Tytuł ten, to naukowe spojrzenie na wpływ tego, co jemy na różne choroby, również te trudne i czasem nieuleczalne. Książka pokazuje 5 procesów, które zachodzą w naszym ciele – jeżeli któryś z nich przestaje działać prawidłowo, zaczynamy chorować.
Lektura w Polsce dopiero zdobywa popularność. Książka została napisana przez światowej sławy naukowca i doktora Williama Li – lekarza i wykładowcy Harvard Medical School. Oprócz książek pisze także artykuły naukowe m.in. dla The Science, The Lancet, New England Journal of Medicine. Książka pozytywnie zrecenzował Louis J. Ignarro, laureata nagrody Nobla w dziedzinie medycyny, dr Mehmet Oz, Bono, Cindy Crawford i wielu innych.
Największym jej atutem jest przedstawianie faktów o filarach zdrowia, dzięki którym dowiesz się jak wspomóc odżywianie się z korzyścią dla procesów zachodzących w organizmie.
O czym przeczytasz w naszym case study?
- Dogłębne rozmowy z klientem. Decyzja na realizowanie kilku rodzajów działań: prowadzenie fanpage’a, przygotowanie landing page’a, przygotowanie kampanii opartej o lejek sprzedażowy na FB.
- Dokładna analiza działań. Zwrot z inwestycji w reklamy (ROAS) wyniósł 10,27.
- Podjęcie współpracy ze starannie dobranymi influencerami. Wybrane zostały profile naukowe, edukacyjne, związane z badaniami i statystykami.
- Wyciągnięcie wniosków. Dzięki poszerzeniu działań marketingowych o współpracę z influencerami, koszt sprzedaży został obniżony średnio o 9 zł. Sprzedane zostało o 60% więcej książek niż początkowo zakładaliśmy.
Działania
Po rozmowach z klientem zdecydowaliśmy się na kilka rodzajów działań:
Poniżej prezentujemy przykładowe posty:
Aby działać w zróżnicowany sposób w social mediach, oprócz działań contentowych (aktywne prowadzenie fanpage’a książki) oraz reklamowych (wyżej wspomniana kampania FB i IG) musieliśmy wprowadzić kolejne.
Podjęliśmy współpracę ze starannie dobranymi influencerami.
Wybraliśmy takich, którzy prowadzą fanpage naukowe, edukacyjne, związane z badaniami i statystykami.
Zależało nam na profilach, które mają duże zaangażowanie społeczne, aktywnych moderatorów, zbudowaną wiarygodność wśród fanów, ale co najważniejsze powiązanych z tematyką książki i naukowym podejściem do świata.
Na ich fanpage’ach pojawiają się wpisy z recenzją książki i podkreśleniem jej naukowych walorów.
Tak wyglądało kilka wybranych postów:
Wnioski
Dzięki poszerzeniu działań marketingowych o współpracę z influencerami obniżyliśmy koszt sprzedaży średnio o 9 zł, sprzedaliśmy w tym czasie o 60% więcej książek niż początkowo zakładaliśmy.
Jakie z tego wnioski?
- Do działań marketingowych, jako do części biznesu powinniśmy podchodzić strategicznie – zaplanować kilka różnorodnych działań, które zwiększą zasięg i rozpoznawalność naszego produktu czy usługi.
- Dodatkowo powinniśmy też starannie dobierać podmioty do współpracy. Błędnie dobrani influencerzy mogą nie przynieść nawet zwrotu z inwestycji.
- Dlatego tak ważne jest, aby przed każdą współpracą – sprawdzać wiarygodność oraz zaangażowanie fanów, by nie popełnić błędu.