- Początek współpracy. Rozmowa o marce, jej wizji, misji, asortymencie i celach, do których będziemy dążyć – ROAS min.15, oraz budżecie, jaki będziemy mogli wykorzystać na działania promocyjne – 3000 złotych miesięcznie.
- Założenie nowych zasobów w Business Managerze na Facebooku. Stworzenie i konfiguracja nowego konta oraz instalacja pixela.
- Wdrożenie planów w życie. Przetestowanie jednocześnie kilku celów reklamowych w różnych grupach docelowych.
- Pierwsze efekty. Najlepsze wyniki przynosi kampania na ruch. Uzyskano niemal 27 krotny zwrot z inwestycji na reklamę, oraz konwersję o wartości 60691,000 zł.
- Następne działania. Uzyskane dotychczas wyniki kampanii przekroczyły założony na początku KPI.
- Podsumowanie. Niewielki budżet i brak dostępu do wcześniejszych zasobów marki nie stanowiły problemu. Osiągnięto wyniki lepszych niż początkowe oczekiwania klientki.
Wprowadzenie
Na przełomie czerwca/lipca 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z panią Krystyną – założycielką sklepu meblowego Mebloscenka. Marka, pomimo licznych atutów [wspieranie polskiego wzornictwa i produkcji, szeroki wybór wysokiej jakości mebli wykonanych z naturalnych materiałów, oryginalny design czy możliwość personalizacji większości projektów] nie cieszyła się sporą popularnością, co przekładało się na niesatysfakcjonujący poziom sprzedaży. Naszym zadaniem było znalezienie przyczyny problemu i poprawienie dotychczasowej sytuacji za sprawą reklam w ekosystemie Facebooka.
Mebloscenka powstała z zamiłowania do polskiego designu. Naszą misją jest propagowanie polskiego wzornictwa i polskiej produkcji, a tym samym wspieranie, często rodzinnych firm, w których większość mebli wykonywana jest ręcznie i dopieszczone w najmniejszych szczegółach. W naszym sklepie meblowym znajdziecie piękne i wysoko jakościowe meble wykonane z naturalnych materiałów. Większość naszych produktów ma możliwość personalizacji – można dopasować je do swoich potrzeb, dobrać odpowiednie wymiary, kolory, a także sposób wykończenia. Dzięki temu możesz stać się właścicielem jedynego i absolutnie niepowtarzalnego produktu.
Nie obyło się jednak bez problemów. Poprzedni menedżer firmy został zablokowany, a co za tym idzie – nie mieliśmy dostępu do zasobów takich jak pixel czy konto reklamowe. Przed rozpoczęciem pracy konieczne było więc założenie nowych zasobów w Business Managerze na Facebooku.
Po stworzeniu i konfiguracji nowego konta oraz ponownej instalacji pixela – mogliśmy wdrażać w życie ustalony wcześniej plan. Cały proces oraz jego rezultaty, opiszemy w kilku krokach.
Postanowiliśmy przetestować jednocześnie kilka celów reklamowych w różnych grupach docelowych. Sugerując się danymi z Google Analytics oraz informacjami, które otrzymaliśmy od klientki – przygotowaliśmy dość ogólne grupy odbiorców takie jak:
- Zainteresowania: Home design, Scandinavian design, Home decor products, Interior design & Decoration, Zara Home
- Zainteresowania: Krótko po przeprowadzce, Krzesło, Stół, Ława
- Zainteresowania: Luksusowe wnętrza, Luksusowe samochody, Luksusowe podróże etc.
- Grupa pusta, bez zainteresowań
Z każdego zainteresowania wykluczyliśmy potencjalny ciepły ruch, czyli:
- odwiedzających stronę www
- aktywnych na Facebooku i Instagramie
Cele reklamowe, które testowaliśmy na początku:
- ruch,
- sprzedaż z katalogu,
- konwersje z optymalizacją pod wyświetlenie zawartości
Formaty, które wykorzystywaliśmy podczas kampanii:
- karuzele z zaciągniętymi produktami z katalogu,
- kolekcja z zaciągniętymi produktami z katalogu
- grafiki stateczne z bestsellerami
Przykład jednej z naszych reklam:
Screen z konta reklamowego z wynikami za lipiec 2021
Mimo wszystko – najlepsze wyniki nadal przynosiła kampania na ruch.
W październiku 2021, po kolejnych testach, na prowadzenie zaczęła wysuwać się kampania na konwersję z optymalizacją pod sprzedaż. Co więcej, w sklepie pojawiło się kilka promocji, które umieściliśmy w kampaniach do ciepłych grup odbiorców. Dodaliśmy również na stałe kampanie na aktywność.
Efekty naszych kampanii na Facebooku za okres lipiec – październik 2021:
Wydana kwota: 13516,64 zł
Liczba zakupów: 139
Wartość konwersji: 222 615
ROAS: 16,47
Jak na początkowy okres, gdzie dużo testowaliśmy – uważamy, że jest to dobry wynik. Założone bowiem na wstępie KPI to ROAS min. 15.
Kluczowe wskaźniki w Google Analytics również napawają optymizmem na przyszłość:
Jak widać mamy niższy współczynnik odrzuceń od kampanii w Google, a kluczowym źródłem ruchu na stronę jest Facebook.
Wyniki kampanii na listopad
Listopad zamykamy jeszcze wyższym zwrotem z inwestycji (ROASem) – na poziomie niemal 20. W związku z coraz lepszymi wynikami, zaproponujemy klientce zwiększenie budżetu mediowego, by móc osiągać jeszcze większe przychody z reklam.
Jak łatwo zauważyć – niewielki budżet i brak dostępu do wcześniejszych zasobów marki nie stanęły nam na drodze do osiągnięcia wyników lepszych niż początkowe oczekiwania klientki. W całym procesie kluczowymi elementami były: odpowiednio przygotowana struktura konta reklamowego oraz bardzo wysoki poziom obsługi klient. Świadomość mocnych stron marki i płynna wymiana wartościowych informacji pomiędzy agencją a klientką pozwoliły nam podjąć najlepsze w tym przypadku kroki. Decyzja o wyborze dosyć ogólnych grup odbiorców okazała się w pełni trafiona – kampania przyniosła zadowalające obie strony wyniki, a nam pozostawiła pole do dalszych działań.
Pani Krystyna wyraziła również swoje zadowolenie w postaci rekomendacji:
Czytaj:
– Ile kosztuje konfiguracja Google Analytics 4 (GA4)?