O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Początek współpracy i ustalenie celów. Systematyczny wzrost liczby zapisów poprzez stronę klienta w koszcie nieprzekraczającym 10 zł za pozyskanie kontaktu.
  • Znalezienie problemu. Brak odpowiedniej struktury konta, która ułatwiłaby prawidłowe mierzenie konwersji.
  • Wykonane działania. Dokładne przejrzenie konta reklamowego oraz wgranie konwersji. Audyt strony docelowej. Ustawienie na nowo kampanii i ich szybki start Wdrożenie nowych kreacji graficznych, aby odświeżyć dotychczasowe kampanie. 
  • Podsumowanie wyników z kampanii. CTR kreacji +268%, Śr. CPC -13,42%, Wszystkie konwersje +127%, Koszt pozyskania kontaktu -60%, Współczynnik konwersji +763%.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę


    O kliencie

    KODILLA to pierwsza szkoła programowania online w Polsce. Została założona w 2013 roku jako darmowa platforma do nauki kodowania pod nazwą codemy.pl. W 2015 przekształciła się w profesjonalne kursy programowania pod nazwą KODILLA. 

    Twórcy kursów chcą być odpowiedzią na postępującą cyfryzację i rosnące zapotrzebowania na specjalistów w dziedzienie IT, ale również alternatywą dla skostniałego systemu edukacji. Głównym celem Klienta jest zamienienie 5-letniej nauki zagadnień na czystą praktykę przekazaną w kursach programowania. Ma to być przygotowanie do startu w branży IT.

    Początek współpracy

    Współpracę nawiązaliśmy z początkiem czerwca 2021 r. klient prowadził działania reklamowe z inną agencją. 

    Klient zwrócił się do nas o pomoc w kilku kwestiach.

    • Chciał zwiększyć liczbę osób, które zapisują się na ich kursy (osoby, które chcą rozpocząć naukę programowania lub są zainteresowane specjalistycznymi szkoleniami dla programistów).
    • Mieliśmy usystematyzować i poprawić analitykę kodów na samym koncie reklamowym Google Ads
    • Jednocześnie mieliśmy sprawdzić, czy wszystkie kody dobrze są wgrane na stronę internetową. Zajęliśmy się także dodaniem niestandardowych kodów, które pomogły nam mierzyć, w jaki sposób ludzie zapisują się na kursy.
    • Jako kanał promocyjny wybraliśmy Google Ads.
    • Cel, który obraliśmy z klientem to systematyczny wzrost liczby zapisów poprzez stronę klienta w koszcie nieprzekraczającym 10 zł za pozyskanie kontaktu.

    Problem

    Największym problemem był brak odpowiedniej struktury konta, która ułatwiłaby prawidłowe mierzenie konwersji, (czyli liczby zapisów przez stronę). Dane nie były usystematyzowane oraz brakowało kodów zliczających wszystkie informacje. Klientowi zależało na uporządkowaniu całego konta oraz poprawie analityki strony.

    Pracę rozpoczęliśmy od dokładnego przeanalizowania struktury konta reklamowego.

    Wykonane działania

    Krok 1

    Jak w każdym przypadku zapoznaliśmy się z projektem naszego partnera. Podczas pierwszej rozmowy dowiedzieliśmy się o celu firmy, jakie mają założenia i z czym chcą, aby była utożsamiana Kodilla.

    Mogliśmy przejść do działań, na co składało się: przeanalizowanie struktury konta reklamowego, dokładnie przejrzenie kampanii w sieci wyszukiwania pod kątem słów kluczowych, ich dopasowań, oraz dodaliśmy niezbędne rozszerzenia do kampanii.  Sprawdziliśmy, czy wszystkie kampanie w sieci reklamowej zawierają odpowiednie grupy docelowe. Przeanalizowaliśmy grupy odbiorców oraz grupy niestandardowe, które były na koncie. Na samym końcu mogliśmy przejść do prawidłowego przepięcia konwersji oraz usystematyzowania ich na koncie.

    Krok 2

    Po dokładnym przejrzeniu konta reklamowego oraz wgraniu konwersji mogliśmy przejść do audytu strony docelowej. Sprawdziliśmy, czy ścieżka klienta jest intuicyjna oraz czy nie zawiera żadnych błędów. Zapisaliśmy się do newslettera, aby być na bieżąco. Gdy byliśmy pewni, że wszystko jest dopięte na ostatni guzik, przetestowaliśmy wszystkie konwersje, aby mieć pewność że kampanie są w 100% gotowe do uruchomienia.

    Krok 3

    Naszym priorytetem było ustawienie na nowo kampanii i szybki start. Chcieliśmy zebrać odpowiednie dane pod przyszłe kampanie. W pierwszym miesiącu działania zaczęliśmy od kampanii brandowej na frazy klienta oraz dynamicznej kampanii w sieci wyszukiwania. Te reklamy miały na celu pokazać, czego szukają osoby będące zainteresowane szkołami programowania.

    Wyniki po pierwszym miesiącu działań:

    • 375 nowych leadów (osób zainteresowanych ofertą Klienta)
    • 19,72 zł za pozyskanie kontaktu (tu jeszcze za wysoko, ale walczymy dalej)
    • współczynnik konwersji 2,99%

    W lipcu 2021 uruchomiliśmy kampanie:

    • w sieci wyszukiwania, 
    • w sieci reklamowej 
    • oraz YouTube. 

    Zdecydowanie najlepiej radziły sobie reklamy w sieci wyszukiwania. Jedna z nich pozyskała 640 leadów przy koszcie 1,27 zł za konwersję!

    Z naszego doświadczenia z podobnej branży, lwią część budżetu przeznaczyliśmy na sieć wyszukiwania, sieć reklamową oraz reklamy wideo. Kampanie oparte były głównie o grupy remarketingowe, oraz grupy niestandardowe.

    Bazując na obecnych wynikach, naszym doświadczeniu i wiedzy samego klienta rozłożyliśmy budżet następująco:

    • 75% sieć wyszukiwania
    • 15% sieć reklamowa
    • 10% kampanie wideo

    Dzięki prowadzonym działaniom już w lipcu 2021 r. zdobyliśmy dużo więcej danych do optymalizacji, dzięki czemu mogliśmy lepiej tworzyć kampanie.

    Pozyskaliśmy 2604 kontakty, poprawiając wynik o blisko 620% względem poprzedniego miesiąca, przy niemal 50-procentowym spadku kosztu za leada (10,18 zł w lipcu 2021 r.).

    Kolejnym sygnałem, że przygotowane przez nas kampanie są efektywne był współczynnik konwersji, który wzrósł o 180%. W czerwcu wynosił 2,99%, a w lipcu 8,40%. W sierpniu zaczęliśmy więc szukać rozwiązań, którymi moglibyśmy skalować nasze działania. Po dokładnym audycie konta, przejrzeniu konwersji, modeli atrybucji i strategii stawek stwierdziliśmy, że czas na zautomatyzowane strategie stawek.Po uzyskaniu odpowiedniej ilości danych, przełączyliśmy wybrane kampanie na typ strategii ustalania stawek “Maksymalizacja liczby konwersji” oraz “Docelowe CPA”. Efekty były widoczne po niecałym miesiącu, kiedy zamykaliśmy sierpień z ponad 3200 konwersjami.

    CR (eng. Conversion Rate) - Współczynnik konwersji, czyli wskaźnik efektywności działań performance marketingowych

    CR (eng. Conversion Rate) – współczynnik konwersji

    Współczynnik konwersji mimo początkowych zawirowań, w połowie września osiągnął rekordowe 19,79% co oznaczało, że 1 na 5 osób, które wchodzą na stronę zostawiała kontakt lub zapisała się na kurs.

    Liczba konwersji zwiększała się z miesiąca na miesiąc a wrzesień zamykaliśmy już z 3982 konwersjami. Tak prezentowały się dane za ten miesiąc:

    Konwersje nam dopisywały, ale współczynnik kliknięć nadal nie był na zadowalającym poziomie. Naszym celem było zwiększyć CTR powyżej 2%.

    Krok 4

    Wdrożyliśmy nowe kreacje graficzne, aby odświeżyć dotychczasowe kampanie. W międzyczasie dochodziły nowe kursy, dzięki którym mogliśmy skalować nasze działania. Dzięki zoptymalizowaniu kreacji udało się pozyskać ponad 500 dodatkowych leadów z kampanii Discovery, która dociera do odbiorców na stronie głównej YouTube, w sekcji warte obejrzenia, na kartach Discover oraz na kartach “Oferty” i “Społeczności” w Gmailu.

    Szczególnie wyróżniła się kreacja, która zachęcała do skorzystania z darmowych kursów programowania oraz sugerująca, aby sprawdzić swój potencjał w branży IT:

    Dzięki zautomatyzowaniu stawek oddaliśmy dużą część pracy dla automatów, które z miesiąca na miesiąc pozyskiwały coraz więcej danych. Dzięki odpowiednim strategiom stawek osiągaliśmy coraz lepsze wyniki. Wymiana samych kreacji zadziałała. 

    Wzrósł współczynnik konwersji z 14,09% we wrześniu na 15,36% w październiku, a liczba konwersji wzrosła z 3982 we wrześniu na 5093 konwersje w październiku. Porównując miesiące z początku naszych działań, kiedy przejmowaliśmy konto do ostatniego miesiąca, wzrost leadów na naszych kampaniach wynosi 1255%

    Dzięki wdrożeniu automatycznych strategii stawek, pozyskaliśmy więcej jakościowych kliknięć, co w ogólnym rozrachunku pozwoliło nam wycisnąć więcej konwersji przy tej samej liczbie kliknięć:

    Podsumowanie

    Podsumowanie wyników z kampanii na przestrzeni niespełna pół roku od początku prowadzenia konta Google Ads:

    • CTR kreacji +268%
    • Śr. CPC -13,42%
    • Wszystkie konwersje +127%
    • Koszt pozyskania kontaktu -60%
    • Współczynnik konwersji +763%

    Obecnie z klientem szykujemy się do Q1 2022, w które chcemy wejść z dużym impetem. Końcówka Q4 2021 to kluczowy okres na dopięcie ostatnich szlifów przed początkiem roku.

    Jest to świetny okres, aby kumulować dane a po nowym roku powracać do klientów z przekazem remarketingowym. Następnie dopinać leady na późniejszym etapie lejka sprzedażowego.

    Podobne wyniki byłby nie do osiągnięcia, gdyby nie świetna współpraca z zespołem Kodilli.

    Autor wpisu

    Krzysztof Kusaczuk

    PPC Ads Specialist

    Z digital marketingiem związany od 2016 roku, certyfikowany specjalista GoogleAds. Prowadził kampanie Google oraz Facebook dla firm z wielu branż dzięki czemu potrafi płynnie dostosować się do potrzeb każdego klienta. Uwielbia trudne zadania, a jeszcze bardziej ich rozwiązywanie. Absolwent studiów podyplomowych marketingu internetowego Politechniki Białostockiej. Od urodzenia zakochany w sporcie, szczególnie w piłce nożnej. Nie wyobraża sobie życia bez aktywności fizycznej.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami