Kampania brandowa w Google Ads to kampania w sieci wyszukiwania, w której tworzymy reklamy wyświetlane na nazwę firmy. Jest to rodzaj kampanii, który często jest poddawany w wątpliwość. Dlaczego warto prowadzić ten rodzaj działań reklamowych?
O czym przeczytasz?
– kampania brandowa – korzyści
– w jakich branżasz sprawdzi się kampania brandowa
– kampania brandowa – o czym należy pamiętać
Jako specjaliści prowadzący kampanie Google Ads często spotykamy się z pytaniami o sens prowadzenia tzw. kampanii brandowej. Jest to kampania prowadzona w wyszukiwarce Google, w której wyświetlamy reklamy po wpisaniu nazwy firmy.
Wpisując nazwę firmy wyświetla się ona zazwyczaj na pierwszym miejscu w wynikach organicznych Google i ten rodzaj kampanii jest traktowany jako płacenie za kliknięcie, które i tak zostałoby osiągnięte poprzez darmowe wyniki wyszukiwania.
Jakie są korzyści z tzw. kampanii brandowej?
Tego typu kampania stanowi ochronę i gwarantuje, że nie stracisz użytkowników tuż przed wejściem na stronę. Konkurencja jest chętna, aby przejąć ruch osób, które chcą wejść na Twoją stronę. Wiele osób zamiast wpisywać pełen adres strony, wpisuje nazwę firmy w Google i następnie klika w wyniki wyszukiwania. Gdy ktoś z Twojej konkurencji utworzy reklamę na Twoją nazwę firmy to jest ryzyko, że użytkownik dokona zakupu produktu/usługi u niej, mimo że szukał Ciebie. Oferta była zbyt kusząca…
Dodatkowym argumentem są niskie koszty. Na frazy związane z marką prawdopodobnie liczba chętnych reklamodawców będzie niewielka, więc koszt za kliknięcie będzie wynosił w okolicy kilkunastu groszy.
Atutem jest także możliwość stworzenia własnego przekazu, który łatwo zmienisz z uwagi na sezonowość lub promocje. Korzystając z rozszerzeń do kampanii wyszukiwania takich jak linki do podstron skierujesz użytkowników na interesujące ich podstrony oraz zwiększysz pozytywny odbiór Twojej marki.
Czy są branże, w których kampanie brandowe mają szczególnie sens?
Kampanie brandowe Google Ads mają sens w przypadku praktycznie wszystkich branż, ale szczególnie jej korzyści będą odczuwalne w sytuacji, gdy nasze usługi są oferowane także na stronach dystrybutorów lub agregatorów ofert i płacisz im wysoką prowizję.
Przykładem może być branża hotelowa, gdzie użytkownik wpisujący nazwę wybranego hotelu otrzyma na kilku pierwszych miejscach wyszukiwania reklamy stron pośredniczących w rezerwacji noclegów.
Poprzez kampanię brandową (reklamy brandowe Google Ads) właściciel hotelu może zaoszczędzić kilkanaście procent prowizji i pozyskać użytkownika na własną stronę internetową, gdzie dokona rezerwacji pokoju.
O czym należy pamiętać w kampaniach brandowych?
Należy pamiętać, że prowadząc kampanię (kampanie brandowe w Google Ads) dla marki powinieneś wykluczyć jej nazwę z pozostałych kampanii, w których promowane są usługi lub produkty. Wtedy masz pewność, że osoby znające markę trafią na stronę z tańszej kampanii brandowej, a poprzez pozostałe kampanie pozyskasz osoby, które poszukują danego rodzaju usług lub produktów.