O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Cel: zwiększenie liczby polubień profilu i wzrost zaangażowania pod postami na Facebooku. Zbudowanie bazy odbiorców oraz przekierowanie ich na stronę internetową marki. 
  • Wyzwanie: wdrożenie działań contentowych, a tym samym realizacja celu, niemal od zera. 
  • Nasze działania: przygotowanie schematu działań, oprawy graficznej, języka komunikacji i harmonogramu publikacji na Facebooku oraz wdrożenie rozwiązań newsletterowych

Efekty: 83 tysiące obserwujących na Facebooku, ponad 500 polubień i dziesiątki komentarzy pod każdym postem oraz 7 752 odbiorców newslettera

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę



    O marce

    Marka Rehab została stworzona przez lekarza specjalistę rehabilitacji medycznej, Andrzeja Kroszczyńskiego. Specjalizuje się on w  bezoperacyjnym leczeniu rwy kulszowej oraz bólu pleców. Kluczowymi zabiegami wykonywanymi przez naszego klienta są zastrzyki nadtwardówkowe oraz autorska metoda leczenia punktów spustowych. Zabiegi i konsultacje wykonywane są w prywatnym gabinecie w Warszawie na ulicy Kluczborskiej 9 U1.

    Cel 

    Doktor Andrzej skontaktował się z nami w kwietniu 2020 roku. Celem nawiązanej współpracy miało być zwiększenie liczby obserwujących jego profil na Facebooku, zwiększenie zaangażowania pod udostępnianymi postami i zbudowanie bazy odbiorców, która odwiedzałaby jego stronę internetową. Przed podjęciem partnerstwa doktor samodzielnie prowadził działania w mediach społecznościowych. Chciał jednak, by wraz ze wzrostem świadomości o istnieniu marki wzrosła liczba odwiedzających gabinet pacjentów. 

    Wyzwanie 

    Prowadzone dotychczas przez klienta działania w mediach społecznościowych nie przynosiły oczekiwanego efektu. Udostępniane treści trafiały do znikomego grona odbiorców, które nie angażowało się w życie profilu. Powodem mógł być brak systematyczności udostępniania treści, brak oprawy graficznej lub wielokrotne linkpostowanie, czyli udostępnianie wyłącznie linków do artykułów blogowych. Posty były mało atrakcyjne wizualnie i nie przyciągały treścią. 

    Naszym zadaniem było więc przygotowanie całej struktury komunikacji – począwszy od schematu publikacji, przez cel i język komunikacji, po oprawę graficzną. 

    [post na Facebooku z dnia 27.06.2016]

    Nasze działania 

    Działania contentowe rozpoczęliśmy na przełomie lipca i sierpnia 2020 roku. 

    Mając określony cel [zwiększenie liczby polubień i wzrost zaangażowania na profilu na Facebooku] rozpoczęliśmy od zbadania grupy docelowej. Określiliśmy, że potencjalni odbiorcy treści [kobiety i mężczyźni w wieku 35-65 lat] szukają w sieci informacji o doskwierających im dolegliwościach i metodach ich skutecznego leczenia. Bazując na tych informacjach postanowiliśmy oprzeć nasze działania na recyklingu treści z bloga klienta. Na podstawie treści opublikowanych wcześniej przed doktora Andrzeja na jego stronie przygotowaliśmy szczegółowy harmonogram z jasno określoną częstotliwością i tematyką. Posty skupiały się głównie na edukacji z zakresu chorób kręgosłupa, karku, szyi oraz kości. Opisywały szczegółowo przyczyny powstania schorzenia, objawy oraz możliwości leczenia, w tym metody oferowane przez markę Rehab. Łączyło się również to z jednym z celów wskazanych przez klienta, mianowicie “zwiększenie świadomości na temat przyczyn oraz nowoczesnego leczenia bólu, zwłaszcza rwy kulszowej i bólu kręgosłupa. Tworzenie postaw i nawyków, które pomogą zapobiegać zwyrodnieniu kręgosłupa i powstaniu bólu pleców.”

    Dodatkowo opracowaliśmy spójną graficznie identyfikację wizualną, dzięki której profil zyskał jednolitego charakteru, a odbiorcy od razu mogli dowiedzieć się, jaka jest tematyka posta.

    Pierwszy post naszego autorstwa ukazał się 30 lipca 2020 roku. 

    [post na Facebooku z dnia 30.07.2020]

    Począwszy od pierwszego wpisu [30.07.2020] każdy opublikowany przez nas post zyskiwał średnio ponad 10 000 zasięgu organicznego oraz liczne polubienia i komentarze. Użytkownicy aktywnie reagowali na udostępniane materiały, zadając pytania, dzieląc się własnymi przeżyciami oraz opiniami na temat wizyty w gabinecie Rehab. Duży wkład w rozwój profilu miał klient, który regularnie odpowiadał na wiadomości odbiorców, budując tym samym zaufanie do jego osoby i oferowanych przez markę usług. 

    Kolejnym krokiem było umieszczanie linków przekierowujących do artykułów blogowych w postach. Dzięki temu zwiększyliśmy grono odwiedzających stronę marki oraz wpłynęliśmy pozytywnie na rozwój zasięgu organicznego.

    Posty wyróżniają się nie tylko merytoryczną wiedzą samego klienta, ale również czytelnym formatem. Najważniejsze punkty są wyróżnione emotikonami, które pełnią funkcję punktorów. Dzięki temu użytkownicy mogą  z łatwością odnaleźć najważniejsze informacje i szybko przebrnąć nawet przez dłuższe ściany tekstu. 

    Na dole każdego posta umieszczona jest stopka zachęcająca do kontaktu z gabinetem Rehab. Znajdują się tam najważniejsze dane kontaktowe, dzięki czemu użytkownik zainteresowany skorzystaniem z usług bez trudu znajdzie kluczowe informacje o tym, jak umówić wizytę. 

    Ogromny wpływ na budowanie zasięgów organicznych ma udział samego klienta, który regularnie i skrupulatnie odpowiada na zamieszczane przez użytkowników komentarze.Dzięki temu buduje nie tylko swoją wiarygodność, ale dba o lojalność odbiorców i dobre imię gabinetu. 

    1 czerwca 2022 roku, po niemal dwóch latach spełniającej swoje zadanie komunikacji wprowadziliśmy niewielkie zmiany w komunikacji wizualnej. Zrezygnowaliśmy z granatowego tła napisów na rzecz haseł o pogrubionej czcionce. Jak widać po wynikach postów, zmiana została dobrze przyjęte przez odbiorców. 

    Efekty 

    Jak można zaobserwować po najświeższych wpisach na profilu, dobrze dobrana komunikacja, spójność graficzna i aktywne odpowiadanie na komentarze pozwoliły nam zbudować zaangażowaną i lojalną społeczność marki. 

    rehab rekomendacja

    Autor wpisu

    Basia Cykowska

    Content Manager

    Z digital marketingiem związana od 2018 roku. Doświadczenie zdobywała zarówno podczas pracy agencyjnej, jak i jako freelancer. Swoje pierwsze kroki w branży stawiała jako Social Media Specialist, skupiając się na tworzeniu kampanii Facebook Ads, jednak zamiłowanie do słowa pisanego sprawiło, że postanowiła rozwijać się zawodowo jako copywriter i content creator. W swojej dotychczasowej pracy miała okazję tworzyć materiały promocyjne, edukacyjne i wizerunkowe dla marek związanych m.in. z systemami inteligentych domów, wirtualnymi spacerami, ekskluzywną modą ślubną, gastronomią czy kosmetologią. Współpracowała z największym na świecie producentem układów scalonych - marką Intel. Prywatnie miłośniczka fantastyki, snowboardu i spacerów po lesie.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami