- Ustalenie celu. Trafienie do nowych odbiorców, ruch na stronie i stopniowe realizowanie celów sprzedażowych.
- Pierwsze działania. Zbudowanie struktury i zainicjowanie działań organicznych, poprzez regularne pinowanie tablic produktowych oraz mieszanych.
- Pierwsze efekty. W pierwszym miesiącu osiągnęliśmy ROAS: 26,16 oraz koszt zakupu 5, 79 zł.
- Kolejne działania. Stała optymalizacja budżetów, słów kluczowych oraz pinowanych produktów, selekcja bestsellerów oraz regularne testowanie nowości produktowych, pozwoliły zwiększyć ROAS aż o 83 % z 31,69 do 58,23.
- Podsumowanie. Sumienność pracy, sprawny recykling treści, umiejętność odczytywania danych i trendów oraz odpowiednia i regularna optymalizacja kampanii i stopniowe skalowanie najlepszych wyników – to czynniki, które wpłynęły na nasz sukces.
Głównym wyzwaniem jest z pewnością produkt, który wiele osób chce zobaczyć na własne oczy. Aby ułatwić podjęcie decyzji, klient
Wiele e-commerców osiąga z powodzeniem swoje założenia biznesowe i staje przed pytaniem: co dalej? Lub raczej: co jeszcze?Klient, dzięki świadomej współpracy z nami osiągnął już bardzo dobre wyniki na innych kanałach sprzedażowych realizowanych przez digitalk – Facebook Ads oraz Google Ads, więc rozpoczęcie działań w ramach Pinterest Ads było naturalnym kierunkiem rozwoju i skalowania biznesu.
Co mogło wskazywać na sukces komercyjny naszego klienta na Pintereście już na starcie?
- 4.3 mln użytkowników w Polsce – to aż 11. miejsce na świecie. Mamy najbardziej liczną grupę użytkowników w UE,a dokładnie użytkowniczek, ponieważ społeczność Pinteresta to w 76% kobiety.
- Tematy związane z modą stanowią najpopularniejszą grupę zainteresowań na Pintereście – 88 % użytkowników szuka tam właśnie inspiracji fashion.
- Użytkownicy Pinteresta to osoby aktywnie realizujące zkupy w ramach witryny – 57% użytkowników twierdzi, że kupiło coś przez Pinteresta.
- Długość życia pinów w sieci – żywotność treści zamieszczonych na Pintereście to ponad 3 miesiące.
Cel kampanii Pinterest Ads
Założenie, jakie postawiliśmy sobie na starcie działań to trafienie do nowych odbiorców, ruch na stronie i stopniowe realizowanie celów sprzedażowych.
Realizacja
Rozpoczęliśmy od zbudowania struktury i zainicjowania działań organicznych, poprzez regularne pinowanie tablic produktowych oraz mieszanych, aby jak najwięcej danych o ruchu i użytkownikach odczytać z działań organicznych – na Pintereście płacimy za wyświetlenia, dlatego jak najwięcej wniosków chcieliśmy wyciągnąć jeszcze przed startem reklam.
Bardzo szybko okazało się, że działania reklamowe na Pintereście trafiają do nowych odbiorców i realizują założenia sprzedażowe, ponieważ osiągnęliśmy 2 x większy ROAS od tego wstępnie zakładanego.
Wyniki kampanii Pinterest Ads
ROAS: 26,16
KOSZT ZAKUPU: 5, 79 zł
średnie CPC: 0,32 zł
średni CPM: 4,45 zł
ROAS: 22,75
KOSZT ZAKUPU: 7,17 zł
średnie CPC: 0,24 zł
średni CPM: 3,57 zł
ROAS: 31,69
KOSZT ZAKUP: 5,32 zł
średnie CPC: 0,25 zł
średni CPM: 3,92 zł
Po upływie trzech miesięcy od rozpoczęcia działań można było odczytać wyraźne trendy w targetowaniu i popularności pinów w ruchu płatnym, dlatego dokonaliśmy znaczących zmian w strukturze. Stworzyliśmy sklep na Pintereście, a kampanie na Ruch zastąpiliśmy kampaniami typowo sprzedażowymi. Wyskalowaliśmy 2 typy grup targetowych: sprzedaż katalogowa – dynamiczny remarketing oraz grupy “COLD”, czyli targetowane po zainteresowaniach isłowach kluczowych. Stała optymalizacja budżetów, słów kluczowych oraz pinowanych produktów, selekcja bestsellerów (pod względem ROAS, kosztu za zakup) oraz regularne testowanie nowości produktowych pozwoliły szybko zwiększyć ROAS aż o 83 % z 31,69 do 58,23.
ROAS: 38,6
KOSZT ZAKUPU: 4,59 zł
średnie CPC: 0,32 zł
średni CPM: 4,31 zł
ROAS: 58,23
KOSZT ZAKUPU: 3,08 zł
średnie CPC: 0,28 zł
średni CPM: 4,07 zł
Na sukces działań w zakresie contentu oraz reklam na Pintereście składa się sumienność pracy, sprawny recykling treści, umiejętność odczytywania danych i trendów oraz, co najważniejsze, odpowiednia i regularna optymalizacja kampanii i stopniowe skalowanie najlepszych wyników.
Czytaj więcej:
Treści umieszczane na przez digitalk sp. z o.o. (digitalk) są skierowane przede wszystkich do przedsiębiorców i mają dla nich charakter zawodowy. Digitalk zastrzega sobie prawo do zmiany treści umieszczonych na stronie digitalk.pl w każdym czasie. Digitalk podkreśla, że weryfikuje umieszczane przez siebie informacje, nie udziela jednak żadnych gwarancji jakiegokolwiek rodzaju i nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę powstałą w wyniku polegania na nich przez przedsiębiorców.
Udostępniane na stronie treści nie stanowią porad inwestycyjnych, podatkowych, prawnych czy księgowych. Zamieszczane przez digitalk materiały mają przede wszystkim charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.