Zdjęcia 360*, czyli zdjęcie panoramiczne, to wg mnie jedno z ciekawszych rozwiązań na urozmaicenie fanpage’a.
Dzięki niemu zaprezentujesz w jednym miejscu o wiele więcej contentu, niż na zwykłym zdjęciu.
W tym wpisie, pokażę od strony technicznej, jak należy przygotować zdjęcie lub grafikę, aby Facebook odczytał je jako 360*.
Od czego zacząć?
Nie każde zdjęcie Facebook odczyta jako fotografię sferyczną.
Jeśli mamy fotografię zrobioną aparatem lub kamerą 360*, to na 99% takie zdjęcie będzie miało w swoich parametrach (czyli informacjach o pliku) zapis, że jest zdjęciem 360*.
Wtedy, gdy dodamy je np. na Facebooka, portal tak je odczyta i przedstawi je jako sferyczne.
Sprzęt fotograficzny 360* od razu po zrobieniu fotografii nadaje w parametrach zapisy, które aplikacje takie jak Facebook odczytują jako sferyczne.
Zwykle zdjęcia nie mają takich informacji w sobie. W tym tkwi różnica.
Problem pojawia się w dwóch innych przypadkach:
1.
Chcemy zdjęcie obrobić w Photoshopie lub innym programie graficznym. Wtedy przy zapisywaniu zmienionego pliku, parametry są kasowane i gotowy plik ich nie ma. Facebook odczyta je jako zwykłe, płaskie zdjęcie.
2.
Kiedy od zera tworzymy grafikę, kompozycję sferyczną i chcemy, aby na Facebooku wyświetlała się ona w formacie 360*. Niestety same rozmiary grafiki (o nich za chwilę) nie pomogą. Trzeba wejść w edycję zdjęcia i nadać mu parametry, czyli cechy zdjęcia 360*
Jeśli masz już plik gotowy do publikacji i nie zamierzasz go więcej edytować, sprawdź na początku, czy wymiary są prawidłowe.
Zalecam wymiary np. 10 000 x 5000 lub 4096 x 2048px. Jak widzisz, te rozmiary są w proporcji 2:1, czyli szerokość ma być dwa razy dłuższa od wysokości.
Jednak im większe będziemy stosować rozmiary, tym więcej detali będziemy mogli tam umieścić.
Wiem z doświadczenia, że lepiej plik zapisać w formacie .JPG. Facebook nie zabrania korzystać z .PNG. Po prostu, przy zdjęciach .JPG jest mniej problemów..
Kliknij przycisk eXif.me, żeby wgrać zdjęcie do strony.
Uwaga, teraz najważniejsza część.
W rubrykach Make i Model, wpisz parametry kamery 360*. Podaję sprawdzoną przez siebie kombinację.
MAKE: RICOH
MODEL: RICOH THETA S
Resztę pól możesz zostawić pustych
Przejdź na dół strony i kliknij przycisk Go.eXifing.
System wprowadzi zmiany i poprosi o zamknięcie konfiguratora.
Następnie pobierz gotowy plik i wgraj go na Facebooka.
I to wszystko. Przed Tobą nowe możliwości kreatywnych publikacji na fanpage’u.
Porozmawiajmy o współpracy
Autorzy wpisu
Prywatne: Olaf Gałecki
New Business Manager
Z branżą marketingową związany nieprzerwanie od 2014 roku. Ma na swoim koncie pracę w lokalnej agencji marketingowej, a także w wewnętrznym dziale marketingu jednej z przodujących agencji pracy w Polsce. W digitalk pracuje od listopada 2019 roku. Ma na swoim koncie współpracę z takimi branżami, jak: e-commerce, hotelarstwo, gastronomia, salony beauty/fryzjerskie, serwisy samochodowe, perfumerie i placówki lecznicze. 100% tata, który każdą wolną chwilę spędza ze swoimi córkami. Wieczorami, jak znajdzie okazję, odpala Football Managera. Kibic FC Barcelony.
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, koniecznie musisz wykorzystać potencjał i utworzyć katalog produktów na Facebooku, by z łatwością promować i dodać produkty w systemie reklamowym Meta. Katalog jest miejscem, w którym znajdują się informacje o wszystkich produktach z Twojego e-commerce. Ten format pozwala też wyświetlić i aktualizować je bezpośrednio w reklamach i ułatwia zakupy na...
Facebook Ads to zaawansowany system reklamowy, który umożliwia firmom i marketerom dotarcie do ogromnej liczby użytkowników Facebooka oraz Instagrama. Dzięki rozbudowanym narzędziom targetowania reklamodawcy mogą precyzyjnie kierować swoje komunikaty do wybranych grup odbiorców, co czyni reklamy Facebook Ads skutecznym elementem każdej strategii marketingowej. W tym artykule przyjrzymy się, jak działa ten system reklamowy, jakie oferuje...
Reklama na Facebooku — co warto o niej wiedzieć? Reklamy na Facebooku (Facebook Ads) to wielkie narzędzie marketingowe, które pozwala firmom docierać do szerokiej grupy odbiorców w sposób precyzyjny i efektywny. Dzięki zaawansowanym narzędziom targetowania przedsiębiorcy mogą skierować swoje komunikaty reklamowe do osób o określonych zainteresowaniach, zachowaniach, demografii, a nawet preferencjach zakupowych. Facebook, jako jedna...