Jak wyglądała kampania?

Na okres dwóch tygodni konieczne było rozszerzenie konta reklamowego o kampanię skoncentrowaną na jednym z trzech celów: ruch, zasięg lub wyświetlenia wideo. Koszty kampanii, w wysokości 3000 USD, pokrył TikTok, oferując nam kupon finansowy. 

Wybraliśmy kampanię budującą ruch na stronę, ponieważ:

  • niskie koszty wyświetlenia produktu (średnio 0,12 zł) pozwalały na dotarcie do szerokiej grupy osób;
  • mogliśmy stworzyć bazę do remarketingu z osób, które odwiedziły naszą stronę;
  • kampania była łatwa do optymalizacji dzięki dużej ilości materiałów organicznych.

Dzięki temu, że TikTok pokrył wszystkie koszty, nie ponieśliśmy żadnego ryzyka finansowego. Pozwoliło nam to bezpiecznie sprawdzić, czy taka strategia reklamowa jest dla nas odpowiednia na przyszłość.

Cała struktura kampanii była przygotowana przez TikToka — ograniczało to nasze możliwości wewnętrznej optymalizacji, jednak w przypadku kampanii na ruch nie przewidywaliśmy potrzeby dużych zmian. Ponadto zobowiązaliśmy się do współpracy z TikTokiem w przygotowaniu case study, gdzie mogliśmy skupić się na ogólnych wynikach — takich jak wzrost konwersji — bez konieczności podawania dokładnych wartości sprzedaży.

Co osiągnęliśmy?

Program Full Funnel to prestiżowe wyróżnienie dla największych kont na TikToku. W ramach kampanii na ruch osiągnęliśmy:

  • 2747 wyświetleń produktów,
  • 137 dodań do koszyka,
  • 15 zamówień.
Modna Kiecka w tiktokowym programie Full Funnel — ponad 3500 zamówień w dwa miesiące?

Choć te statystyki mogą wydawać się niskie, warto pamiętać, że naszym celem było zwiększenie ruchu na stronie, a nie bezpośrednia sprzedaż.

Maj 2024 był dla nas miesiącem testów i eksperymentów. Kampania Full Funnel była pierwszym krokiem w kierunku nowej strategii reklamowej. Skupiliśmy się na generowaniu ruchu na stronie, co miało stanowić podstawę dla przyszłych działań remarketingowych.

W efekcie osiągnęliśmy:

  • 6486 dodań do koszyka,
  • 1645 zamówień,
  • 350 472,55 zł wartości konwersji,
  • 6,43 zł CPA (koszt za zakup),
  • 33,15 ROAS.
Modna Kiecka w tiktokowym programie Full Funnel — ponad 3500 zamówień w dwa miesiące?

Czerwiec 2024 był dla nas miesiącem zbierania owoców wcześniejszych działań. Kontynuacja strategii oraz analiza wyników z maja pozwoliły nam na uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów:

  • 8257 dodań do koszyka (+27,30%),
  • 1947 zamówień (+18,35%),
  • 397 994,31 zł wartości konwersji (+13,55%),
  • 2,98 zł CPA (-53,65%),
  • 68,63 ROAS (+107,02%).
Modna Kiecka w tiktokowym programie Full Funnel — ponad 3500 zamówień w dwa miesiące?

Te wyniki jasno pokazują, że — pomimo pierwotnego celu na ruch — cała kampania miała pozytywny wpływ na ogólne wyniki sprzedażowe, znacznie zwiększając efektywność reklamową konta Modnej Kiecki.

Autor wpisu

Mateusz Kozłowski

Mateusz Kozłowski

Senior PPC Specialist

Senior PPC Specialist. Pracował jako webdeveloper przez ponad 4 lata, miłośnik UX, stale uczący się specjalista od reklam w social media. Współpracował z firmami z branży beauty&fashion czy fotowoltaiki. Szczególne miejsce w jego sercu zajmują sklepy internetowe. Połączenie jego wiedzy programistycznej, graficznej i marketingowej powoduje, że świetnie odnajduje się w każdym e-commercie! Prywatnie fan sztuk walki, piłki nożnej, motoryzacji i zdrowego odżywiania.

Chcesz z nami współpracować?

Skontaktuj się