- Znalezienie przyczyny braku sprzedaży. Wykonanie dokładnej analizy, a następnie poprawa błędów oraz przygotowanie prawidłowej struktury konta reklamowego.
- Znalezienie szeregu błędów, które realnie wpływały na jakość kampanii i brak rezultatów,
- Osiągnięcie pierwszych rezultatów. Efekty w postaci wysokiego ROASu zostały osiągnięte niemal od razu.
- Efekty wszystkich kampanii po pełnym miesiącu. Osiągnięcie ponad 15 krotnego zwrotu z wydatków na reklamę. Wartość konwersji wyniosła 74849,79 zł.
Nie moglibyśmy w przyszłości stworzyć grup podobnych odbiorców na podstawie tych zdarzeń, a to jedne z najczęściej wykorzystywanych przez nas grup docelowych.
Na poprawie błędów oraz przygotowaniu prawidłowej struktury konta reklamowego skupiło się kilku naszych specjalistów.
Opiekunem tego projektu, jak również osoba odpowiedzialną za reklamy jest Marcin Grzeszczuk, za content odpowiada Ewelina Drela, wsparciem w projekcie jest Katarzyna Krzyżanowska a team liderką Agata Banaszkiewicz.
Wspomniana struktura konta reklamowego musi przewidywać wiele elementów:
- odpowiedni podział budżetu na ruch ciepły oraz zimny,
- dobranie odpowiednich umiejscowień wyświetlania reklam,
- dobranie odpowiednich kreacji reklamowych
- treści reklam przygotowane pod grupę docelową.
-
Punktem wyjścia w tym przypadku była analiza ruchu na stronie WWW.
-
Ruch na stronie klienta był duży, więc 60% budżetu przeznaczyliśmy na ciepły ruch (remarketing).
-
20% przeznaczyliśmy na budowanie „społecznego dowodu słuszności” czyli zaangażowania pod postami
-
20% na pozyskanie nowych klientów do sklepu. Kiedy mieliśmy już wszystko gotowe, przedstawiliśmy strategię klientowi i po jej akceptacji przystąpiliśmy do uruchomienia kampanii.
Wyniki z managera reklam Klienta z okresu 3-10 Grudnia
Po 7 dniach od startu kampanii mieliśmy już niemal 18 krotny zwrot z inwestycji oraz konwersje o wartości 21316 zł
Wyniki z managera reklam Klienta z okresu 3-31 grudnia
Po pełnym miesiącu współpracy osiągnęliśmy ponad 15 krotny zwrot z wydatków na reklamę a wartość konwersji wyniosła 74849,79 zł
Już w pierwszym miesiącu współpracy udało nam się wypracować efekty lepsze niż początkowe założenia naszego klienta.
W całym procesie kluczowym elementem było dobre przygotowanie się do startu reklam. Samo klikanie to dla nas ostatni etap kampanii, nie pierwszy. Tak jak przeczytaliście wcześniej, zanim wystartowaliśmy z pierwszymi kampaniami, musieliśmy usunąć szereg błędów w pikselu, oraz przygotować konkretny plan, czym oprócz rabatu zachęcić klienta do zakupu.
Oczywiście na tym nie poprzestajemy!
Dzięki wypracowanym wynikom klient zdecydował się na trzykrotne zwiększenie budżetu reklamowego i rozszerzenie naszej współpracy o nowe kampanie reklamowe.