O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Znalezienie przyczyny braku sprzedaży. Wykonanie dokładnej analizy, a następnie poprawa błędów oraz przygotowanie prawidłowej struktury konta reklamowego.
  • Znalezienie szeregu błędów, które realnie wpływały na jakość kampanii i brak rezultatów,
  • Osiągnięcie pierwszych rezultatów. Efekty w postaci wysokiego ROASu zostały osiągnięte niemal od razu.
  • Efekty wszystkich kampanii po pełnym miesiącu. Osiągnięcie ponad 15 krotnego zwrotu z wydatków na reklamę. Wartość konwersji wyniosła 74849,79 zł.
Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Oczekiwania klienta

    Klient podkreślał, że wcześniej prowadził kampanie reklamowe na Facebooku. Niestety nie przynosiły one żadnych rezultatów.

    Właściciel sklepu nie do końca był przekonany czy social media są odpowiednim kanałem sprzedaży. Podjął jednak jeszcze jedną próbę i zgłosił się do naszej agencji. Zależało mu, aby kampanie, jak i jego profile społecznościowe były profesjonalnie prowadzone.

    Głównym wskaźnikiem mierzenia skuteczności prowadzonych działań, miał być zwrot wydatków poniesionych na reklamę (ROAS) na poziomie 10 – do tej pory ani razu nie udało się go osiągnąć.

    Wykonane działania

    Na wyniki kampanii wpływ ma wiele czynników, dlatego przed rozpoczęciem działań sprawdziliśmy:

    • czy business manager jest dobrze skonfigurowany
    • czy klient jest właścicielem konta reklamowego
    • czy do konta reklamowego jest przypisana odpowiednia metoda płatności
    • czy piksel Facebooka jest zainstalowany na stronie i czy poprawnie zbiera dane

    W wyniku wykonanej analizy znaleźliśmy szereg błędów, które realnie wpływały na jakość kampanii i brak rezultatów – tego typu kroków w pracy nad kampaniami nie można pominąć!

    Co to były za błędy?

    Był to między innymi źle skonfigurowany w witrynie kod piksela Facebooka, który nieprawidłowo mierzył konwersje niestandardowe (wyświetlenia produktu, dodania do koszyka, zakupy), przez co kampanie nie mogły się poprawnie zoptymalizować.

    Nie moglibyśmy w przyszłości stworzyć grup podobnych odbiorców na podstawie tych zdarzeń, a to jedne z najczęściej wykorzystywanych przez nas grup docelowych. 

    Na poprawie błędów oraz przygotowaniu prawidłowej struktury konta reklamowego skupiło się kilku naszych specjalistów. 

    Opiekunem tego projektu, jak również osoba odpowiedzialną za reklamy jest Marcin Grzeszczuk, za content odpowiada Ewelina Drela, wsparciem w projekcie jest Katarzyna Krzyżanowska a team liderką Agata Banaszkiewicz.

    Wspomniana struktura konta reklamowego musi przewidywać wiele elementów:

    • odpowiedni podział budżetu na ruch ciepły oraz zimny,
    • dobranie odpowiednich umiejscowień wyświetlania reklam,
    • dobranie odpowiednich kreacji reklamowych
    • treści reklam przygotowane pod grupę docelową.
    • Punktem wyjścia w tym przypadku była analiza ruchu na stronie WWW.

    • Ruch na stronie klienta był duży, więc 60% budżetu przeznaczyliśmy na ciepły ruch (remarketing).

    • 20% przeznaczyliśmy na budowanie „społecznego dowodu słuszności” czyli zaangażowania pod postami

    • 20% na pozyskanie nowych klientów do sklepu. Kiedy mieliśmy już wszystko gotowe, przedstawiliśmy strategię klientowi i po jej akceptacji przystąpiliśmy do uruchomienia kampanii.

    15-krotny zwrot budżetu reklamowego w pierwszym miesiącu współpracy z digitalk

    Po 7 dniach od startu kampanii mieliśmy już niemal 18 krotny zwrot z inwestycji oraz konwersje o wartości 21316 zł

    Po pełnym miesiącu współpracy osiągnęliśmy ponad 15 krotny zwrot z wydatków na reklamę a wartość konwersji wyniosła 74849,79 zł 

    Podsumowanie

    Już w pierwszym miesiącu współpracy udało nam się wypracować efekty lepsze niż początkowe założenia naszego klienta.

    W całym procesie kluczowym elementem było dobre przygotowanie się do startu reklam.  Samo klikanie to dla nas ostatni etap kampanii, nie pierwszy. Tak jak przeczytaliście wcześniej, zanim wystartowaliśmy z pierwszymi kampaniami, musieliśmy usunąć szereg błędów w pikselu, oraz przygotować konkretny plan, czym oprócz rabatu zachęcić klienta do zakupu.

    Oczywiście na tym nie poprzestajemy!

    Dzięki wypracowanym wynikom klient zdecydował się na trzykrotne zwiększenie budżetu reklamowego i rozszerzenie naszej współpracy o nowe kampanie reklamowe.

    Autor wpisu

    Marcin Grzeszczuk

    Prywatne: Marcin Grzeszczuk

    Facebook Ads Specialist

    Z marketingiem związany od 2015 roku. Swoje doświadczenie zdobywał w firmach, które były liderami na rynku, jak również w małych lokalnych biznesach w wielu branżach. Duże doświadczenie po stronie klienta pozwala lepiej zrozumieć biznes od środka i osiągać wysokie ROASy. Swoje powołanie odnalazł w kampaniach reklamowych na Facebooku, które z powodzeniem prowadzi. Prywatnie szczęśliwy tatuś dwójki dzieci oraz wielki fan sportów walki.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami