Zdjęcia 360*, czyli zdjęcie panoramiczne, to wg mnie jedno z ciekawszych rozwiązań na urozmaicenie fanpage’a.
Dzięki niemu zaprezentujesz w jednym miejscu o wiele więcej contentu, niż na zwykłym zdjęciu.
W tym wpisie, pokażę od strony technicznej, jak należy przygotować zdjęcie lub grafikę, aby Facebook odczytał je jako 360*.
Od czego zacząć?
Nie każde zdjęcie Facebook odczyta jako fotografię sferyczną.
Jeśli mamy fotografię zrobioną aparatem lub kamerą 360*, to na 99% takie zdjęcie będzie miało w swoich parametrach (czyli informacjach o pliku) zapis, że jest zdjęciem 360*.
Wtedy, gdy dodamy je np. na Facebooka, portal tak je odczyta i przedstawi je jako sferyczne.
Sprzęt fotograficzny 360* od razu po zrobieniu fotografii nadaje w parametrach zapisy, które aplikacje takie jak Facebook odczytują jako sferyczne.
Zwykle zdjęcia nie mają takich informacji w sobie. W tym tkwi różnica.
Problem pojawia się w dwóch innych przypadkach:
1.
Chcemy zdjęcie obrobić w Photoshopie lub innym programie graficznym. Wtedy przy zapisywaniu zmienionego pliku, parametry są kasowane i gotowy plik ich nie ma. Facebook odczyta je jako zwykłe, płaskie zdjęcie.
2.
Kiedy od zera tworzymy grafikę, kompozycję sferyczną i chcemy, aby na Facebooku wyświetlała się ona w formacie 360*. Niestety same rozmiary grafiki (o nich za chwilę) nie pomogą. Trzeba wejść w edycję zdjęcia i nadać mu parametry, czyli cechy zdjęcia 360*
Jeśli masz już plik gotowy do publikacji i nie zamierzasz go więcej edytować, sprawdź na początku, czy wymiary są prawidłowe.
Zalecam wymiary np. 10 000 x 5000 lub 4096 x 2048px. Jak widzisz, te rozmiary są w proporcji 2:1, czyli szerokość ma być dwa razy dłuższa od wysokości.
Jednak im większe będziemy stosować rozmiary, tym więcej detali będziemy mogli tam umieścić.
Wiem z doświadczenia, że lepiej plik zapisać w formacie .JPG. Facebook nie zabrania korzystać z .PNG. Po prostu, przy zdjęciach .JPG jest mniej problemów..
Kliknij przycisk eXif.me, żeby wgrać zdjęcie do strony.
Uwaga, teraz najważniejsza część.
W rubrykach Make i Model, wpisz parametry kamery 360*. Podaję sprawdzoną przez siebie kombinację.
MAKE: RICOH
MODEL: RICOH THETA S
Resztę pól możesz zostawić pustych
Przejdź na dół strony i kliknij przycisk Go.eXifing.
System wprowadzi zmiany i poprosi o zamknięcie konfiguratora.
Następnie pobierz gotowy plik i wgraj go na Facebooka.
I to wszystko. Przed Tobą nowe możliwości kreatywnych publikacji na fanpage’u.
Porozmawiajmy o współpracy
Autorzy wpisu
Prywatne: Olaf Gałecki
New Business Manager
Z branżą marketingową związany nieprzerwanie od 2014 roku. Ma na swoim koncie pracę w lokalnej agencji marketingowej, a także w wewnętrznym dziale marketingu jednej z przodujących agencji pracy w Polsce. W digitalk pracuje od listopada 2019 roku. Ma na swoim koncie współpracę z takimi branżami, jak: e-commerce, hotelarstwo, gastronomia, salony beauty/fryzjerskie, serwisy samochodowe, perfumerie i placówki lecznicze. 100% tata, który każdą wolną chwilę spędza ze swoimi córkami. Wieczorami, jak znajdzie okazję, odpala Football Managera. Kibic FC Barcelony.
Dla zdecydowanej większości firm reklamujących się w digitalowym świecie, reklamy na Facebooku są nieodłączonym tego elementem. Nic w tym dziwnego, wszak Facebook oferuje nieporównywalne możliwości dotarcia do szerokiej gamy odbiorców. Aby w pełni wykorzystać potencjał reklamowy tej platformy, niezbędne jest zrozumienie i umiejętność korzystania z Managera Reklam. W tym artykule dokładnie przyjrzymy się temu narzędziu,...
Nieistotne, czy prowadzisz małą firmę czy pracujesz w międzynarodowej korporacji. Jeśli prowadzisz działania w social mediach (albo przynajmniej o nich myślisz) na pewno spotkałeś się z pojęciem „zasięgu”. To właśniie o nim porozmawiamy w tym artykule.
W tym wpisie przyjrzymy się kluczowym elementom skutecznej reklamy video na Facebooku i YouTube. Podpowiemy, jak przyciągnąć uwagę widzów oraz jakie strategie zastosować, aby kampania Twojej marki była naprawdę efektywna. Dowiesz się też, co musisz przygotować by utworzyć reklamę video.