Sprawdziliśmy możliwości kanału płatnego, jakim jest TikTok Ads, abyś Ty nie musiał/-a. Przed rozpoczęciem działań przygotowaliśmy listę mitów, które trzeba było zweryfikować. Klient miał prosty cel, jeśli chodzi o TikTok Ads – zbudowanie kolejnego, dochodowego kanału reklamowego. Po rozmowie z Klientem skupiliśmy się przede wszystkim na budowaniu świadomości w tym medium.
Mit 1: TikTok jest tylko dla młodych
Prowadziliśmy działania reklamowe na TikToku, w oparciu o kilka różnych grup odbiorców. Jako docelową grupę wiekową wybraliśmy 25-55+.
Przygotowaliśmy także dedykowane grupy zainteresowań, które miały z większym prawdopodobieństwem skorzystać z naszych reklamowanych usług. Celem tutaj były grupy odbiorców związane z biznesem oraz właściciele firm.
Taka grupa odbiorców została przez TikToka oszacowana na 3 522 000-4 306 000 osób, co ocenione jest w panelu reklamowym, jako grupa zbilansowana.
Podział odbiorców ze względu na wiek oraz płeć na TikToku – dane globalne na 04.2022, źródło: Statista
Jako, że Klientowi w największym stopniu na budowaniu świadomości i zasięgu wśród interesujących nas grup odbiorców – kampania na konwersje była mniejszą częścią konta reklamowego.
Jak jest naprawdę?
Statystyki nie kłamią – zgodnie z mitem moglibyśmy spodziewać się, że największa grupa odbiorców, którzy obejrzeli nasze materiały wideo to ta blisko 25 r.ż.
Dane wyglądają jednak nieco inaczej:
Grupa odbiorców, którzy obejrzeli minimum 75% materiałów wideo, rozbita ze względu na wiek
Widać zatem idealnie, że:
- Przedział 25-34 osiągnął 26,23% grupy
- Przedział 35-44 osiągnął 24,81% grupy
- Przedział 45-54 osiągnął 24,03% grupy
- Przedział >55 osiągnął 24,94% grupy!
Starsi odbiorcy osiągnęli więc drugie miejsce na podium i nie są dużo mniejszą grupą, niż 25-34.
Pierwszy mit obalony.
TikTok nadaje się do budowania zasięgu
Ten mit zdecydowanie się potwierdził – widać to po koszcie dotarcia do 1 000 odbiorców, który uśredniając wyniósł 1,45 zł. Niektóre zestawy reklam sięgały wartości nawet 0,30 zł/1 000 odbiorców!
Dla porównania, CPM w Meta Ads (dane za grudzień 2022) dla tego samego Klienta wyniósł 4,90 zł.
TikTok wypada zatem (w najgorszym przypadku) niemal 3,5x taniej, jeśli chodzi o budowanie zasięgu.
Wykres obrazujący krzywe CPM oraz wyświetleń reklam na TikTok Ads w zakresie 28.11-13.12.2022
Drugi mit potwierdzony!
Na TikToku pojawia się mało konwersji
Wchodząc z reklamami na TikToka naszym głównym celem było docieranie do jak największej liczby odbiorców. Chcieliśmy jednak, aby prowadzone przez nas działania reklamowe same na siebie zarabiały.
Sugerowaliśmy zatem dodanie jednej kampanii, która miałaby prowadzić do konwersji na stronie WWW.
Po otagowaniu najważniejszych zdarzeń na stronie, za pomocą Google Tag Manager wprowadziliśmy na konto reklamowe kampanię sprzedażową.
Na wyniki nie trzeba było czekać długo, ponieważ pierwsze sprzedaże pojawiły się już kolejnego dnia.
ROAS w kampanii sprzedażowej wyniósł 8,71. Przez cały okres trwania kampanii osiągnęliśmy współczynnik konwersji na poziomie 0,94%. W porównaniu do projektów, które zajmują się sprzedażą internetową produktów jest to dobry wynik (~1%)
Stosunek wyświetleń do konwersji w TikTok Ads
Trzeci mit obalony!
W czasie prowadzenia kampanii TikTok Ads wygenerowaliśmy łącznie 7809,48 zł z budżetu reklamowego 2 000 zł.
Pragniemy podkreślić, iż większość (60%) budżetu została przeznaczona na budowanie świadomości i zasięgu, co pozwoliło nam wyświetlić reklamy łącznie 1 377 394 razy.
Podsumowanie
Jeśli posiadasz w swojej ofercie szybkozbywalne dobra, które często kupowane są w formie impulsu – rekomendujemy sprawdzenie TikTok Ads, jako kolejnego kanału reklamowego.
Panel reklamowy tego medium jest prosty w obsłudze, dzięki jego intuicyjności. Dla specjalistów, którzy mieli okazję tworzyć reklamy w systemie Meta pojawi się mnóstwo podobieństw.
Jeśli chcesz w swojej firmie rozwijać nowe, trendujące kanały reklamowe – napisz do nas. Kompleksowo zajmiemy się zaplanowaniem oraz wdrożeniem reklam na TikTok Ads, które powoli staje się “must-have” dla firm.