Któż z nas nie marzy otwarcie lub skrycie o własnym jachcie? Pewnie nie każdy będzie mógł sobie na niego pozwolić. Nie oznacza to jednak, że marzenia o wakacjach na jachcie trzeba schować między bajki. Może je spełnić jeden z naszych Klientów, Yachtic. Współpracujemy razem od lutego 2021 roku. I nie będziemy ukrywać – jest to współpraca bardzo owocna, o czym przekonasz się pod koniec tekstu. Sprawdź, co zrobiliśmy, że wyniki kampanii przekraczają ROAS 50!

Yachting dla każdego, czyli kim jest nasz klient?

O kliencie

Yachtic to innowacyjna firma z Polski, która swój biznes prowadzi na wielu europejskich rynkach, m.in. w Niemczech, Hiszpanii, we Francji, Włoszech czy Francji. 

Śmiało można powiedzieć, że Yachtic sprzedaje usługi premium. Firma zajmuje się bowiem czarterem jachtów na terenie całej Europy i nie tylko. Ich działalność polega przede wszystkim na pośrednictwie osobami rezerwującymi a operatorami podróży. 

Warto zaznaczyć, że obecnie praktycznie każdy może zarezerwować sobie jacht. Nie potrzeba do tego żadnych specjalnych uprawnień czy patentów żeglarskich. Klienci sami wybierają kierunek swojego rejsu, typ jachtu, a także liczbę osób, która będzie korzystać z jachtu. 

O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Poznanie wyzwań, z którymi musimy się zmierzyć. Podstawowym celem, jaki chciało osiągnąć Yachtic, było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży, przy wykorzystaniu kanałów digitalowych. 
  • Rozpoczęcie działań. Rozpoczęliśmy od solidnego przygotowania na kilku poziomach – technicznego, analitycznego i strategicznego. 
  • Kolejne etapy. Zainstalowaliśmy pixela, a także przygotowaliśmy Key Visual kampanii, które systematycznie dopieszczamy i odrobinę modyfikujemy. Nastąpiło również rozpoczęcie kampanii reklamowych.
  • Wyniki. Nasze działania wypływające z dogłębnej analizy przyczyniają się do tego, że przy budżecie kilku tysięcy złotych wypracowujemy ROAS w okolicach ponad 60!
Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Jak wygląda środowisko okołobiznesowe i kim są klienci Yachtic? 

    Głównymi klientami Yachtic są osoby, które miały już styczność z tego typu formą wypoczynku. Prowadzimy jednak intensywne działania skierowane do osób, które dopiero wchodzą w “yachting” i szukają nowych wrażeń. 

    Jacht można zarezerwować dosłownie jak pokój w hotelu i cieszyć się z jego wszystkich uroków. Są w one w pełni wyposażone i przystosowane do tego, by przeżyć na nich niezapomnianą przygodę. Łóżka, kuchnia czy łazienka z prysznicem to już standard. 

    W sytuacji, kiedy wczasowicze chcą wypłynąć w rejs, muszą dodatkowo zarezerwować usługę skippera, czyli osoby z uprawnieniami, która przejmie stery i wypłynie z nimi w morze lub trip po okolicznych wysepkach.

    Z usług Yachtic często korzystają też doświadczeni żeglarze z własnymi uprawnieniami, którzy na własną rękę korzystają z nieograniczonych możliwości pływania jachtem po otwartych wodach i cudownych zatokach. 

    Jakie były wyzwania, z którymi przyszło do nas Yachtic?

    Podstawowym celem, jaki chciało osiągnąć Yachtic, było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży przy wykorzystaniu kanałów digitalowych

    Głównym kanałem sprzedażowym były kampanie w środowisku Google Ads. Klient chciał też przetestować ekosystem Facebooka jako kolejny kanał komunikacji i – oczywiście sprzedaży. Działania związane z Facebookiem wdrażaliśmy u klienta od zera. 

    Było to spore wyzwanie z kilku względów

    Po pierwsze, jako digitalk nie świadczyliśmy usług w branży czarterowania jachtów. 

    Po drugie, niewiele jest na polskim rynku firm oferujących takie lub podobne usługi, więc trudno było nawet o wiarygodne benchmarki i dane porównawcze, na których moglibyśmy oprzeć wstępne estymacje. 

    Projekt był od początku sporą niewiadomą. Zastanawialiśmy się wspólnie, czy i jaką sprzedaż takich usług będziemy w stanie wygenerować dzięki Facebook Ads? 

    Klient – wiedząc, jak współpracujemy z innymi zarówno od strony wykonawczej i procesowej, jak i komunikacyjnej – postanowił zlecić nam to zadanie. 

    Jak poradziliśmy sobie z tymi wyzwaniami? 

    Zanim wystartowały pierwsze reklamy, cały projekt rozpoczęliśmy od solidnego przygotowania na kilku poziomach – technicznego, analitycznego i strategicznego

    A) PIXEL
    Klient na swojej stronie nie miał zainstalowanego Facebook Pixela, dlatego najpierw go zainstalowaliśmy, a także skonfigurowaliśmy pełną analitykę z wykorzystaniem Google Tag Managera.

    Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że silnik strony internetowej klienta to autorskie rozwiązanie, którego nie można było szybko i bezproblemowo zintegrować z Facebookiem. 

    Chcąc od początku bazować na wartościowych danych, każde zdarzenie: “page view”, “view content”, “dodanie do koszyka” czy “zakup” konfigurowaliśmy od zera.

    B) IDENTYFIKACJA WIZUALNA I KREACJE REKLAMOWE

    Bazując na identyfikacji wizualnej klienta ze strony internetowej, w kampaniach Facebook Ads i innych materiałach reklamowych, przygotowaliśmy Key Visual kampanii, które systematycznie dopieszczamy i odrobinę modyfikujemy. 

    Zmiany wynikają z analizy tego, co najlepiej konwertuje w poszczególnych kampaniach. W każdej kampanii prowadzimy testy A/B i systematycznie je optymalizujemy, by osiągać jak najlepsze wyniki. 

    Jeśli chodzi o wdrożone zmiany, to np. zmieniliśmy kolory przycisków CTA, umiejscowienie głównych haseł, a nawet rodzaj zdjęć wykorzystywanych w kampaniach.

    PRZED:

    Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!

    PO:

    Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!

    KAMPANIE REKLAMOWE

    Całą strukturę konta reklamowego, rozpisane kampanie, copy reklamowego i przygotowane kreacje zawsze rozpisujemy w specjalnym dokumencie (tzw. mediaplan), do którego klient ma zawsze dostęp i w nim akceptuje nasze propozycje. 

    W ramach działań dla Yachtic prowadzimy wielopoziomowe kampanie ukierunkowane na konkretne persony. Kampania ta została przygotowana wspólnie z klientem na bazie opracowania wewnętrznego Yachtic dotyczącego wspomnianych person, do których zaliczyć można m.in.: doświadczonych żeglarzy, wątpiących, imprezowiczów czy turystów. 
    Dla każdej z tych grup, oprócz odpowiednio sprecyzowanej w panelu reklamowym grupy docelowej, wspólnymi siłami przygotowaliśmy reklamy, które graficznie i tekstowo dostosowane są do osób, na których najbardziej nam zależy.

    PRZYKŁADY REKLAM KIEROWANYCH DO KONKRETNYCH PERSON:

    Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!
    Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!
    Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!
    Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!

    Ponadto, na stałe prowadzimy kampanie sezonowe charakterystyczne dla branży turystycznej, czyli First Minute, Last Minute czy rozpoczęcie sezonu.

    PRZYKŁAD REKLAMY FIRST MINUTE

    Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!

    Realizujemy także kampanie związane z “nieoczywistymi” okazjami, jak choćby Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia. 

    Zdecydowaliśmy się na taki krok, obserwując sezonowość branży i zmianę nawyków potencjalnych klientów, którzy szukają wytchnienia i słońca także w miesiącach zimowych. 

    To również dobra okazja, by pomyśleć o letnich wakacjach i ofertach First Minute. I wtedy Yachtic pojawia się ze swoją ofertą. 
    Jak widać, do tych kampanii dokładamy też nieco dystansu i humoru, by przykuć uwagę użytkowników i potencjalnych klientów: 

    Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!

    Cała struktura konta oparta jest o szczegółowy lejek sprzedażowy. Prowadzimy w nim potencjalnych klientów od świadomości marki i oferty, zainteresowanie, aż po domknięcie sprzedaży w postaci rezerwacji jachtu. 

    W reklamach korzystamy z niemal wszystkich dostępnych formatów reklamowych: katalog, kolekcja, animacje, grafiki statyczne, stories, animacje czy video. Dzięki temu dbamy nie tylko o atrakcyjność wizualną, ale też na każdym kroku wiemy, które kreacje przynoszą zadowalające wyniki, a które trzeba wyłączyć, by nie przepalały budżetu 

    Jakie wyniki osiągamy dla klienta? 

    Solidne przygotowanie działań, wiedza specjalistów oraz współpraca z Klientem oparta na partnerstwie i wzajemnym zaufaniu sprawiły, że już w pierwszym miesiącu kampanie przyniosły świetne wyniki: 

    Jesteś gotów, by porozmawiać?

      KAMPANIA FIRST MINUTE (LUTY 2021)

      • LICZBA ZAKUPÓW: 9
      • ROAS z całej kampanii: 38,38

      Tylko same działania remarketingowe w tym miesiącu przyniosły ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) na poziomie 139,87, co oznacza, że z każdej wydanej złotówki zarobiliśmy blisko 140. 

      Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!

      Nie spoczęliśmy jednak na laurach i w kolejnych miesiącach pracowaliśmy nad tym, by ustabilizować wyniki i sukcesywnie je podnosić

      Więcej czasu poświęcaliśmy na rozbudowę lejka sprzedażowego i udoskonalanie wielopoziomowych kampanii, które przekładają się na dodatkowe dziesiątki rezerwacji miesięcznie.

      Nasze działania wypływające z dogłębnej analizy przyczyniają się do tego, że przy budżecie kilku tysięcy złotych wypracowujemy ROAS w okolicach ponad 60!

      KAMPANIA LAST MINUTE (WRZESIEŃ 2021)

      CEL: konwersja – zakup

      • LICZBA ZAKUPÓW: 23
      • ROAS: 63,95
      Biznes, który spełnia marzenia o wakacyjnych (i nie tylko) rejsach. Poznaj success story Yachtic!

      A co jeszcze przed nami? 

      Do tej pory budżet Facebook Ads lokowaliśmy przede wszystkim na polskim rynku. Sukces i zadowolenie Klienta z całej współpracy sprawiły, że obecnie rozważamy ekspansję kampanie na kolejne rynki europejskie

      Jaki będzie efekt działań zagranicznych? Z pewnością Wam o nich opowiemy i – jak zawsze – podzielimy się naszym know-how. 

      Współpraca z Yachtic to idealny przykład na realizację naszej filozofii 3R: Relacje – Rezultaty – Rozwój. Bez Relacji opartej na zaufaniu i szacunku trudno byłoby o zadowalające Rezultaty. A bez nich nie byłoby Rozwoju – zarówno biznesu Klienta, jak i naszego. 

      Autor wpisu

      Wojciech Bernasiak

      Wojciech Bernasiak

      Senior PPC Specialist

      Z marketingiem związany od 2012 roku. Swoje doświadczenie zdobywał, realizując złożone kampanie internetowe dla salonów samochodowych, deweloperów budowlanych, a nawet… salonów beauty. W digitalk odpowiada za obsługę kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads Od 6 roku życia jego pasją jest koszykówka. W sezonie 2021/2022 zawodnik 2-ligowego zespołu AZS UMK Toruń.

      Chcesz z nami współpracować?

      Skontaktuj się z nami!