoszą zysk, a które tylko generują koszt;
- zweryfikowaliśmy poprawność zbierania konwersji oraz sposób ich liczenia;
- struktura kampanii była źle ustawiona. Remarketing nie był wykorzystywany w 100% (grupa osób, która już zna naszą markę);
- nie wykorzystywano formatu video;
- aktywne były reklamy, które tylko generowały koszty, a nie przynosiły zysków;
- kampanie produktowej były źle skonfigurowane, przez co nie osiągały one dobrych wyników;
- dane były niepoprawnie zbierane. Dlatego ciężko jest o wiarygodną analizę dotychczasowych działań.
Dzięki audytowi wyciągnęliśmy najważniejsze wnioski:
- Znaleźliśmy pola do poprawy i optymalizacji reklam.
- Okazało się, że poprzez źle wgrane kody analityczne, nie było pełnych informacji dot. ruchu na stronie. Wyłapanie błędu i naprawienie go, sprawiło, że uzyskaliśmy pełniejsze dane o blisko 22%!
- Zaproponowaliśmy zmiany mogące pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji.
- Audyt umożliwił wydzielenie grup produktów w kampaniach produktowych na:
- bestsellery,
- standardowe
- oraz te mniej popularne.
To wszystko dało nam lepszą bazę wyjściową do tworzenia struktury kampanii.
Krok 2: Stworzenie lejka sprzedażowego
Kolejnym zadaniem było stworzenie lejka sprzedażowego.
Testowaliśmy różnego rodzaju reklamy – tekstowe, produktowe, remarketingowe, discovery oraz zasięgowe.
Przyjęliśmy jedną strukturę konta bazując na tym, co przynosi największy zysk klientowi.
Podczas pierwszych tygodni testowaliśmy różne kampanie, grafiki, teksty reklamowe i grupy docelowe. Dzięki tym działaniom, wraz z upływem czasu wyselekcjonowaliśmy najskuteczniejsze kampanie. Resztę wyłączyliśmy.
Skupiliśmy się wyłącznie na kampaniach:
- zasięgowych,
- produktowych
- oraz tekstowych.
W zależności od etapu lejka sprzedażowego, na jakim jest użytkownik, przygotowaliśmy różne przekazy reklamowe.
Od ogólnego zbudowania zaufania do marki i podkreślenia istotnej roli jaką pełnią drzwi („Najlepsze drzwi do Twojego świata”), po techniczne aspekty związane z produktem.
Krok 3: Pierwsze wyniki i optymalizacja
Ostatnim krokiem przed publikacją pierwszych postów było oczywiście napisanie tekstów i przygotowanie grafik. W ramach Na poniższym wykresie widać przychody, które osiągnęliśmy dla klienta tylko z naszych reklam! Choć w pierwszym miesiącu efekt nie był doskonały, to kolejne przebijały już założenia klienta.
W ciągu 5 miesięcy prowadzonych działań zwiększyliśmy ROAS o ponad 80%. O ponad 30% przekroczyliśmy cel – ROAS (zwrot wydatków z reklamy) ponad 13, zamiast założonego 10. Zostało to osiągnięte przy zwiększeniu budżetu o ponad 109%.
Przy prowadzeniu działań dla e-commerce wyzwaniem jest skalowanie budżetów, aby osiągane wyniki przy niższym budżecie, utrzymać również przy większym budżecie. Dzięki jasnemu planowi na działania przy kampaniach jest to możliwe, a w tym przypadku wyniki są nawet jeszcze lepsze.
Wzrosła również średnia wartość zamówienia dokonywanych przez użytkowników pozyskanych z reklam Google Ads – o 12% w okresie lipiec-październik w stosunku do okresu luty-maj.
Aż o 63% wzrósł współczynnik konwersji e-commerce użytkowników z Google Ads – oznacza to, że reklamy precyzyjniej trafiają do osób, które faktycznie są zainteresowane zakupem.
W ciągu zaledwie 5 miesięcy współpracy udało nam się przekroczyć założony cel ROAS 13, przy planowanym 10. Dzięki odpowiedniej strukturze konta, skalujemy budżet osiągając coraz większy przychód dla klienta. Poprawiliśmy analitykę strony, dzięki czemu zyskujemy pełne dane z prowadzonych działań reklamowych. Te wyniki nie byłyby osiągalne gdyby nie zaangażowanie klienta. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu i ciągłej współpracy, mogliśmy na bieżąco działać i wdrażać sugerowane zmiany.
Treści umieszczane na przez digitalk sp. z o.o. (digitalk) są skierowane przede wszystkich do przedsiębiorców i mają dla nich charakter zawodowy. Digitalk zastrzega sobie prawo do zmiany treści umieszczonych na stronie digitalk.pl w każdym czasie. Digitalk podkreśla, że weryfikuje umieszczane przez siebie informacje, nie udziela jednak żadnych gwarancji jakiegokolwiek rodzaju i nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę powstałą w wyniku polegania na nich przez przedsiębiorców.
Udostępniane na stronie treści nie stanowią porad inwestycyjnych, podatkowych, prawnych czy księgowych. Zamieszczane przez digitalk materiały mają przede wszystkim charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.