Za Tobą uruchomienie pierwszych reklam na Facebooku? Zastanawiasz się, co zrobić, żeby poprawić efekty działań, ale nie wiesz od czego zacząć? Przeczytaj ten poradnik i wykorzystaj nasze wskazówki do optymalizacji kampanii.
Manager reklam Facebook Ads – musisz z niego korzystać!
Po pierwsze – nie „promuj postów” Na Facebooku…
Jeśli ustawiałeś swoją pierwszą reklamę na Facebooku z poziomu fanpage’a, czyli klikając w niebieski przycisk “promuj post” to mam jedną prośbę – więcej tak nie rób!
Teoretycznie tworzenie reklam w ten sposób wydaje się być najprostszym rozwiązaniem. W końcu kto z nas nie widział pięknie brzmiącej formułki: “Promuj ten post za jedyne 25 zł, aby dotrzeć nawet do 5 tys. użytkowników”? Kusi, prawda?
Nie powinniśmy jednak wybierać tutaj najprostszego rozwiązania, bo nie będziemy mieli pełnej kontroli nad tym, gdzie i jak wydamy swoje pieniądze. Opcja ta zawiera wiele ograniczeń (m.in. brak wszystkich celów reklamowych, umiejscowień i ustawień na poziomie kreacji).
Co zatem zrobić, żebyś miał większą kontrolę nad reklamami na Facebooku? Działaj z poziomu menedżera reklam. Wejdź tam, utwórz i skonfiguruj swoje konto reklamowe, a następnie przejdź do działania, czyli ustawiania kampanii, zestawów reklam i w końcu samych reklam.
Poradnik wideo dotyczący tego, jak uruchomić swoją pierwszą reklamę na Facebooku w ten sposób znajdziesz
Pamiętaj też, że w przypadku kampanii kierujących na stronę www konieczne będzie stworzenie piksela FB, czyli kodu, który śledzi użytkowników będących na Twojej stronie.
Bez tego nie będzie dobrej kampanii na konwersje czy ruch.
Dane z piksela będziemy mogli też wykorzystać później do remarketingu czy tworzenia grup podobnych odbiorców (lookalike). Więcej informacji o pikselu Facebooka znajdziesz w poradniku FB i na blogu Artura.
Reklama składa się zasadniczo z grafiki reklamowej/zdjęcia i treści reklamy zwanej popularnie copy.
Copy powinno być krótkie, jasne i czytelne. Używaj w nim języka korzyści, który może trafić do Twojego odbiorcy.
Pamiętaj, że nie kupujemy samych cech fizycznych produktów czy usług (np. baterii 4000 mAh w przypadku smartfona). Dla potencjalnego klienta ważniejsza będzie korzyść wynikająca z posiadania takiej baterii, czyli działanie bez ładowania do 3 dni.
Grafika powinna przyciągać uwagę odbiorcy. Dobrą praktyką jest dodanie na niej CTA (call to action), czyli wezwania do działania.
Reklama na Facebooku | Kreacja reklamowa – przykłady
Dobra kreacja to taka, w której od razu orientujemy się, co autor miał na myśli. Konkretny i krótki przekaz, bez lania wody i owijania w bawełnę oraz jasne wezwanie do akcji.
Odbiorca powinien wiedzieć, czego od niego oczekujesz, bo wtedy jest większa szansa, że to działanie wykona.
Używaj emotikon i zadbaj o estetykę, składnię i poprawność stylistyczną. Pamiętaj, że reklama powinna być jak przynęta, która zwabi użytkowników. O wszystkich szczegółach możesz poinformować później – na przykład stronie www.
Przykłady kreacji reklamowych znajdziesz w bibliotece reklam na FB. Możesz tam podejrzeć swoją konkurencję lub największe marki. Uwierz mi – znajdziesz tam masę inspiracji do własnych działań!
Porozmawiajmy o współpracy
Testuj różne warianty reklam
W przypadku reklam nie zawsze zadziała nasza intuicja i ogólne poczucie estetyki. Może się bowiem okazać, że Twoja grupa docelowa będzie reagować na treści reklamowe zupełnie inaczej niż Ty.’
Właśnie dlatego zawsze warto (szczególnie gdy zaczynamy nasze działania) testować co działa, a co nie.
Tworzysz kampanię mając pozyskać ruch na Twoją stronę www? Wykorzystaj kilka zestawów reklam (z różnym targetowaniem) i kilka kreacji w każdym z nich. Po czasie wyłącz te najgorzej konwertujące (czyli osiągające najgorsze wyniki) zestawy reklam czy reklamy i stwórz nowe kreacje na bazie pierwszych obserwacji i wniosków.
Po dłuższym czasie (gdy dotrzesz do co najmniej kilku tysięcy odbiorców) będziesz wiedział, jakie komunikaty działają lepiej i jakie grupy odbiorców są najbardziej zainteresowane Twoim produktem czy usługą.
Każda kampania jest inna, dlatego nie traktuj jako pewnik tego, co wyczytałeś na blogach, w case study czy na facebookowych grupach. Wszystko sprawdzaj i sam wyciągaj wnioski.
Prowadząc działania e-commerce, naszym wiodącym celem jest – oczywiście – generowanie jak największej sprzedaży. Ale czy są jednak sytuacje, w których na sprzedaży wciąż nam zależy…choć nie mamy z niej bezpośredniego przychodu? Oczywiście, że tak!
To popularny błąd osób początkujących, którym bardzo zależy na dobrych rezultatach.
Widziałem kilka razy na facebookowych grupach pytania w stylu: ustawiłem reklamę dziś rano, najpierw koszt za klik wynosił 0,20 zł, ale teraz wzrósł do 1,10 zł. Łącznie mam 15 klików i zasięg kampanii 370 osób. Co robić???
W takiej sytuacji najlepiej po prostu poczekać i nie odświeżać co chwilę menedżera reklam.
Dopiero uzyskanie większej liczby danych pozwoli nam cokolwiek analizować i podejmować kolejne decyzje. Aby analiza danych miała sens potrzebujemy przynajmniej kilku tysięcy odbiorców naszych reklam.
Budżet reklamowy – na co uważać?
O to bardzo łatwo. Masz poczucie, że Twoja kreacja jest świetna, wybrałeś najlepsze targetowanie i wszystko dobrze poustawiałeś? To wspaniale! Ale działaj na początku na małych kwotach i jeśli wyniki będą satysfakcjonujące – stopniowo zwiększaj budżet.
Gdy dopiero zaczynasz – nie ryzykuj. Ustaw budżet dzienny na poziomie 5, 10 czy 20 zł i po czasie go zwiększ.
I na koniec…
działaj zgodnie z planem i nie oczekuj zbyt szybko cudów!
Skuteczna Reklamy na Facebookuto tylko jedna z części składowych marketingu Twojej firmy. A tej prawie nikt nie zna, bo dopiero zaczynasz albo wcześniej nie prowadziłeś działań online?
Będziesz potrzebować więcej czasu na dobre wyniki niż znana, duża firma, posiadając społeczność i klientów. To chyba oczywiste, prawda? Ale tak często o tym zapominamy.
Jeśli jesteś w takiej sytuacji postaraj się najpierw zainteresować użytkowników Twoją firmą, a dopiero potem domknij sprzedaż w kampaniach kierowanych do tzw. “ciepłych grup”, czyli składających się z osób, które znają Twoją firmę (bo np. były na stronie www lub reagowały na Twoją treść).
Pamiętaj!
Większość z nas nie kupi produktu i nie skorzysta z usługi nieznanej firmy, widząc po raz pierwszy jej reklamę na Facebooku. Badania pokazują, że potrzebujemy co najmniej 7 wyświetleń reklamy do tego, aby podjąć decyzję zakupową. Liczba ta może wzrosnąć, gdy Twój produkt jest droższy lub bardziej złożony.
Stwórz strukturę konta reklamowego z podziałem na kampanie, zestawy reklam i reklamy, a następnie przejdź do działania!
Testuj, sprawdzaj i daj sobie czas, a z pewnością znajdziesz takie ustawienia, które dadzą satysfakcjonujące rezultaty.
Autorzy wpisu
Prywatne: Przemysław Krawiec
Meta Ads Specialist / Dział Excellence
Z marketingiem internetowym związany od 2013 roku. W digitalk jako specjalista ds. mediów społecznościowych zajmuje się przeprowadzaniem skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie. Specjalizuje się w kampaniach lead ads. Potrafi nawet w najtrudniejszych branżach osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty. Pracował z takimi klientami, jak: K2, Wydawnictwo Kobiece, LOTOS Gdynia Aerobaltic, Wierchomla, Holiday Inn, Leanpassion czy Purella.
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, koniecznie musisz wykorzystać potencjał i utworzyć katalog produktów na Facebooku, by z łatwością promować i dodać produkty w systemie reklamowym Meta. Katalog jest miejscem, w którym znajdują się informacje o wszystkich produktach z Twojego e-commerce. Ten format pozwala też wyświetlić i aktualizować je bezpośrednio w reklamach i ułatwia zakupy na...
Facebook Ads to zaawansowany system reklamowy, który umożliwia firmom i marketerom dotarcie do ogromnej liczby użytkowników Facebooka oraz Instagrama. Dzięki rozbudowanym narzędziom targetowania reklamodawcy mogą precyzyjnie kierować swoje komunikaty do wybranych grup odbiorców, co czyni reklamy Facebook Ads skutecznym elementem każdej strategii marketingowej. W tym artykule przyjrzymy się, jak działa ten system reklamowy, jakie oferuje...
Reklama na Facebooku — co warto o niej wiedzieć? Reklamy na Facebooku (Facebook Ads) to wielkie narzędzie marketingowe, które pozwala firmom docierać do szerokiej grupy odbiorców w sposób precyzyjny i efektywny. Dzięki zaawansowanym narzędziom targetowania przedsiębiorcy mogą skierować swoje komunikaty reklamowe do osób o określonych zainteresowaniach, zachowaniach, demografii, a nawet preferencjach zakupowych. Facebook, jako jedna...